עיצוב פנים נכון: תכנון הבית לפרטים

אם רוצים להגיע לעיצוב פנים מושלם ונכון, חובה להתחיל כל פרויקט בתכנון הבית לפרטים. זו דעתה המקצועית של מיטל גפן מעצבת פנים בוגרת מכללת שנקר

איציק חיים
מיטל גפן

עיצוב פנים הוא הרבה יותר מבחירת מקום להצבת עציץ, תליית מראה או אופן העמדת הרהיטים בסלון ושאר החדרים. המקצוע מחייב חשיבה רחבת אופקים וטומן בחובו אחריות גדולה, הכוללת ניצול נכון ומוקפד של החלל המיועד וזאת במטרה להעניק לדיירים את הבית הנוח, הפונקציונלי והמעוצב באופן המדויק להם ביותר. מעצבים ומעצבות יוצרים סביבת חיים קרובה ואישית מאוד עבור האנשים אשר בחרו בהם לטובת השינוי הצפוי בחייהם. עיצוב פנים מתחיל בראש וראשונה בתכנון ברמת המאקרו. רק לאחר השלמתו נצלול ברזולוציה לתכנון המיקרו והתכנון לפרטי פרטים, ואז מגיע שלב הבחירות ברמת הרהיטים והצבתם במקומות הנכונים, החומרים, המרקמים והצבעים.

מטבח מודרני

הקיר השמאלי הוא למעשה ארון דו כיווני החוצץ בין חלל המטבח לסלון

3

ניסיון חיים שהתחיל בפרטים

מיטל גפן, בעלת תואר ראשון ושני בעיצוב במכללת שנקר, התחילה את ההתנסות המקצועית שלה בעודה סטודנטית בשנת הלימודים האחרונה שלה. במקביל ללימודיה, היא הצטרפה למשרד "רוט/טבת" משרד שהיה בבעלותם של רואי רוט ויעל טבת שניהם מעצבים תעשייתיים שעסקו בעיצוב פנים, שם נחשפה והתעסקה בפרטים והעשירה את ידיעותיה באפיקים רבים של דיוק, פונקציונליות, ניצול מקסימלי של מרחבים וחומרים.

 

לעוד בתים ודירות מעוצבים – לחצו כאן >>

 

אי במטבח עם שולחן

עיצוב מיוחד לאי במטבח שהוא גם שולחן

5

מהפרט אל הכלל

בשלב ההתמקצעות השני של מיטל גפן, היא עברה לעסוק במכלול האלמנטים שמרכיבים את עיצוב הפנים לתפישה נכונה של חללים וניצולם ברמה המקסימלית. לאחר סיום לימודי התואר הראשון בעיצוב פנים היא התקבלה לעבודה במשרד אדריכלים, כאחראית על עיצוב הפנים בפרויקטים שתכננו במשרד. ניסיון החיים שלה לימד אותה לראות את הדברים מזוויות שונות, מהקטן אל הגדול ולהיפך. מכאן נובע חוזקה וייחודיותה של המעצבת, שמתבטא בתכנון כולל ומקיף, ניצול חללים, תכנון תאורה ועד עיצוב פרטי הנגרות וההתאמות בין צבעים ומרקמים.

פינת קריאה במרפסת

פינת קריאה במרפסת

9

מתחילים בקירות

מיטל גפן חזקה מאוד בתכנון, מתחילה כל פרוייקט בתכנון מרחבי וחדרי הבית. בעקבות כך, קרה לא אחת שהיא קיבלה לידיה חלל מסויים ולאחר תכנונו מחדש, התקבל משהו אחר לגמרי, נכון ויפה יותר.

 

למדריך לעיצוב סלון – לחצו כאן >>

 

קיר עם קרניזים

טיפול מלא מחשבה גם בקירות עצמם

8

לא מעגלת פינות

אחד מהדברים החשובים בעיניה של המעצבת מיטל גפן זה ניצול מרבי של השטח על כל מרכיביו. בחשיבה נכונה וראייה יצירתית זוכה כל פינה בבית להגדרה וייעוד משלה, המשלבת בתוכה עיצוב מעמיק ופונקציונליות מירבית.

פינת אוכל

פינה בחדר מנוצלת לפינת אוכל עם שולחן עגול ומשטח עליון בצבע צהוב עליז

1
פינות מוארות

שתי פינות בבית שמוארות בגופי תאורה דקורטיביים היורדים מהתקרה

4

בסופו של דבר הכול מתחבר

אחרי השלב הראשון והמשמעותי של תכנון וחלוקת נכונה של החלל באמצעות מחיצות, עוברים לשלב העיצובי בו מתבצעות בחירות של הריצוף המתאים, הצבעוניות הרצויה, חומרים, מרקמים והשילוב ביניהם. ומכאן היא מגיעה לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל ומעניקים לבית תחושה הוליסטית ומלאה.

קיר בסלון ווילון

בסלון קיר לבני סיליקט לבנות וכוננית מעוצבת.

7

לסיכום –  דבריה של המעצבת מיטל גפן:

"כבעלת תואר ראשון ושני בעיצוב פנים, אני רואה במקצוע הזה חשיבות, השפעה וזכות גדולה לשנות חיים. הרצון שלי הוא קודם כל להעניק לאנשים הגרים בבית שאני מעצבת סביבה ברורה ותחושה של מקום עוטף, חם ובטוח. בחללי המשרדים חשוב לי לייצר סביבת עבודה נוחה, פונקציונלית ונעימה, עם תחושה של מקום פרטי בחלל ציבורי. כשאני מעצבת מרחבי למידה חשוב לי לתכנן תוך הסתכלות מתמדת על ההשפעה שיש לחלל על משתמש הקצה, אני בוחנת את התוצאה כל הזמן מנקודת מבטו של התלמיד. מתוך כך ובעקבות ניסיון מקצועי עשיר, גיבשתי את הרעיון של עיצוב פנים ממקרו למיקרו. מרמת הבנת החלל ותכנונו  ועד הפרט הקטן ביותר. זה המוטו שמוביל אותי וצוות העובדים בסטודיו 360 מעלות שהקמתי בחוף הכרמל. הקונספט שמוביל אותנו בכל פרויקט המבוצע על ידינו, מתחיל מזווית עיצובית ועד תכנון הפרטים כולל פרטי נגרות ייחודים. לאחר אישור התכנון וקונספט העיצובי על ידי הלקוח אני עוברת לשלב התרגום לתוכניות עבודה. אני מייחסת לשלב זה חשיבות רבה  ואני חזקה בו במיוחד, שלב זה כולל תאום בין כל המערכות, המוסתרות והגלויות, בחלל המתוכנן. רק כאשר החלל מתוכנן בקורלציה מושלמת בין כלל המערכות , בין תכנון המערכות השונות לריהוט ולפרטי הנגרות ובין פרטי הנגרות לאלמנטים שמלבישים את הבית, התחושה תהיה של עיצוב שלם.

 

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

2
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מה ללמוד. מקסים. ממש. סופסוף.

מעצבת בטעם טוב.אשמח ליצור איתה קשר.

מורה נהדרת מלאה יצירתיות

בודק...