מאפריקה לישראל: סיפורו של המעצב סלווין אלקין

לאחר שגדל באפריקה ולמד בלונדון, כשסלווין אלקין עצר לחניית ביניים בנתב"ג, אי שם ב-1969, הוא חש לראשונה שהגיע לארץ בה הוא מרגיש בבית. מאז, הוא עשה עלייה, פתח משרד אדריכלים ועיצב עשרות בתים בישראל. ישבנו איתו לשיחה על עיצוב קלאסי, מודרני, יצירתיות ומה שביניהם

"למרות שאני עוסק בעיצוב בתים כל כך הרבה שנים, אני עדיין חש את הבערה של עיצוב הפנים זורם בנימי". זה המשפט שסיכם את הריאיון עם אדריכל הפנים, סלווין אלקין. אלקין, שנולד בדרום אפריקה, הוא נצר למשפחה שבמשך שלושה דורות עסקה בעיצוב רהיטים והפצתם בכל דרום אפריקה ואירופה. סבתו, שהיגרה לדרום אפריקה מאירופה, החלה את שושלת העסקים בתקופה שבה לראות אישה בתחום הייצור רהיטים היה אירוע חריג מאוד. לימים היא צירפה את בתה, אמו של סלווין, וכשסלווין חזר לדרום אפריקה, בתום לימודי עיצוב פנים בלונדון, הצטרף גם הוא לעסקי המשפחה.

 

סלווין אלקין מעצב סלווין אלקין

 

בשנת 1969, במסגרת נסיעותיו למזרח הרחוק לרכישת מוצרים לחברה שלהם, הוא עצר לחניית ביניים בישראל. עם הגיעו לשדה התעופה הישן הוא חש בעמקי נשמתו שהגיע לארץ בה הוא חש בבית. כעשור לאחר חוויה זו, תוך שהוא מבקר בישראל לעיתים קרובות, הוא עשה עלייה. בהגיעו ארצה, פתח משרד אדריכלים ברחוב בן יהודה בתל אביב. חנות קטנה אותה עיצב בסגנון קלאסי כסלון ביתי מרווח ומפנק. הוא רצה לשתף את קהל הלקוחות שהגיעו אליו בחוויית האלגנטיות, אותה הביא מדרום אפריקה ומלימודיו בלונדון, והוא הצליח. הפננו לסלווין אלקין ארבע שאלות עליהן הוא שמח לענות:

 

היום, אחרי שנים רבות של התעסקות בעיצוב בתים בארץ, האם אתה עדיין נאמן לסגנון הקלאסי?

"לאורך כל השנים שילבתי בין סגנון מסורתי ומודרני. בשנים האחרונות אני יותר נוטה למודרניזם. כשהתחלתי לעבוד בישראל לפני כשלושים וחמש שנים, כולם חפשו את הסגנון המסורתי שהתבטא ב"רהיטים חומים", אותם רכשנו בשוק העתיקות ביפו. היום, המגמה יותר מודרנית, אם כי אני לא הטיפוס של רצפת בטון אפורה, קירות לבנים וספה בגוון עופרת. אני מעדיף עיצוב פנים שיהיה צבעוני ויקרין חמימות, ללא עומס של רהיטים מיותרים".

 

 

 

האם יש אדריכל או מעצב שהשפיע במיוחד על היצירתיות שלך?

"יש כל כך הרבה מעצבים מוכשרים בעולם שקשה לי לבחור אחד מתוך כולם. אני יכול להזכיר את Peter Marino המפורסם בשל סגנונו הייחודי. גם לי יש סגנון ייחודי משלי ולכן אני מתחבר אליו. כמובן שיש בעולם וגם בארץ לא מעט אדריכלים טובים".

 

ממכלול העבודות שאתה מבצע מה הם הדברים האהובים עליך במיוחד?

"אני נהנה לעצב בתים חדשים, אבל תהליך שימור ומיחזור של מבנים ישנים הרבה יותר מעניין ומאתגר אותי. בכל מקרה, אני אוהב להיפגש עם לקוחות חדשים וליהנות מתהליך ההכרות אתם, בו אני מוצא את התשובות לשאלה איזה סגנון של עיצוב פנים הם רוצים ואיך אני יכול להגשים את חלומם".

שולחן אוכל בעיצוב מלכותי

 

אם לא היית אדריכל ומעצב פנים, במה היית עוסק?

"אני אפילו לא יכול דמיין את עצמי עוסק במשהו אחר שאיננו אדריכלות או עיצוב. כי עיצוב זה החיים שלי וזה גם התחביב שלי, העיצוב בא לי בצורה כל כך טבעית".

 

סלון וספה מעוצבת מיוחד צבעים

שולחן אוכל כסאות צהובים
מטבח ופינת אוכל מעוצבת
ספה פרחונית
שולחן אוכל עם כסאות פרחים
כיור שירותים מעוצב
בית משפחתי מעוצב
חדר שינה בעיצוב של פעם
שולחן אוכל אדום עגול
מטבח אדום
553-1
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...