מילה קטנה ושמה סליחה: גם מעצבי הפנים דורשים התנצלות

"רק דקה מזמנך", "למה כל כך יקר?" ועוד בקשות שונות ומשונות מגיעות מבעלי בתים ומרתיחות את מעצבי הפנים. פעם בשנה גם הם פותחים את הנושא ודורשים התנצלות. לתשומת לב הבונים והמשפצים

עניינים שבין מעצב לבעל בית נשארים בדרך כלל ביניהם, אבל יש פעמים שבהן מרגישים המעצבים, כי הקווים עומדים להיחצות, כפי שכל בעל מקצוע יכול להרגיש כלפי לקוחותיו אך שומר על מידה של קור רוח וממלכתיות. לרגל יום הסליחות, החלטנו לפתוח את הנושאים הכואבים, אלה שכנראה שלא תשמעו מהם כשתבקשו הצעת מחיר, עצה קטנה או ייעוץ טלפוני קצר.

 

כמה זה עולה


בואו נפסיק עם: חוסר המודעות למורכבות העבודה של מעצבי הפנים

 

נועה ילוז אדרי ושרית ויזל גלנטי מסטודיו "wise design תכנון עיצוב פנים חכם" מספרות כי "מפריע לנו שקיים חוסר מודעות להבדלים בתמחור של מעצבי פנים. השוק מוצף במעצבים, כאלה שלמדו קורסים במשך כמה חודשים, כאלה שלמדו שנתיים וכאלה שלמדו ארבע שנים והם בעלי תואר ראשון, וכל אחד מציע משהו אחר, עובד שונה ומתמחר אחרת את הפרויקט. דיירים שמחפשים מעצב לא תמיד מבינים את ההבדל ומתפלאים על גובה המחיר, אבל חשוב להסביר שבעבודה שלנו מדובר לא רק בבחירה של צבע הספה והקיר, אלא בשינויים מבניים, בבדיקות אופציות עבור ניצול שטח הבית, בירידה עמוקה למיצוי הצרכים, בשליחת תוכניות למכרזי קבלנים וספקים וחלוקת תקציב בצורה שקולה ונכונה, וכל זאת עוד הרבה לפני ההגעה לשטח. תמחור פרויקט הוא עניין מורכב שחשבנו עליו רבות וצריך להיות מודע לכך".

 

קיר בריקיםעיצוב: סטודיו wise design. הדמיה: ערן כבירי

 

 

רק עצה אחת קטנה


בואו נפסיק עם: בקשת עצות חינם והעתקות עיצוב במדויק

 

שרונה קאופמן, מעצבת פנים ומומחית פאנג שווי דורשת ש"את הסליחה צריך לבקש ממקצוע העיצוב בכלל. לא תמיד הדיירים מכבדים את העיצוב בבית, ומכאן שהם אינם מכבדים את עצמם ואפילו עושים לעצמם עוול. בקשת עצות חינם ו'על הדרך' הופכות את העיצוב לחסר ולא שלם, ואולי בעצם הם צריכים לבקש סליחה מעצמם. אין בעיה לקבל השראה מעיצוב שראינו ואנחנו רוצים לפתח לרעיון וליישם אצלנו, אבל כשמעתיקים במדויק, אחד לאחד, מאבדים את האנרגיה שבעיצוב המותאם אישית, ובסופו של דבר מתגוררים בבית ללא אופי ובלי שיתאים לנו וישפיע עלינו לטובה. מי שמבקש 'רק עצה קטנה' יוצא נפסד, כי הוא לא מקבל את מה שהוא ספציפית צריך, וההרגשה שלו בבית לא תהיה שלמה".

 

מטבח תכלתעיצוב וצילום: שרונה קאופמן

 

 

הצילו, הצפה


בואו נפסיק עם: למלא את תיבת המייל ברעיונות חדשים אחרי שכבר סיימנו לבחור

 

מעצבת הפנים יעל יגר מספרת כי "אפליקציות כמו houzz, pinterest או אפילו ווטסאפ הן מבורכות ועוזרות לי לכוון את הדיירים לקבל השראה, לבחור מה הם אוהבים ולמה הם מתחברים, אבל יש מי שמותח את הגבולות יותר מדי, ויכול להפציץ לי את המייל או את הווטסאפ בכל כך הרבה תמונות והתלבטויות, וזאת אחרי שכבר סיימנו את הבחירות והגענו לשלב הגמרים. לפעמים זה מזכיר לי ילד שנכנס לחנות ממתקים ולא יודע שובע. אני מעדיפה לפתוח קבוצה משותפת בווטסאפ לזוג ולי, או לפתוח דף משותף בפינטרסט, שבהם הכול ירוכז, ולנהל תקשורת טובה ונכונה יותר שם".

 

מטח לבן מעץעיצוב: יעל יגר. צילום: גל דניאלי

 

 

עבר זמנו


בואו נפסיק עם: בקשות מיושנות שלא משרתות את הצרכים

 

מעצבת הפנים נטלי צוקרל מעידה כי "לפעמים דיירים נאחזים בפתרונות ישנים שהם מכירים מדירות אחרות או שראו אצל מכרים וקשה להם להתנתק מהם, גם אם הם כבר לא משרתים אותם. למשל, לא חייבים להשתמש בעמעם (דימר) כדי להחשיך חלל, או להנמיך את התקרה בגבס כדי לעצב תאורה. אפשר להשתמש בפתרונות יצירתיים כמו תאורת אווירה ותאורת קיר, או לנצל את הנמכות מיזוג האוויר שמחויבות ממילא לצורך כך. כמעצבת, תפקידי להציע להם פתרונות מודרניים ורלוונטיים יותר, והייתי שמחה אם הם היו יותר פתוחים לחדשנות שיש לשוק להציע".

 

מזנון צהוב בננהעיצוב: נטלי צוקרל. צילום: טטיאנה פאוטוב

 

מרכזית
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי הגיע הזמן שהם יבקשו סליחה מאיתנו???
שיתנצלו על כל הזוועות שהם דוחפים לנו לבתים, על כל הרעיונות המוזרים והגחמות המוגזמות, אבל בעיקר, בעיקר, על חוסר הטעם המשווע שלהם.

הם מצילי חיים או לפחות חושבים ככה
מפרסמים ללא סוף בפייסבוק אבל ששואלים משהו מתלוננים. וגם די להעתק הדבק אצלכם. מתי יהיו עיצוב מקורי!?

כמה שטויות בכתבה אחת?
ראשית-"בית בלי אופי"?(!!!)-מה ההגדרה לכך ומי מחליט? שנית(וזה הדבר החשוב)- מקצוע שכ"כ מסרבים בו לתת טיפים חינם. הוא מקצוע ששייך לעסקי אויר.מצטערת

בודק...