עוברים לתל אביב? כך תמצאו דירה להשכרה

ההחלטה על מעבר לתל אביב מהווה את נחלתם של צעירים רבים בשנות העשרים – וגם של לא מעט אנשים המצויים בשלבים מאוחרים יותר בחיים.

pexels

תל אביב היא עיר מרכזית, עיר ללא הפסקה, עיר שמציעה הכול מכול: מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, מקומות בילוי, מוסדות בילוי, כיף ועניין.
יחד עם זאת, מה שלא ניתן למצוא בעיר בכמות גדולה זה דירות טובות להשכרה – ובמידה וכבר מצאתם דירה שכזאת יש לקחת בחשבון ש:
1. סביר להניח שהמחיר שלה יהיה גבוה בצורה לא פרופורציונאלית.
2. אתם לא היחידים שמצאתם את אותה הדירה ויש עליה לא מעט מתחרים – כך שאתם צריכים מזל גדול בכדי בכל זאת לזכות בדירה.
אז כאן יכולה לעלות השאלה איך בכל זאת צולחים את המשימה?

1600X1200 (6)

להבין מה אתם מחפשים
הגדירו פחות או יותר מה אתם מחפשים – מה גודל הדירה, מה מספר החדרים – האם אתם מעוניינים לגור לבד או עם שותפים.
דגש נוסף שחשוב לשים עליו דגש נוגע לגובה התקציב אותו אתם מקצים עבור המטרה – פרמטר אשר יסייע לכם להתמקד אך ורק באפשרויות אשר יכולות להיות רלוונטיות.
ההמלצה היא להגדיר כמה שיותר דרישות וצרכים – בהמשך הדרך תוכלו כמובן גם להבין בצורה מעמיקה על אלו מהצרכים אתם מוכנים לוותר או להתפשר ועל אלו אתם "נעולים".

לבחור את אזור המגורים המבוקש
זה אומנם נכון שאם אתם גמישים ופחות בררניים בכל מה שקשור לאזור בעיר בו אתם מעוניינים לגור, הסיכויים שלכם למצוא דירה להשכרה יהיה גבוה יותר.
יחד עם זאת, יש אזורים בעיר אשר נחשבים למטופחים יותר ויש כאלו למוזנחים ואולי גם ישנים יותר. יש אזורים אשר יכולים להתאים לצעירים, מכיוון שהם קרובים למקומות בילוי שונים. ואזורים אחרים שקרובים לפארקים ולמוסדות חינוך ולכן יכולים להתאים יותר למשפחות עם ילדים.
יש לקחת בחשבון שככל שהאזור הנבחר הינו יותר מבוקש כך גם מחירי הדירות יהיו גבוהים יותר – כך שאם התקציב שלכם מוגבל, כדאי שתיקחו בחשבון גם את הנושא הזה.

לבחון את כל הפרטים
תראו יכולים להיות מצבים בהם תראו מודעה של דירה שתראה לכם מושלמת – דירה בגודל המבוקש, אשר גובה השכירות שלה יהיה נמוך בצורה מפתיעה. עכשיו, גם כשתחשפו לתמונות לא תמצאו את ה"קאץ'" ולא תבינו למה הדירה מוצעת במחיר כה נמוך.
ובכן, מה שחשוב שתדעו שבתל אביב יש לא מעט בניינים אשר נבחרו לקחת חלק בפרויקט תמ"א 38 – מה שזה אומר שבמהלך היום מבוצעות עבודות באותו הבניין אשר יכולות לפגוע במידה רבה באיכות החיים בו – לכלוך, רעשים וכיוצא בזה..
מעבר לכך, חשוב לבחון את כל הפרטים הטכניים לגבי הדירה: גובה החשבונות, מי בעל הדירה והיכן הוא מתגורר, ביטוח דירה, זמינות לתיקונים, מה כולל החוזה וכיוצא בזה..

לחפש בכל המקומות האפשריים
יש לא מעט פלטפורמות דרכן ניתן לחפש ולמצוא דירות בתל אביב ובין היתר: בלוחות דיגיטליים שונים המציעים דירות, ברשתות החברתיות (ניתן לדוגמא למצוא בפייסבוק קבוצות ייעודיות עבור מחפשי דירות להשכרה בעיר), בלוחות מודעות ואפילו מפה לאוזן – כדאי לשאול ולשתף כמה שיותר אנשים בעובדה שאתם מחפשים דירה – כי מאוד יכול להיות שמישהו שמע ולפעמים הדירות שמגיעות בדרך של פה לאוזן הן הכי אטרקטיביות.
אפשרות נוספת היא כמובן להגיע למשרד תיווך ולנסות ולמצוא את הדירות דרכו – יש מקרים בהם דווקא המתווכים יהיו אלו שיחזיקו בדירות האטרקטיביות ביותר, לכן, לא כדאי לשלול גם נקיטה בפעולה הזאת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...