השופטים בפרויקט המבטיחים 2018: המעצב עזרי טרזי

טיפ למבטיחים:"הדרך להיות מעצב ואדריכל שמיטיב עם אנשים, היא להכיר באופן מעמיק וללא מסיכות, קודם כל את עצמך ברבדים הפנימיים."

המעצב עזרי טרזי 

עזרי טרזי הוא מעצב ישראלי ומכהן כפרופסור ומרצה בתוכנית לתארים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בטכניון. בוגר בצלאל (1990) במחלקה לעיצוב תעשייתי. החל ללמד בבצלאל בשנת 1992, ב-1996 התמנה להיות ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, וכיהן בתפקיד זה עד שנת 2004. הקים את תוכנית התואר השני הראשונה בבצלאל בשנת 2003, וסיים לעמוד בראשה בשנת 2012. פרופ׳ טרזי כותב תדירות מאמרים בקטלוגים וספרים אודות עיצוב, וב- 2013 פרסם את ספרו: Dז – חדשנות דרך חשיבה עיצובית.

עבודותיו כיוצר הוצגו בתערוכות רבות בישראל ובחו"ל, כולל מוזיאון ישראל, מוזיאון העיצוב בחולון, מוזיאון חיפה, מוזיאון תל אביב, מוזיאון עין חרוד ומוזיאון ארץ ישראל.בעולם הציג במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק MoMA, מוזיאון קופר יואיט לעיצוב בניו יורק, טריאנלה במילאנו, מרכז JW3 בלונדון, ועוד. הציג בגלריות עיצוב רבות בניו יורק, לונדון, טוקיו, קופנהאגן ומילאנו, ובאירועי דזיין-מיאמי-באזל. עבודתו נבחרה להשתתף בטריאנלה של מוזיאון קופר יואיט לעיצוב לשנת 2010.

בתחילת דרכו המקצועית עבד בחברת בצלאל מחקר ופיתוח, ולאחר מכן הקים את סטודיו טרזי (1996- היום). היה בין מקימי סניף IDEO בישראל (1998-2001). טרזי הקים את תוכנית ההתמחות d-Vision בשיתוף קבוצת כתר, ועמד בראש התוכנית בשבע שנות קיומה (2005 -2012).  עסק בייעוץ עיצוב לגחברות המובילות במשק הישראלי, ובמקביל לחברות הי טק רבות, והיה שותף בהקמתן של כמה חברות סטארטאפ.

זכה במספר רב של פרסים יוקרתיים בארץ ובחו״ל, וביניהם, בפרס משרד המדע התרבות והספורט לשנת 2002, ופרסים בעיצוב תעשייתי של משרד המסחר והתעשייה (2008, 2010, 2011). בעולם, הוא בעל 5 פרסיAward  Red Dot, וזכה בפרס השנתי של המגזין ID, ומגזין דזיין בום. היה בן עשרת הזוכים בתחרות המילניום של ה׳ניו יורק טיימס מגזין׳ לשנת 2000, וכיהן כשופט במספר פרסי עיצוב וארכיטקטורה.

"האני מאמין" של המעצב עזרי טרזי באדריכלות ועיצוב 

הסביבה המלאכותית שיצר האדם משפיעה עלינו דרך התודעה, ברבדים של סגנון, נוחות, תפקוד וצורה, הקשרים הסטוריים ורבדים נוספים. אלה מרכיבים שאפשר בקלות יחסית לנתח, לפרק ולהרכיב כנוסחה חדשה. אך הסביבה המלאכותית המעוצבת משפיעה גם ברבדי התת-מודע, והחצי מודע, וההשפעה שלהם נמדדת דרך רגישות, רגשות, ותחושות לא מוסברות. כאשר אנו נמצאים באיזור טבעי לחלוטין, אנו בדרך כלל, כמובן אם אין איום לביטחוננו ולבריאותנו, חשים תחושות של שלומות (well being), רגיעה, התנקות הנפש, ולעיתים גם התעלות. אני מאמין כי הסביבה המלאכותית המעוצבת יכולה לשחזר הרגשות אלו מבלי להעתיק את הטבע, אלא על ידי הכרה מעמיקה יותר של יסודות הבנת המערכת האנושית המקיפה, ברבדים הלא-מודעים שלה, ולתפקד כמערכת אקולוגית חדשה שמביאה תחושות איכותיות של השראה, התלהבות, ושמחה פנימית. אני מאמין שבתנאי החיים המשתנים, לחוצים ודורסניים לעיתים, בעיקר לאנשים בעלי רגישות גבוהה, חובתנו כמעצבים ואדריכלים להכיר לעומק את הרבדים הללו, וכיצד מרכיבי העיצוב והתכנון האדריכלי יכולים לסייע להתפתחותנו כאנשים בריאים, מאוזנים ומאושרים.

טיפ לאדריכלים והמעצבים המבטיחים

הדרך להיות מעצב ואדירכל שמיטיב עם אנשים, היא להכיר את באופן מעמיק וללא מסיכות, קודם כל את עצמך ברבדים הפנימיים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...