מעצב פנים לבית חדש – כן או לא?

כניסה לבית חדש היא תמיד חוויה מדהימה, וההשקעה בביתנו החדש יוצרת אצלנו ציפיות לכך שהוא יענה על כל חלומותינו. עם זאת, ארבעה קירות ותקרה לא הופכים בית ל"בית". חשוב גם למלא אותו בכל מה שיהפוך אותו למרחב הביתי הנעים ביותר.

להשגת המטרה הזאת, ברוב המקרים, אנחנו שוכרים שירותי מעצב או מעצבת פנים, שהם אמנם שירות יקר למדי, אך גם כזה שיכול להיות משתלם מאוד. האם זה כדאי או שאפשר לוותר? ננסה להבין.

בחסות לאומי

בית חדש צריך להרגיש כמו בית חלומותינו

לא כל יום עוברים לבית חדש. עבור אנשים רבים התהליך הזה יקרה פעם אחת בחיים לכל היותר, ואצל חלק לא מבוטל הוא לא יקרה כלל. בית חדש, שזה עתה תוכנן ונבנה, נותן לנו הזדמנות להרגיש התחדשות בכל תחום מתחומי החיים. בשביל לקנות בית חדש אנחנו צריכים להשקיע סכומי כסף עצומים, הן בהון ראשוני והן בתשלומי משכנתא ארוכי טווח – אבל אנחנו עושים זאת כי מגיע לנו ליהנות מחיי הבית שלנו.

בשלב הזה רבים מאיתנו מבינים שעצם ההשקעה לא תהפוך את ביתנו לבית שעליו חלמנו. המטמורפוזה לה אנו מייחלים דורשת מאיתנו להשקיע במה שממלא אותו, או במילים אחרות – בעיצוב הפנים שלו. הבחירה המובנת מאליה בשלב זה היא לפנות לשירות של מעצב או מעצבת פנים, שכרוך בהוצאה לא מבוטלת. אז האם כדאי לעשות זאת? נבין מה בעד ומה נגד.

למה כדאי להביא מעצב פנים?

חשוב לפתוח ולהגיד שבהחלט כן – מומלץ תמיד לעבוד בצורה צמודה עם מעצב פנים כשאנחנו נכנסים לבית חדש. מעצבי פנים לומדים את התחום ועוסקים בו בצורה מקצועית. לפיכך הם יכולים לסייע לנו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר ולבחור בפריטים הנכונים ביותר לכל חדר וחלל בבית, הן ברמת האסתטיקה והן ברמת הנוחות. אם הייתם זקוקים לניסוח של חוזה משפטי מחייב, לא הייתם מנסים לנסח אותו בכוחות עצמכם, אלא הייתם פונים לעורך דין, ואם הייתם זקוקים לטיפול רפואי כנראה שלא הייתם רושמים לעצמכם אנטיביוטיקה. מאותה סיבה בדיוק, כשעליכם לבצע עיצוב פנים, כדאי לפנות למי שזהו תחום העיסוק וההתמחות שלו. מעצב פנים איכותי יודע לא רק לשלב בין צבעים וסגנונות, אלא גם לתכנן את פנים הבית שלכם מקצה לקצה כך שיהיה גם אסתטי וגם פונקציונלי ונוח בהתאם למטרותיכם וצרכיכם. ברוב המקרים, כשכבר השקעתם בבית חדש, לא כדאי לוותר על זה.

מדרגות מתכת
מדרגות מתכת

האם ניתן דווקא לוותר על מעצב פנים, ובאילו מצבים?

לעיתים, ההוצאות הכרוכות בקנייה ובבנייה של הבית החדש ישאירו אתכם עם מעט מאוד גמישות כלכלית. במצב כזה, רבים בוחרים לנסות לעצב את הבית בכוחות עצמם. זו עלולה להיות טעות! אם אין לכם המון גמישות כלכלית, תוכלו לנסות לפנות למעצבי פנים המצויים בשלבים ההתחלתיים של הקריירה שלכם. אלו יוכלו, אולי, להציע לכם מחיר אטרקטיבי יותר בתמורה לשימוש בבית שלכם באופן שיווקי לקידום הקריירה שלהם. עוד אפשרות היא לקיחה של הלוואות קטנות ואטרקטיביות יחסית, בעזרתן תוכלו להרשות לעצמכם את עיצוב הפנים שבאמת נחוץ לכם. את הריהוט, המכשירים והמרכיבים השונים של הבית תצטרכו לרכוש בכל מקרה – כדאי שתשקיעו בלעשות את זה נכון.

להשקיע בעיצוב הפנים של הדירה שלכם, משמע – להשקיע באיכות החיים שלכם. למרות שמדובר לרוב בשירות יקר ויוקרתי, מדובר גם בחלק בלתי נפרד מתהליך ההתחדשות שאתם חווים עם ביתכם החדש.

 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...