מלח הארץ: הכירו את אדריכל גדעון מרכוס

הוא גדל בקיבוץ כברי ורואה באדריכלות כלי ליצירת מקום לאנשים המאפשר לו לעטוף אותם במעטפת המדויקת הדרושה להם. הכירו את אדריכל גדעון מרכוס

ספר לי על עצמך.

"גדלתי והתחנכתי בקיבוץ כברי בצפון. כילד חוויתי את הקיבוץ טרם השינויים שחלו בו בשנים האחרונות. חוויתי את השינה בבתי הילדים, וחברת הילדים הקיבוצית, החגים הקיבוציים, ואווירת השוויון והערבות ההדדית. חוויתי, כמובן, גם את כל הבעיות שנלוו לצורת חיים זו, ומוכרות לי הנסיבות שהביאו לשינוי פני הקיבוץ כפי שהן היום.

היכרות זו, בתוספת התקופה שבה הייתי רחוק מחיי הקיבוץ העשירה אותי כאדם, וכבעל מקצוע, ומסייעת לי רבות בתכנון".

 

בית מעוצב צבעוני

 

ספה אדומה

 

אז מה בעצם הוביל אותך להתחיל ולעסוק באדריכלות?

"המסע שלי בעולם האדריכלות החל כילד לאב מהנדס ולאם שאהבה וקרבה אותי לעולם האומנות. את לימודי האדריכלות באוניברסיטת ת"א סיימתי בהצטיינות בשנת 2003. כשהכרתי עולם מרתק המשלב בין הגשמי וצרכי היומיום לבין הרוחני וצרכי הנפש, בין האומנות לבין ההנדסה ובין השכל לבין הרגש".

 

ואחרי הלימודים?

"לאורך השנים צברתי ניסיון רב ב 4 משרדי אדריכלות בת"א, ועם המעבר המשפחתי חזרה צפונה, עבדתי במשך כ-7 שנים במשרד בכרמיאל והייתי מעורב בפרוייקטים רבים מתחומים שונים ומגוונים. החל ממבני חינוך, מגורים, מבני תרבות, בתי אבות ותכניות בנין עיר (תב"ע).

 

במשך השנים המשכתי לעסוק גם בתכנון פרטי במסגרת עצמאית וצברתי ניסיון רב בתחום הבניה הפרטית כשבשנת 2015 פתחתי משרד עצמאי, העוסק בעיקר בתחום הבניה הפרטית, וכן במספר מבני ציבור, תכניות בנין-עיר ויעוץ אדריכלי".

 

חדר שינה מעוצב

 

מטבח עץ

 

אדריכלות בשבילי: 

"אני רואה באדריכלות כלי ליצירת מקום לאנשים. תפקידי כאדריכל הוא קודם כל להבין ולהתחבר לאדם שמולי, לאהוב אותו ולהבין איתו איזו סביבה ואיזה מקום הוא צריך. היכרות מעמיקה כזו, נותנת לי את היכולת לעטוף את האדם במעטפת המדויקת הדרושה לו – המבנה המתאים לו.

 

היצירתיות, המקוריות והעיצוב הייחודי, נובעים כולם מההיכרות שלי עם האדם, עם הסביבה, ועם טכנולוגיות הבניה.המשרד שלי מאמין בתכנון המתאים עצמו ללקוח ולסביבתו, תוך מתן דגש על שיתוף הלקוח בתהליך התכנון ובדיקה מתמדת של התאמת התכנון לצרכיו וליכולותיו של הלקוח. בין השאר ניתנת מחשבה רבה לתכנון פונקציונלי ואנרגטי המקל על החיים וחוסך בעלויות.

 

המשרד שלי שואף לשילוב (חזותי, סביבתי, אקלימי) של המבנים המתוכננים בסביבתם ובמרקם החיים הקיים, תוך יצירת ערך מוסף לסביבה. אני מאמין שהליכה, לאור עקרונות אלו, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים, היא מתכון לפרויקט מוצלח".

אבן
חדר רחצה
מיטה 2 קומות
 
הסטודיו לפני השיפוץ:
לפני שיפוץ

לפני שיפוץ

 

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...