ככה עושים את זה: מומחי רהיטי קיבוץ השלושה עם טיפים לבחירה ותחזוקה של מערכות ישיבה

מערכות הישיבה הן ללא ספק מהפריטים החשובים והשמישים בבתים שלנו . עכשיו, הגיעה העת אחת ולתמיד, לרכז עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת רגע לפני שבוחרים ספה חדשה ובנוסף, את הדרכים לשמור עליה במיטבה. מומחי רהיטי קיבוץ השלושה עם כל הפרטים

באדיבות רהיטי קיבוץ השלושה

הן יפות, מפנקות ומהוות ציר חשוב ומרכזי בבתים ובדירות ברחבי העולם כולו: כבר מאות שנים מערכות הישיבה הן המקום בו בני המשפחה מתרווחים ומתפנקים יחד בשעות הפנאי ובמקביל, הן משמשות אותנו נאמנה גם בשעת אירוח של בני המשפחה המורחבת וחברים, אז מה הפלא ששלב בחירת מערכת הישיבה האולטימטיבית הוא מהמורכבים?

ובכן, החלטנו כאן במערכת לפשט את העניינים, ולשם כך ביקשנו ממומחי ריהוט גבעת השלושה לספק עבורכם את כל הדברים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת רגע לפני שבוחרים מערכת ישיבה, וחשוב לא פחות: טיפים לתחזוקה שוטפת על מנת שתישאר אפקטיבית, יפיפייה ורעננה גם שנים קדימה.

סלון מודרני

סלון מודרני

סלון מודרני

לבחור נכון:

"יש מספר נתונים שעלינו לקחת בחשבון רגע לפני שבוחרים את מערכת הישיבה לסלון- מהחשובים שבהם הוא סוג הריפוד", מסבירים המומחים. "לצבע, לטקסטורה, לסוג ולאיכות העור או הבד יש משמעות מכרעת באופן בו הרהיט ישמר לאורך זמן".

"ישנה חלוקה ברורה בין בדים סינטטיים לבדים טבעיים: אלה הטבעיים, המופקים מצמחים כמו בדי הכותנה והפשתן או בדי הקטיפה האלגנטית, מעניקים את אותו מראה חמים ומזמין והם מגיעים במגוון רחב של דוגמאות, מרקמים וצבעים. הם נוחים במיוחד ומתאימים את עצמם לכל מזג אוויר אך עם זאת, יש להם גם חיסרון בהיבט התחזוקה והניקיון מכיוון שהם נוטים להתלכלך במהירות ובקלות. לכן, המלצה חמה למשפחות עם ילדים קטנים ו/או בעלי חיים או לאנשים שסובלים מאלרגיה, להימנע מלבחור בהם. במשרדים או בקליניקות, בהם השימוש במערכות הישיבה זהיר ואינו תדיר וכן בדירות או בתים של זוגות או דיירים בודדים, שיודעים ומסוגלים לשמור על ניקיון הספה, הבדים הטבעיים בהחלט מומלצים".

סלון קלאסי

סלון קלאסי

סלון קלאסי

"לעומתם, הבדים הסינטטיים מופקים מכימיקלים שונים בעזרתם מייצרים ליין רחב של דוגמאות וצבעים לריפוד. הם מתאפיינים בעמידות לאורך זמן, בעיקר בשל טכנולוגיות שניתן לשלב באריג בשלב הייצור, כדוגמת חומר דוחה נוזלים או חומרים נגד אש. צפיפות הסיבים בבדים הללו גבוהה ביותר ומעניקה להם אורך חיים ארוך ויציב יותר, החיסרון הוא המגע שביחס לבדים הטבעיים הוא פחות רך ונעים. עם זאת, כיום ניתן למצוא בדים סינטטיים נעימים כמעט כמו אלה הטבעיים. בד סינטטי אופטימלי עבור אלה עבורם המלצנו להימנע מבדים טבעיים".

"ריפודי העור, ששומרים על מעמדם בתחום כבר מאות שנים, ידועים בעמידותם בתנאים קשים לאורך זמן. תהליך עיבוד העורות הוא ארוך ומורכב אך בסיומו מתקבלת מערכת ישיבה מהודרת ומרשימה. בתוך כך, העורות עמידים לחלוטין בפני נוזלים וכתמים והם אינם מושכים אליהם לכלוך, אבק וסיבים בדומה לריפודי הבד. בעזרת מטלית לחה, ניתן לשמור על מראה שלם ויפה לאורך זמן, בקלות ויעילות. עם זאת, ריפודי העור אינם חפים מחסרונות והעיקרי שבהם הוא רגישותם בפני שריטות, לכן הם אינם אופטימליים בבתים עם ילדים קטנים או חתולים למשל. זאת ועוד, ריפוד העור עשוי להיות פחות נעים למגע כשמזג האוויר קר או חם במיוחד".

ספת רביצה

ספת רביצה

ספת רביצה

גם  לצבע הריפוד ולטקסטורת הבד יש משמעות: "ריפוד בהיר מתלכלך בקלות יחסית, אך ריפוד כהה דוהה מהר יותר. לכן, אם אתם מחובבי הבדים הכהים, בדקו את מיקום הרהיט בסלון וודאו שאינו ממוקם תחת שמש ישיר", מסבירים המומחים. "אם במרקמים עסקינן, בד חלק יחשוף את הכתמים במהירות, זאת בניגוד לבד עם טקסטורה שמטשטש את הפגם. עם זאת, נהוג לבחור עבור הספות ריפוד חלק או בעל טקסטורה בצבע אחיד, ועבור הכורסאות ריפוד בעל דוגמא מעניינת  וטקסטורה צבעונית יותר.

שלוש, ארבע ולעבודה!

אז אחרי שבחרנו בריפוד האופטימלי לצרכים ולמאווים של בני המשפחה חשוב להבין כיצד נשמור עליו במיטבו לאורך זמן. לדברי המומחים, הסרת כתמים ממערכת הישיבה באופן עצמאי היא בהחלט אפשרית כל עוד פועלים לפי ההנחיות הספציפית עבור כל סוג ריפוד: "ניקוי ספות בד יצריך מעט מאמץ. לעיתים תספיק אבקת כביסה מוקצפת עם מעט מים אך קיימות שיטות ניקוי נוספות יעילות, לעיתים אף יותר. רבים נוטים להשתמש בשילוב של מים וחומץ לבן אך אם בידיכם מטלית מיקרופייבר מומלץ להשתמש בה. במידה ואין כזאת ניתן בהחלט להשתמש במגבונים נטולי אלכוהול. בכל מקרה בודקים ראשית את ריאקציית החומר על הבד בחלק חסוי וסמוי של מערכת הישיבה. כך תוכלו לוודא שאינכם גורמים לדהייה של צבע או חלילה לקילופים ונזקים ברהיט".

שזלונג

שזלונג

שזלונג

הסרת כתמי עובש, לא עלינו, היא טריקית ומורכבת בלשון המעטה לכן יש לבצע את הניקוי במשנה זהירות. שימוש בלחיצות חזקות של מטלית רטובה עלולה לגרום להחדרת העובש עמוק אל הריפוד, לכן במקרה הזה מומלץ להיעזר בחברת ניקוי מקצועית לה מכונות עוצמתיות הפועלות בשיטת התזה ויניקה שמתיזות את חומרי הניקוי והמים ומיד אח"כ מבצעות יניקה של החומרים. ייבוש הספות אורך כשעתיים- שלוש ובזמן הזה יש לוודא שהחלונות בקרבת הספה סגורים בכדי שאבק לא ידבק אליה בקלות"

וכיצד מנקים ספות מעור אתם שואלים? ובכן, ספות שכאלו הפכו שם נרדף לאיכות והן ידועות בעמידות ובאריכות ימים, אך כאשר ישנם ילדים בבית הופעת כתמי שמן, צבעים וחומרים אחרים הם רק עניין של זמן, לכן יש לבצע ניקוי שגרתי לפחות אחת לשבוע מכיוון שפירורי האוכל, גרגירי אבק ופרוות חיות נוטים לחדור לפינות הספה מה שעלול לגרום להצטברות חיידקים. בתוך כך, ככל שתקפידו לנקות את הספות אחת לשבוע, כך הספה תישמר בשיאה ולא תיראה דהויה וחסרת חיים. הכתמים הזעירים יוסרו בקלות יחסית ולא יהפכו לכתמים שקשה יהיה להתעלם מהם. הניקוי עצמו אינו מורכב מידי ומבוצע על ידי מגבונים (רצוי לא מבושמים) או מטלית לחה שהושרתה במי סבון.

כורסה ורודה

סלון מעוצב

סלון מעוצב

כמובן שאת הניקוי יש לבצע לאחר שאיבת האבק מכל חלקי הספה. חשוב שלא לשפשף את הריפוד יתר על המידה- ניקוי אגרסיבי עלול לגרום לפגיעה במרקם וצבע הריפודים. במידה והצטבר לכלוך משמעותי יותר, שכבר דבק ריפוד, ניתן להיפטר ממנו באמצעות תמיסה בסיסית שאפשר להכין בבית: רבע כוס סודה לשתייה באבקה בכוס מים מלאה עד סופה וערבוב.

את התמיסה סופגים במטלית וסוחטים. במידה והלכלוך עדיין אינו יורד, ניתן להוסיף לתמיסה מעט קמח, מה שיגביר את החיכוך בין המטלית לריפוד ויאפשר לגרד את הלכלוך בקלות יחסית. במקרה של כתמים קשים ניתן לדלל חומץ לבן במים עד לרמה של 50% (חצי כוס חומץ, חצי כוס מים) ובאמצעות מקל אוזניים לנסות להסיר את הכתם. חומרים אחרים, כמו אלכוהול, אמוניה ואצטון, עשויים לגרום לנזק בלתי הפיך לריפוד העור לכן יש להימנע מהם בתכלית. לסיום, יש להניח לספה להתייבש ולאחר מכן מומלץ למרוח עליה קרם לחות מיוחד שיסייע להשיג מראה בוהק ונקי במיוחד. ממש כמו בניקיון ספות מרופדות בד, גם כאן חשוב  לבצע בדיקת ניסיון באזור נסתר של הספה".

סלון קלאסי

סלון קלאסי

סלון קלאסי
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...