מעצבים דרך חדשה: האנשים שעשו שינוי והפכו למעצבי פנים

הם היו בעלי קריירות מפוארות בממשלה, בשיווק, בהייטק ובקולנוע, אבל משהו דגדג להם לעשות שינוי. האהבה האמיתית פרצה החוצה, והיום הם מעצבי פנים - והם מאושרים עד הגג

בעידן של היום, אנשים מחליפים תחומי עיסוק בקלות יחסית למה שהיה נהוג בעבר. אם ההורים שלנו עבדו ארבעים שנה באותו המקום, והתקדמו קדימה בסולם התפקידים עם הזמן, הרי שהיום ניתן להתקדם גם לרוחב ולעשות הסבה מקצועית, תוך ניצול הידע שנצבר במסגרת התפקידים הקודמים. יצאנו לדבר עם כמה מעצבים שעשו זאת – איך הכל התחיל ואיפה הם היום.

 

סמנכ"לית השיווק שנסעה יותר מדי פעמים לחו"ל

אני: גילה מנחם, מעצבת פנים
גילה מנחםצילום: אולגה סולן
פעם הייתי: בתפקיד הקודם שלי הייתי סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי בחברת "דלתא טקסטיל".
היום אני: "כיום אני מתכננת ומעצבת פנים עם הכשרה מטעם לימודי החוץ של הטכניון לעיצוב פנים".
נקודת המפנה שלי: "יום אחד בן זוגי אמר – 'אני לא יכול שתיסעי לחו"ל אפילו לא עוד פעם אחת'. באותו הרגע הבנתי שהוא נתן מעצמו במשך עשרים השנים האחרונות לטובת הקריירה שלי, ומתוך הרצון להעניק לו בחזרה – התפטרתי מעבודתי, דבר שהיה ויתור גדול מבחינתי כיוון שאהבתי את העבודה".
חלל בית מודרני עיצוב: גילה מנחם, צילום: אולגה סולן
למה דווקא עיצוב: "עיצוב זה משהו שנשמתי וחשבתי לאורך כל החיים המקצועיים שלי. לא הייתי רק סמנכ"ל שיווק, אלא גם נגעתי רבות בתחומי העיצוב. במסגרת עבודתי הייתי נוהגת להציג ללקוחות קונספט עיצובי ולהסביר אותו.
תחילת עבודתי בתחום הייתה ממש במקרה. בדיוק כשהייתי בין עבודות, חברה הכירה לי לקוחה שלא הסתדרה עם האדריכל שאת שירותיו שכרה. הלקוחה הייתה באמצע שיפוץ מאסיבי, שעלותו הייתה גבוהה למדי וגם לא היה לה זמן להתעסק עם השיפוץ. החברה המקשרת הכירה את הבית הפרטי שלי, ידעה שיש לי נגיעה חזקה לתחום וידעה שאוכל ללוות את הלקוחה ולייעץ לה במהלך השיפוץ".
פינת אוכל עם כסאות בר עיצוב: גילה מנחם, צילום: אולגה סולן
 
מה לקחתי מהקריירה הקודמת: "ארגז הכלים שקיבלתי כמנהלת שיווק ופיתוח עסקי משרת אותי בצורה מדהימה. ניהלתי פרויקטים גדולים מאוד בעבר, וזה לימד אותי כיצד לגשת לאנשים ולהציג את עצמי. במרוצת השנים צברתי מטען שמשמש אותי בליווי אנשים, במעברים ובהתנהלות חיי משפחה. כשאני מעצבת בית, אני נותנת 1000 אחוז מעצמי. אני עושה את זה כאילו זה הבית שלי, וחושבת על הפרטים שיהיו הכי פרקטיים ונכונים לבעלי הבית. אני מביאה גם בעלי מקצוע שאני סומכת עליהם, וביחד אנחנו בונים בית".
העובד במשרד ראש הממשלה שפיתח חזון עיצובי

אני: אמיר קן דרור, מעצב פנים
אמיר קן דרור צילום: אייל גוטמן
פעם הייתי: "בעבר פיתחתי קריירה במשרד ראש הממשלה והתקדמתי שם, עד שפרשתי לגמלאות".
היום אני: "מעצב פנים, עם הכשרה בתחום העיצוב והגרפיקה".
 
נקודת המפנה שלי: "בחיי המקצועיים הייתי במקום טוב ומפרגן, ושם התקדמתי לדרגה בכירה, עד שסיימתי קדנציה בחיים. זה היה עבורי אך טבעי לעבור לעשות דברים שאני אוהב".
כיור צהוב עיצוב: אמיר קן דרור, צילום: אייל גוטמן
למה דווקא עיצוב: "הייתה לי זיקה למקצוע עוד לפני גיוסי למשרד ראש הממשלה. השילוב של הטכני והחזון העיצובי מאוד עובד אצלי – בכל דבר אני מחפש להיות מיוחד ושונה. זאת האהבה שלי. היצירה, העשייה וההתחככות עם הבנייה".
תמונה של מרלין מונרו עיצוב: אמיר קן דרור, צילום: אייל גוטמן
אני חושב שאוכל להצטיין בכך כי: "אני מאמין שיש לי את זה. אני רואה תוצאות ומקבל פידבקים ופרגון על העבודה שלי".
ההייטקיסטית שההריון עשה בה שינוי

אני: "לירון אוטמזגין, מעצבת פנים – סטודיו 'עדידה' להלבשת הבית".
לירון אוטמזגין צילום: עידן גור
פעם הייתי: "אני בעלת תואר במדעי המחשב, ובמשך 7 שנים עבדתי בהייטק כמתכנתת".
היום אני: "כיום אני בעלת סטודיו להום סטיילינג וחידוש רהיטי וינטאג'".
נקודת המפנה שלי: "תמיד אהבתי שהסביבה שלי תהיה מעוצבת ונעימה, אך 'עדידה הלבשת בתים ורהיטים' הוקמה כמחווה לבתי הגדולה עדי. כשנשאתי אותה ברחמי נחשפתי לראשונה לעולם שיפוץ הרהיטים, ונפתח בפני שער ליצירתיות משוחררת, לעשייה ולתשוקה לעבודת ידיים. כיום אני מעצבת בתים, ואוהבת להוביל את לקוחותיי יד ביד בדרך לבית חלומותיהם. אישה חכמה פעם אמרה לי שאחרי שיצרתי דבר כל כך מושלם, אני יכולה להרשות לעצמי ליצור כל מה שעולה על רוחי".
שולחן אוכל מרובע מעץ עיצוב: סטודיו עדידה להלבשת הבית, צילום: עידן גור
למה דווקא עיצוב: "אני שואבת את הסיפוק שלי מכך שאני יוצרת עבור לקוחותיי סביבה מעוצבת והרמונית, כזו שנעים לשהות בה. אני טיפוס רגשן, לגמרי מתאהבת במשפחות עבורן אני מעצבת, ורואה בשינוי הסביבתי של ביתם תהליך מרפא שמשפיע על מידת האושר והרוגע של בני המשפחה".
מה לקחתי מהקריירה הקודמת: "כדי להיות מתכנתת טובה צריך לדעת להתגבר על מכשולים ולמצוא דרכים יצירתיות לפתרון. כשאני נפגשת עם חלל חדש, הראש שלי עובד בקדחתניות. תוך דקות אני יכולה לראות את העמדת הריהוט הנכונה, איזו תאורה תתאים ומה הדבר המיוחד, הניצוץ שייתן טוויסט לחלל. לאחר מכן מגיע שלב המימוש, אשר כולל תיאומים מול קבלנים ואנשי מקצוע, שיטוטים אחר הפריטים המיוחדים וכדומה. אני חושבת שמה שמייחד אותי הוא מחשבה מחוץ לקופסא על מנת להפוך כל חלל לנהדר במסגרת התקציב והמגבלות הקיימות".
הקולנוען שרצה לביים בתים של אנשים

אני: ארנון מוסקוביץ, מעצב פנים
ארנון מוסקוביץצילום: איתי גרוס
פעם הייתי: "עסקתי בטלוויזיה וקולנוע וביימתי את הסדרה 'קרציה' עבור חברת YES".
היום אני: "מעצב פנים מן המניין".
נקודת המפנה שלי: "לפני מספר שנים הזדמן לי לשפץ את הבית שלי, ולעצב דירות של קרובי משפחה וחברים שהתייעצו בי כשהחליטו לשפץ או לקנות דירה. עוד מימי כסטודנט לקולנוע הייתי מרוכז מאוד בעיצוב הסצנה, מה שנקרא מחלקת הארט של הסרט. התסריטים שכתבתי היו מעוצבים כבר שם, והתכנון והביצוע של הלוק של כל סצנה וסצנה ושל התלבושות והאפקטים היו בעמקי נשמתי. לא היה רגע מכונן בדיוק, אלא יותר תהליך מתמשך שהתבשל מתחת להתפתחות הקולנועית שלי ושהבשיל והפך למודע עם הזמן. לפני כשנתיים וחצי, ולאחר עיצוב הדירות שעיצבתי כהובי, החלטתי לפנות ללימודים לעיצוב פנים. סיימתי לפני שנה ומאז ניתן לומר שהסבתי מקצוע באופן מלא".
שילוב מדרגות בבית עיצוב: ארנון מוסקוביץ, צילום: איתי סיקולסקי
למה דווקא עיצוב: "נוכחתי לדעת שמלבד כישורי בימוי וכתיבה, יש בי תשוקה ויכולת מוערכת לעיצוב של חלל בר קיימא – לברוא אופי של מקום שמתקיים מעבר לזמן הסצנה של כמה רגעים או מעבר לרלוונטיות של סרט או של תכנית טלוויזיה, שגם הם נשכחים ופגי תוקף. אני נמשך מאוד לעיצוב סצנה של חיים ואנשים – בביתם או בחלל העסקי שלהם. לאט לאט הבנתי שהתשוקה הוויזואלית שלי חוצה מסכים שונים והיא פוטנציאלית מאוד לפגוש אנשים בחיים האמיתיים שלהם".
עיצוב מרפסת שמחה עיצוב: ארנון מוסקוביץ, צילום: איתי סיקולסקי
 
מה לקחתי מהקריירה הקודמת: "אני מביא מתחום בימוי הקולנוע את העין הרגישה, אך עם זאת המורכבת והמדויקת לגבי פרטים של הרגע, ושבה בעת רואה את התמונה הרחבה של סיפור (חיים) של בני אדם. כמובן שלימודי האמנות ששולבו לאורך הלימודים שלי (עוד מהתיכון) ולאורך 20 שנה, שכללו מאוד את מערך החושים שלי. זה תקף לגבי אסכולות ותפיסות אומנותיות, טקסטורות, חומרים, צבעים, אור וצל וטכניקות שונות. במילים אחרות – משהו לגבי איך דברים מתפתחים יש מאין, נוצרים ומקבלים ביטוי, זהות ומשמעות והיכולת לדמיין ולזהות פוטנציאל של שילובים ושזירת אלמנטים, נבדלים יחד לדבר קוהרנטי נכון ושלם".

 

553
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אמיר קן דרור
כולם מוכשרים ללא ספק. אלא שאצל האחרים העיצובים מזכירים לי מדי את מה שרואים כיום בכל בית ישראלי ממוצע. הבריקים על הקיר, הסלון האפור-תכלת בצורת ר', רהיטי הרטרו בשיק סבנטיז (שאני ממש לא אוהבת, סליחה...). אמיר קן דרור הכי מדבר אלי, מינוס הכדים הסיניים. חדר השינה והמבואה לפינת הרחצה - מושלמים.

כיף שלאנשים יש את האומץ לעשות
שינויים חדים בחייהם !!! כל הכבוד כל אחד יוצר עם הייחוד שלו !!!

כיף שלאנשים יש את האומץ לעשות
שינוי גדול בחיים שלהם !! חשוב זה להיות מעודכנים...אבל לנסות להביא את השונה את האחר, עם אמירה קצת יותר אישית ...בהצלחה וכל הכבוד על האומץ!!!

כתבה מעולה!!!
באה לי בדיוק בזמן. שאני רוצה לעשות הסבה לאדריכלות ולעיצוב פנים...

אמנון מוסקוביץ היקר
בזכות העין העיצובית שלך, קיבלנו בית מקסים ,חמים הנראה גדול ומרווח מכפי שהוא, שכיף להיות בו.לא מאמינים איך הבית קיבל מראה מואר וחדש .תענוג לעבוד איתך וכמובן שדרכינו עוד יפגשו . תודה על הסבלנות

מעצב פנים מוכשר נוסף
יש עוד אחד שאני מכירה רזו המעצב ... הוא פשוט מדהים. קודם כל כאדם... וזה מתחבר כל כך לכל השאר

לירון אוטמזגין מוכשרת בטירוף!!!!
בחורה מדהימה עם עין טובה כשרון עיצובי מולד והכי חשוב בן אדם מדהים.

בודק...