מזיקים לא עלינו: כיצד תפטרו מהם מבלי להזיק להם

הקיץ הגיע והוא לא בא לבד, חבריו הנמלים, היתושים והגו'קים, לא עלינו, כולם מחפשים בית חם ואוהב. אבל עם כל הכבוד, ויש כבוד, למה דווקא אצלנו? אתם שואלים, אז קודם כל זה לא אישי ושנית יש פתרונות והם אפילו טבעיים. תודו לנו אחר כך

כולנו אוהבים לשחק עם הכלב של השכנים, ללטף את החתולה של ההורים ולהאכיל את האוגרים החמודים של האחיינית המעצבנת. כי חיות זה טוב. אבל מה באשר למזיקים? בג'וקים ונמלי מחמד עוד לא נתקלנו, ובכל זאת, בכל קיץ הם מאיימים להפוך לשליטי הבית והחצר. אם אתם סובלים ממזיקים ועדיין אוהבים את החיים ואת בעלי החיים (שהיו פה לפנינו), בוודאי תשמחו להכיר את שיטות הסבתא להרחקת מזיקים מבלי להזיק להם. זה טבעי, זה זול וזה יותר נחמד.

דחליל
ברוכים הבאים מזיקים, עכשיו לכו!


הבטחתם יונה, וקיימתם!


החתול שלנו מילל יללה קבועה שאומרת רק דבר אחד: יונה. במרפסת. אני רעב. אני אוכל אותה! ואז אנחנו רצים בבהלה – בתקווה להוציא אותה משם כמה שיותר מהר. זה קורה בתחילת הקיץ ונעלם – אבל זה קשה.

 

 מה עושים? ציפוי המקום המועד לפורענות האמצעות נייר אלומניום. הנייר מבריק, מרשרש ומתחמם בשמש וכך הוא מבריח יונים. הצבת בובה של נחש פלסטיק או עוף דורס גורמת לפחד ורתיעה בקרב יונים. מריחת חומר דבק או חומר שומני כגון גריז על גבי מקום מרבצם. החומר גורם להם אי נוחות בעת הרביצה ולכן הם מתרחקות. ואם כל אלו לא עובדים – אין מנוס מלהניח דוקרנים! זה לא הורג זה אבל בהחלט מכשל ומרתיע.

 

יונים בדשא


זבוב חמוד, אולי תעוף?!


פעם הכרתי זבוב שנכנס לאוטו שלי כשהייתי בדרכי חזרה מהצפון וליווה אותי עד תל אביב. הוא היה כל כך רועש וסירב לצאת במשך שעה ויותר עד שלא היתה ברירה אלא להתחבר איתו ולהמציא לו שם – זיו. אבל מה לעשות, זיו וחבריו לא תמיד באים לנו בטוב.

מה עושים? זבובים  שונאים מים, כך שניתן לתלות בכניסה לבית, ליד שולחן האוכל בחצר או על העצים שקיות שקופות מלאות במים. בנוסף הם מתרחקים מנענע, מרווה ורוזמין.

 

זבוב על פרח

זבוב, אני לא פרח ולא נפלתי מגן עדן


לך אל הנמלה עצל ותגיד לה שלא תבוא לפה יותר!


נמלים הן חמודות וחרוצות סך הכל, אבל הבעיה איתן שהן באות בחמולות ובקלות הופכות את השיש לשלהן. חוצמזה שיש גדולות, מעופפות, עוקצות ולך תדע.

 

מה עושים? נמלים שונאות קינמון כך שניתן לפזר מקלות קינמון במקומות מועדים לפורענות. ואם הן מתחמקות אל מכל הסוכר שלכם (מה לעשות, הן אוהבות מתוק בדיוק כמונו), שימו להן 2-3 ציפורנים, הן שונאות את הריח.

 

נמלה
נמלה חרוצה, לכי לעבוד במקום אחר


 להתיש את היתוש


יתושים, זה כמובן הגרוע מכל. זה קורה בלילה והופך אותו ליום. קשה לנו לוותר על הניסיון לתפוס אותם בעצמנו מתוך שינה אינסטינקט מסוכן שעלול להביא אותנו למצב של להרביץ לעצמנו, לשלוף מגבות או להזיע מתחת שמיכה.
מה עושים? במידה ולא רוצים להשתמש בקטלן כזה או אחר, אפשר פשוט להדליק מאוורר רצפתי או תקרה. היתושים והמעופפים לא אוהבים רוח. לקונסרבטיבים שבנינו יצאנו לשאול את המומחה וכך נעינו: "הביקוש לקטלנים עולה בעיקר בתחילת הקיץ", מספר אלדד חכמוב מנהל מחלקת חשמל בסניף רשת ACE בתל אביב. "במהלך העונה יש הפוגה קלה ובסיומה יש עליה נוספת במכירות. בבואנו לבחור את הקטלן המתאים, עלינו לשים לב לגודלו ולגודל הנורה, ככל שהם גדולים יותר, כך עולה הסבירות שהמזיקים יתפסו. כמו כן, יש לשים לב לחלל הנבחר אליו אנו מייעדים את הקטלן. לחללי החוץ יש מוצרים ייעודיים, גדולים יותר, לעומת חללי הפנים וחדרי השינה, שם המוצרים קטנים, נסתרים ומעוצבים" "קיימות אופציות נוספות להרחקת יתושים" מוסיף חכמוב, "למשל מכשירים חשמליים מפיצי ריח המתחברים לשקע, מחבט אלקטרוני, לפידי במבוק הבוערים על שמן מיוחד הדוחה מזיקים ועוד ועוד".

קוטל זבובים

קטלן יתושים מקצועי במחיר 269 שח. להשיג ברשת ACE. צילום יחצ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...