שגרירים של עיצוב: האדריכל האיטלקי שהתאהב בישראל

הוא הגיע לכאן בעקבות אהבה ונשאר כדי לתרום לאדריכלות המקומית. מוזיקה איטלקית מעוררת בו געגועים, והוא ולובש חליפות שלושה חלקים, למרות החום. הכירו את האדריכל האיטלקי מיקלה סימאונה

עודד סמדר
נעים להכיר: "אני מיקלה סימאונה, גדלתי ברומא שבאיטליה, ואת לימודי לתואר ראשון ושני באדריכלות קיבלתי מאוניברסיטת La Sapienza ברומא, שם ספגתי את השילוב הייחודי של עבר היסטורי עשיר והווה עדכני וחדשני בתכנון אדריכלי. בעשר השנים האחרונות  בחרתי להעביר את מרכז חיי לישראל, ומאז אני חי, עובד ומרגיש בבית בשתי התרבויות ובשתי המדינות. נשוי לבת זוגתי נופר – מעצבת גרפית במקצועה, ואבא גאה ליצירת מופת אמיתית בת שנה וחצי".
מיקלה סימאונה
הגעתי דווקא לישראל, מכל המקומות בעולם, כי: "ראשית, אימי ישראלית, כך שהזיקה לישראל הינה טבעית לי. שנית, באתי בעקבות אהבה ונשארתי בגלל האהבה".
בוטיק אלכוהלבוטיק האלכוהול HERMITAGE
אני אוהב לעבוד בישראל כי: "ישראל הינה מדינה צעירה שמתפתחת ומתקדמת מיום ליום, ואני חושב ומאמין שיש לי הרבה לתרום להתפתחות הזו, וזה מה שמניע אותי כל בוקר מחדש".
הכי קשה בלעבוד בישראל: "יש כאן בעיה תרבותית וחוסר כבוד למקצוע. לעומת זאת, אני חונכתי לתכנן ולעצב דברים שיישמרו לעד, חונכתי ללמוד את העבר ההיסטורי ולדעת היטב את ההווה בכדי לייצור עתיד אדריכלי טוב יותר".
בוטיק אלכוהולבוטיק האלכוהול HERMITAGE
פרקט דגבוטיק האלכוהול HERMITAGE
מרתף ייןבוטיק האלכוהול HERMITAGE
חנות אלכוהולבוטיק האלכוהול HERMITAGE
יצירה בחו"ל לעומת יצירה בישראל: "התקציבים בחו"ל יותר גבוהים, דבר המקנה אפשרויות תכנון וביצוע יותר גבוהות. בישראל מתערבים לך בכל דבר ולכולם יש דעה,לא נותנים לך ממש לעשות עבודה אדריכלית. באיטליה זה שונה – שם, ברגע שלוקחים אדריכל לפרויקט, אסור להתערב בעבודתו ומה שהוא מחליט זה קדוש".
מלון מהמם(הדמייה)
הדבר הראשון שאני עושה כשאני מגיע לעבודה: "אומר 'בונז'ורנו'  לעובדים במשרד, מכין קפה ועובר על המיילים".
דברים שנותנים לי השראה: "במסגרת עבודתי ובסיוריי הרבים והמגוונים בעולם אני נחשף להמון חומרים, סגנונות ואנשים המקנים לי השראות יחודיות".
שיעור משמעותי שלמדתי פה:  "להיות חיובי ולהתמיד בעשייה, לסמוך רק על עצמך, להעניק ולייצור את הטוב ביותר ללקוח, ושכולם שווים".
אני הכי גאה ב: "לאחר עבודה אינטנסיבית של חמש שנים, סיים משרד האדריכלים שבבעלותי את תכנון ובניית אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר בארץ – Wonderful Market – מרכז המזון הגדול במזרח התיכון בנצרת עילית, המשקיף על הר תבור. המרכז העצום מתנשא לגובה של שש קומות, משתרע על פני 12 דונם ושטח בנוי של 60 אלף מ"ר. הוא מאגד בתוכו סופרמרקט, שוק ירקות אותנטי, מאפייה, מעדנייה, מרתף יינות ועוד. את קומת האירוח עיצבנו בסגנון רחוב איטלקי עם בתי קפה ומסעדות".
מרכז מזוןמרכז המזון Wonderful Market בנצרת עלית
חנות ייןמרכז המזון Wonderful Market בנצרת עלית
כך הסגנון החו"לי שלי מתבטא בעבודות הישראליות שלי: "במבנים שאני יוצר חשוב לי לגעת בשורשי ההיסטוריה של האדריכלות והאמנות, דבר אשר על פיו חונכתי והוכשרתי. תוך כדי זה, אני שואף להביא שפה שונה, עמוקה ומעוררת השראה. אני משתדל מאוד לצקת בפרויקטים שלי עומק היסטורי ותרבותי כדי לאפשר למשתמשים לחוש, ולו לרגע, שהם מתעלים מעל היומיום".
החלום שלי מאז ומתמיד היה: "ה'אני מאמין' המקצועי שלי הוא 'אדם העובד עם הידיים, הראש והלב – הוא אמן'. מגיל 12 ידעתי שאהיה אדריכל, כאשר אחד ממקורות ההשראה הגדולים שלי הוא אבי, אומן ניפוח זכוכית מאיטליה, ממנו קיבלתי את האהבה ואת השאיפה לגעת בחומר ולהפוך אותו ליצירת אמנות".
דירת יוקרהדירת יוקרה בבניין בוטיק ביפו (הדמייה)
כך אני שומר על ה"איטלקיות" שלי: "אני מאוד אוהב לבשל אוכל איטלקי. אני מקפיד על קוד הלבוש שעליו גדלתי, וזאת למרות שבארץ זה לא הכי מתאים. אני מדבר כל יום עם המשפחה באיטליה, ועם בתי הקטנה אלסנדרה אני מדבר רק איטלקית".
נקודת שבירה: "ישנם הרבה רגעים של געגועים עמוקים לאיטליה ולמשפחה, במיוחד כשאני שומע מוזיקה איטלקית, אך לשמחתי אני עובד הרבה עם איטליה כך שזה עוזר להתגבר על הגעגועים".
דירה בבנין בוטיקדירה בבניין בוטיק ברחוב גורדון בתל אביב (הדמייה)
הדבר אליו אני הכי מתגעגע באיטליה: "למגע של האבן, לריחות של הבישולים, לאסתטיקה של הכל – וכמובן למשפחה".
וטיפ למי שעבודה בחו"ל קורצת לו: "ללכת על זה, להעיז ולנסות ולעולם לא לוותר, להתרכז בעשייה ופחות בגעגועים – כי הרי תמיד אפשר יהיה לחזור. העולם מציע הרבה מעבר לדמיון – שווה לנסות!"
קיר שחור

 

553
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

האם 3 תמונות אחרונות זה הדמיה ?

איזה כישרון! זכינו שעלה לארץ.

מקסים! אין על איטליה והתרבות שלה.
באמת לא יזיק לישראלים לקבל קצת קולטורה מהאיטלקים. כל כך ברור לי החיבור שלו לאיטליה, לאבנים שלה, לריחות, לתרבות ולהיסטוריה. זה בדיוק מה שחסר לנו כאן, וטוב שהוא מביא את הערכים האלה לכאן. ובמיוחד אהבתי את חליפת שלושת החלקים שלו, שלמעשה אומרת עליו הכל... המון הצלחה, פריחה ושגשוג בכל אשר תפנה.

האדריכל האיטלקי
מקסים

הוא לא כל כך איטלקי. אמו ישראלית.

בודק...