פותחים דלת לתעשייה: מעצבת המוצר שחיה ונושמת טקסטיל

הסלים והשטיחים של תמר ניקס עשויים מקו אחד בלבד ללא תפירה. הם אלה שהביאו אותה להציג בתערוכת העיצוב במילאנו, ואולי גם אלה שיטיסו יום אחד את הטקסטיל שלה לחלל

מי אני: תמר ניקס, 42, נשואה ואמא לשלושה, בני 12, 10 ו-8. מתגוררת בחיפה, במקור מירושלים. מעצבת מוצרים מטקסטיל, שזה בעצם חיבור של התואר ראשון שעשתה בעיצוב טקסטיל בשנקר והתואר שני בעיצוב תעשייתי בטכניון. בעלת המותג Boodo, קו מוצרים לבית שעשויים מלבד, שהוא צמר טבעי דחוס, ומעור – שטיחים, סלים ומוצרי אחסון מתקפלים. המוצרים שלה עשויים קו אחד בחיתוך והרכבה, ללא תפירה. כרגע היא עובדת גם על פנלים אקוסטיים. עד לפני עשר שנים פיתחה ועיצבה מוצרים כשכירה בדלתא טקסטיל הבינלאומית ובשורש למטיילים, בעיקר מוצרים טכניים בתחום הרפואה, הטיולים והילדים.

 

מוצר הדגל: שטיח בצורה של מערבולת דגים השוחים במעגל, ושטיח סטונס של חלוקי נחל מחוברים.

 

שטיח בצורת דגצילום וסטיילינג: אלעד גונן

 

מה רצית להיות כשתהיי גדולה: "בדיוק מה שאני, מעצבת, רק שאז לא ידעתי שיש מקצוע כזה. הייתי ילדה של מלאכת יד. השחלתי חרוזים, תפרתי, הדבקתי ורקמתי. ידעתי שזה מתאים לי, למרות שלא גדלתי בבית שתומך באמנות ולא למדתי בבית ספר לאמנות. אפשר לומר שהייתי עוף מוזר בבית".

 

תמר ניקסתמר ניקס. צילום: סיגל בלייר-גת

 

הצ'אנס הראשון ניתן לי: "אחרי שהתבשלתי 15 שנה והרגשתי בטוחה לעשות משהו משלי, עבדתי עם מאמן עסקי שנתן לי את הדחיפה ולממש את החלום שלי להציג בתערוכת העיצוב במילאנו ב-2014. הבטחתי לעצמי להיות יום אחד בצד המציגים ולעשות את זה לפני גיל 40. התערוכה התקיימה שבוע בין ה-14-7 באפריל, ויום ההולדת ה-40 שלי חל ב-15 באפריל, אז הבנתי שזה כנראה מיועד לי. שלחתי תמונות ראשוניות של השטיחים והסלים והתקבלתי".

 

ההורים שלי תמיד אומרים: "לעשות ולא לפחד. חינכו אותי לא להתייאש, ואם בחרתי דרך, להתמיד וללכת בה".

 

הדבר הראשון שאני עושה כשאני מגיעה לסטודיו: "מסתכלת על הנוף לים, מדליקה מחשב ובינתיים מוציאה דפים לבנים ומתחילה לקשקש את הרעיונות שעלו לי בלילה".

 

שטיח אדום מלבדעיצוב פנים וסטיילינג: מיכל מטלון. צילום: אלעד גונן

 

כך נראה שולחן העבודה בסטודיו שלי: "מבולגן ומלא בחתיכות של לבד ועור, ציורים שאף אחד לא יכול להבין חוץ ממני, ערימה של מגזינים, חרוזים וכל מיני חומרים מלאי צבע שאני אוספת".

 

משתדלת לא ללכת לאיבוד בין העבודות: "בעזרת הכוורת מאחוריי, שמלאה בארגזים, וכל ארגז מוקדש לנושא מסוים עם החומרים והדגמים שלו. כשאני מתחילה פרויקט חדש, אני לוקחת חצי יום לסדר את שולחן העבודה, ואז מתיישבת לעבוד ויוצרת סקיצות".

 

את ההשראה שלי אני מוצאת: "בטבע. בחיות, דגים, אבנים, מערבולות, עננים, צורות של בקעים באדמה, נוצות, קרחונים, חרקים, תאים בגוף האדם. אני אוספת את העולם הצורני של כל אלה, מנתחת עד רמת הכנפיים ומוצאת מהם עולם צורני משלי".

 

שטיח מלבדעיצוב פנים וסטיילינג: מיכל מטלון. צילום: אלעד גונן

 

את חומרי הגלם שלי אני מוצאת: "בתערוכות טקסטיל בגרמניה ואיטליה".

 

השיעור החשוב שלמדתי מאז שהתחלתי את העסק: "ללכת עם תחושת הבטן שלי. אם משהו לא מריח לי טוב, סימן שהוא לא טוב, ואם משהו נראה לי – כנראה שהוא נכון לי. זה קשה, אבל למדתי להקשיב לתחושות האלה לגבי פרויקטים ולקוחות".

 

הכי קשה בלהיות אדון לעצמך: "לנווט בין עומס המשימות ולנהל את הזמן".

 

מתקן לפירות מעורצילום: אלעד גונן

 

כמעט התייאשתי: "כשחזרתי ממילאנו והבנתי שלא מספיק להופיע בתערוכה, אלא צריך להתאמץ כדי להיכנס לתודעה. היה לי פיק ברכיים אבל התגברתי, ובהמשך לקחתי ייעוץ עסקי שכיוון אותי לתחום המדויק שלי".

 

לא יודעים עליי, אבל: "חוץ מלעצב מוצרים יפים לבית, אני מעצבת עכשיו בגד שנועד להגן על אסטרונאוטים מקרינה רדיואקטיבית. בגלל שיש בעיות קרינה בחלל, חברה ישראלית בשם stemrad מפתחת מוצר שיגיע לנאס"א וינוסה קודם על בובות ובהמשך ישמש בטיסה למאדים".

קערהצילום: אלעד גונן

 

שטיח לבדצילום וסטיילינג: אלעד גונן

 

בעוד חמש שנים: "אהיה בסטודיו יותר גדול ולא לבד אלא עם צוות, ועם קו מוצרים בתחום עיצוב הבית שיש לו תפוצה בעולם".

 

הייתי נותנת שטיח במתנה: "לרות דיין שייסדה את 'משכית', חברה לייצור אומנות ישראלית מקומית, בין היתר בתחום הטקסטיל. היא הצליחה להקים קו טקסטיל ישראלי, שעד היום אף אחד אחר לא עשה זאת במובהק כמוה. אני מרגישה שאני חלק מעולם הטקסטיל הישראלי ומושפעת ממנו רבות".

 

שטיח מלבדצילום וסטיילינג: אלעד גונן

 

מרכזית
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים ומעורר השראה!

מקסים! מרענן, חדשני, יצירתי. שאפו גדול!

מקסים ומעניין..... איפה אפשר לקנות ?
היכן רוכשים את השטיחים המיוחדים ?

מצטרפת למחמאות. היכן ניצן לרכוש וכיצד
מנקים שטיחים כאלה?

תודה רבה לכולם, אפשר למצוא את הדברים כאן:
https://www.etsy.com/uk/shop/boodoByTamarNix?ref=hdr_shop_menu

בודק...