עשור של הצלחה: הסיפור שמאחורי חברת מוטינה

ההרפתקאות הכי טובות, או לפחות הכי מוצלחות, הן התוצאה של נסיבות: סוף של סיפור אחד הוא התחלה של סיפור אחר. זהו הסיפור של חברת הריצופים "מוטינה", שחוגגת עשור ונחשבת לקול המרתק ביותר בסצנת העיצוב הבינלאומי

אריחים מיוחדים Mutina. בלעדית ב- MODY

 

עשר שנים חלפו מאז אזרו אומץ ארבעת החברים, מאסימו אורזין, גוליאנה ריצי, עמנואל מרקאטו ומיכאל דלפוירה, אז בשנות השלושים לחייהם, ויצאו יחד לאתגר שישנה את חייהם. בצעד יוצא דופן עזבו משרות נחשקות בחברת עיצוב איטלקית והשתלטו יחד על חברת עיצוב קטנה בפאתי פיוראנו שבחבל מודנה אשר ייצרה במשך 20 שנים ריצופים לתעשייה המקומית.

 

תוך עשר שנים הצליחו ארבעת השותפים לשנות את כל מה שידענו והכרנו בתחום אריחי הריצופים והקירות. התשוקה לאמנות, עיצוב טוב ואדריכלות, הובילו את מוטינה לאתגר את גדולי המעצבים, אשר שמחו להזדמנות לצאת יחדיו לדרך משותפת ולתרגם כל אחד את שפתו הייחודית לכדי קולקציות אריחים יצירתיות.

 

אריחים מיוחדים Mutina. בלעדית ב- MODY

 

30 שנים של ייצור קרמיקה נסחפו על ידי רוח של שינוי שהובילה החברה. הבחירה בעיצוב אקסקלוסיבי המשלב טכנולוגיה עם עבודת-יד, מתיחת גבולות החומר, והצורך ההכרחי לחדש ויחד עם זאת להבטיח מוצר באיכות גבוהה, הביא לתפיסת עולם חדשה לגבי תפקידה המסורתי של הקרמיקה. מעבר להיותה מוצר לחיפוי רצפות או קירות, הפכה הקרמיקה בזכותם לחלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים בבית, מעידה רינה דואניאס מבעלי רשת MODY המשווקת את המותג בישראל.

 

אריחים מיוחדים Mutina. בלעדית ב- MODY

 

השראה – Inspiration

מקור ההשראה של החברה נובע משאפתנות ללמוד, להתמחות ולהתמקצע, וכל זאת מבלי לזנוח את קווי היסוד והעקרונות של המאסטרים הגדולים: מיס וון דר רוהה, אדריכל, מאבות הייסוד של האדריכלות המודרנית, שחרט על דגלו את הביטוי "פחות זה יותר"; דיטר רמס, המעצב, חלוץ המינימליזם, שקבע את 10 העקרונות לעיצוב טוב; והאמונה של ברונו מונרי, מעצב אמנותי, שהציע להסתכל על העולם דרך עיניים שונות.

 

כתוצאה מכך, הקולקציות של חברת מוטינה משקפות תהליך עיצוב כולל המשקף עבודה בהתהוותה. התהליך מאפשר למעצבים החתומים על פרויקטים ליצור עם החומר לא רק אריחים, אלא גם פריטי ריהוט לעיצוב פנים.

 

אריחים Mutina. בלעדית ב- MODY

 

עובדים רק עם האנשים שאוהבים: You can only work with people you love 

במהלך השנה הראשונה הבינו ארבעת השותפים כי בשוק תחרותי עליהם להצטיין, לבלוט ולהגיש עיצוב שירגש את הלב והדמיון ויישאר חרוט עמוק בזיכרונות. וכבר בשנה השנייה רתמו למשימה את מעצבת העל פטרישה אורקיולה שתעצב עבורם קולקציה חדשנית, שלא ניתן יהיה להיות אדישים בנוכחותה. סיפור ההצלחה עם פטרישה אורקיולה הניב שיתופי פעולה אדירים נוספים עם גדולי המעצבים, המובילים את סצנת העיצוב הבינלאומית.

 

באחד מהראיונות שנתנו ארבעת השותפים צוטט מאסימו אורזין אומר כי "אנחנו צוות טוב שיכול להרשות לעצמנו את המותרות לעבוד רק עם אנשים שיש להם מכנה משותף עמנו, בין אם זה בגישה למוצר ובין אם זה בהשקפה על החיים. השותפים שלנו הם מקצוענים בתחומם אשר מגיעים מאסכולות חינוך שונות, מתרבויות ומארצות שונות: פטרישיה אורקיולה, רודולפו דורדוני, האחים בורולק, טוקוג'ין יושיוקה, קונסטנטין גרצ'יצ', אינגה סמפה, יעל מר ושי אלקלעי ועוד, מעצבים נוספים יצטרפו אלינו גם בעתיד, כל אחד עם אישיותו המובהקת והייחודית אך עם תכונות מסוימות שמשותפות לכולם: התשוקה לאתגר, החיפוש אחר חדשנות, הכבוד לחומר, ואיכות כאלמנט הכרחי ומוביל בפרויקט ובקצרה, הDNA של מוטינה"

 

טקסטורה, תלת מימד ומצב רוח חברתי:

לפני כשנה זכתה קולקציית האריחים "Phenomenon" שעיצב טוקוג'ין יושיוקה בפרס החדשנות היוקרתי המוענק במסגרת תערוכת העיצוב – IMM Cologne 2014.  הקולקציה אשר מתחקה אחר תופעות טבע הושקה זמן קצר לאחר סופת הטייפון הגדולה שפקדה את יפן והלך הרוח החברתי ששרר באותה תקופה ביפן. הקולקציה של טוקוג'ין יושיוקה מבטאת את היחסיות בין הטבע לאדם אך בעיקר בין שיטות עיצוב מסורתיות לטכנולוגיות גבוהות.

 

הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, זוכים אריחי הקירות והריצופים בממד נוסף: לא עוד טקסטורות שטוחות וחד ממדיות אלא משחקי נפח ותבליטים שאפשר ממש להרגיש; המבחר עצום. לא רק בצבע ובצורה, כמו בקולקציית TEX של יעל מר ושי אלקלעי, אלא גם בסגנון: מדוגמאות גיאומטריות וגרפיות כמו Tierras"" של פטרישה אורקיולה,  דרך אריחים דמויי רקמה "Basrelief" של פטרישה אורקיולה ועד אריחים שנראים כמו נייר שקופל ונפרש מחדש, Folded"" של יעל מר ושי אלקלעי . טקסטורות וחומרים שמתחפשים לחומרים אחרים מככבים במשטחים האלה – על הרצפה, קירות הבית וכמובן בחדרי הרחצה.

 

אריחים מיוחדים Mutina. בלעדית ב- MODY

 

כולנו משפחה אחת – Big Happy Family

את  מאסימו, גוליאנה, עמנואל ומיכאל אנו פוגשים רגע לפני פתיחת תערוכת הבכורה של רונאן וארוון בורולק במוזיאון תל אביב לאמנות. "האחים בורולק הם כבר משפחה", אומרת ג'וליאנה. שיתוף הפעולה עם מוטינה נרקם מבחינתם באופן טבעי. מהחוויה הזו נולדה קולקציה "Pico" "שיא" אשר זכתה בפרס העיצוב היוקרתי  "Red Dot" לשנת 2012.

בזכות אותה הצלחה וחיבוק להם זכו האחים בורולק, היה טבעי כי שיתוף הפעולה רק יעמיק, ואכן בתערוכת העיצוב שהתקיימה בבולוניה בחודש אוקטובר , חשפה מוטינה את הקולקציה החדשה של האחים בורולק,  Rombini המורכבת משלושה מודלים "carré", " losange", ו- " triangle", המאפשרים יצירת אינסוף משחקים ומבנים גיאומטריים בעלי ויזואליות אדריכלית מרשימה וחזקה.

 

שולחן עץ Mutina. בלעדית ב- MODY

 

קולקציית Rombini טרם הופצה בעולם, אך לרשת MODY יבואנית חברת מוטינה בישראל, יש את הזכות והכבוד להשיק אותה במסגרת אמנותית- בתערוכת הבכורה של האחים בורולק "17 מחיצות" אשר נפתחה לפני כחודש במוזיאון תל אביב.

 

 

אריחים מיוחדים בחדר שינה
Mutina. בלעדית ב- MODY
אריחים מיוחדים
Mutina. בלעדית ב- MODY
אריחים מיוחדים
Mutina. בלעדית ב- MODY
אריחים מיוחדים
Mutina. בלעדית ב- MODY
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...