ילדות קסומה: בכל חדר ילדים מתגשם סיפור וחלום חדש

חגית סער היא המעצבת המשפיעה ביותר על עיצוב חדרי הילדים בישראל. לרגל חגיגות 25 שנות יצירה, החליטה המעצבת לצאת מגבולות הסטודיו האינטימי שבביתה ברמת השרון ונודדת עם תצוגה מיוחדת ברחבי הארץ. התערוכה פותחת צוהר לעולם ההשראה של חגית סער המגיע ברובו מספרות הילדים.

 חדר נסיכות
מעצבת חדרי הילדים חגית סער, הנחשבת למובילת תחום עיצוב וייצור חדרי הילדים והנוער בארץ, רושמת בישראל עשרים וחמש שנות עיצוב ויצור. לרגל שנת החגיגות יצאה המעצבת בתחילת השנה והתארחה בתערוכת פופ אפ בקניון רמת אביב. בתערוכה הוצגה קולקציית רהיטים חדשה ולצידה תערוכה ייחודית בשם  " חדר ספר"-  בתערוכה הוצגו תיבות עץ שכל תיבה הוקדשה לספר אהוב שהשפיע על המעצבת בילדותה.
בשל הצלחת התערוכה המרגשת, הפכה  התערוכה לתערוכה נודדת והוצגה לאורך השנה בספריות רבות ביניהן המדיטק במוזיאון העיצוב בחולון, התערוכה תמשיך לנדוד גם בשנת 2019. כיום התערוכה מוצגת במכללה האקדמית יפו ותשהה שם עד סוף חודש ינואר 2019.
 חנות של חגית סער
שיה ומיטה לתינוק
המעצבת חגית סער, השיקה קולקציית קפסולה חדשנית, בהשראת ספרים וספרי ילדים. הקולקציה מאופיינת באיזון נכון בין ריהוט בעל עיצוב ואיכות על זמניים לבין ניואנסים טרנדיים ומשדרת נוכחות עיצובית משוחררת וקלה הגורמת לכל המרכיבים להתיישב אחד עם השני. התיישבתי לשיחה עם חגית, לדבר על 25 שנות קיום כמובילת דיעה בתחום, על חדשנות השראות וסיפורי ילדים.
 חדר נסיכות
חגית סער, מה מחדשים אחרי 25 שנה?
"במקום שבו המותג נמצא הגענו מבחינתנו לשיא יצירתי שבכדי לשמור עליו נדרשת עבודה יומיומית. מבחינתנו המוטו הינו תמיד ללכת קדימה  ולכן אין באפשרותנו לנוח על זרי הדפנה וכל הזמן אנחנו מוציאים דגמים חדשים על מנת להשאר רלוונטים ועדכנים ולהשאיר את המותג צעיר.  בשנים האחרונות, פעילות החברה גדלה באופן טבעי. מעבר לחברי הילדים אנחנו מייצרים בבית המלאכה שבבעלותנו, רהיטים לכל הבית כולל מטבחים, ארונות אמבטיה, חדרי הורים ועוד  וכן הגדלנו את הפעילות גם בחו"ל, והחברה מייצאת לכל רחבי אירופה.
בקולקציית הקפסולה החדשה שלנו, הקו הקלאסי המהודק נשאר איתן, אך עמו מביאה הקולקציה משהו חדש ועדכני מבלי לשנות את ערכי המותג. הקולקציה משדרת נוכחות עיצובית משוחררת וקלה וגורמת לכל המרכיבים להתיישב אחד עם השני. הקו החדש יתקבל בברכה על ידי הלקוחות הנאמנים שלנו ועם זאת יפנה לקהל בטווח רחב יותר- מהאם הצעירה והטרנדית שמחפשת חדר מעוצב  לילדיה בסגנון בועט ומשוחרר עד לאם שמחפשת להגשים פנטזיה עיצובית מהודקת והכל ברמת הגימור הגבוהה כפי שמזוהה עם עיצובי.
כחלק מהחשיבה היצירתית, הגענו לנושא התערוכה. התערוכה באה להראות את מקורות ההשראה והעשייה היצירתית. אנחנו לא רק יצור טכני, אלא יש הרבה חשיבה ושאר רוח, כל ההתכתבות שלי עם האומנות והספרות עוברת כחוט השני עם העשייה בחדרי ילדים, אני שומרת על אוירת האגדה, החדרים נראים תמיד כלקוחים מאגדה.
בנוסף, במסגרת פעילות החברה חשובה לנו מאד התרומה לקהילה. אודי בעלי, שהוא שותף מלא לעשייה לאורך כל הדרך ואני תרמנו לאגף הילדים דנה באיכלוב- חדר משאלות. חדר מתנות קסום- בו כל ילד שמתאשפז בבית החולים מוזמן לבוא ולקבל  מתנה ללא תשלום.
כפי שציינת, עיצובייך מושפעים מאוד מספרות ילדים. בואי נדבר על הקשר בין ספרות ילדים לחדרי ילדים:
אני עדין מתרגשת מספרי הילדים שליוו אותי בילדותי. אני זוכרת את אימי יושבת לצידי במיטה לפני השינה ומקריאה לי סיפורים ואותי כילדה גדולה יותר קוראת בשקיקה. משבגרתי אך טבעי היה שאלמד ספרות ואכן אני בוגרת החוג לספרות באוניברסיטת תל אביב. כיום, אני מחזיקה בסטודיו שלי באוסף הכולל מאות פריטים ובהם גם ספרי ילדים נדירים, איורים ורקמות בעבודת יד. הם ההשראה שלי. בחדרים ובספרים שאנו בוחרים עבור ילדינו טמונה ההתכוונות הגדולה ביותר שלנו כהורים כלפיהם. באמצעותם אנו עושים ניסיון לחזור ולהתחבר פעם נוספת אל עולם הילדות שעזבנו מאחורינו. דרכם אנו יכולים להבין את טוב יותר את ילדינו ולתת להם כלים להתפתחות טובה. אני תמיד אומרת שבעצם הזיכרונות שלנו כילדים מעצבים אותנו כמבוגרים. זיכרונות הילדות שלנו נבנים מתוך החלל שבו אנחנו מתנהלים. זה מהווה חלק מתעודת הזהות של האדם ולפעמים אני מרגישה שלא נותנים את הזרקור למקום הכל כך חשוב שמגדל אותנו כאנשים.
  חדר נסיך
 חדר של נסיך גדול
הכניסה לחלל התצוגה של חגית סער, הינה כניסה לעולם קסום ומגובש, בשפה הלקוחה מעולם האגדות. המבקר בסטודיו כמו נעטף בתחושת חווית ילדות מופלאה. קולקציות חדרי תינוקות הילדים והנוער מגוונות ומאופיינות בשפה עיצובית מגובשת, יצירתית ומקורית. הסגנון הידוע והמזוהה עם חגית סער נע בין עולם רומנטי לנוסטלגיה, מאופיין בקווים נקיים עד מודרניים, כשהשילוב בין פנטזיה לפונקציונליות ניכר בכל פינה.
לסיכום, מה את ממליצה מנסיונך למעצבים/אמנים על מנת להצליח?

"מנסיוני רב השנים אחד הדברים החשובים שעזרו לי להצליח ולשמור על מותג יחודי זה קודם כל תשוקה ואהבה לעיצוב, אך לא פחות חשוב היותי נאמנה לסגנון האישי שלי.קל לנהות אחר טרנדים חולפים אך התנהלות כזו לא עוזרת לבנות אפיון אישי למעצב. אני ממליצה לכל המעצבים הצעירים  לשמור על הקו שלהם עם קריצה לעדכניות המתבקשת."

חדר לשני אחים
 

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...