קורות חיים – הכרטיס שלנו לשוק העבודה

קורות החיים מלווים את האדם מימים ימימה. כדי להתקבל לעבודה חדשה, עליו לשלוח את קורות החיים למעסיקים רבים בתקווה שאחד מהם או יותר יפנה אליו.

בימינו, בזכות הימצאותו של האינטרנט, קל יותר לשלוח קורות חיים ולהגיע למעסיקים. אבל האינטרנט יצר גם מצב שבו מעסיקים רבים מקבלים מאות פניות מדי יום ביומו. הם אינם מצליחים לעמוד בפני הפניות האלה, ואפילו פותחים לשם כך מחלקת משאבי אנוש שתזמן את העובדים הנחוצים ותסנן אותם. ומעל לכול, אתם אלה שצריכים לבלוט על כל הפניות האלה, כדי שיפנו דווקא אליכם.

קורות חיים
קורות חיים

5 הדברים שצריך לשים לב אליהם כאשר כותבים קורות חיים

כאשר אתם מחפשים עבודה, השליטה עוברת לידיים שלכם. אם תשכילו לכתוב קורות חיים בדרך הנכונה, תוכלו לזכות בפניות רבות. אבל לפני הכול, חשוב לראות למה צריך לתת את הדעת כאשר מכינים קורות חיים לקראת שליחה:

1. מה כוללים קורות החיים?

קורות החיים שלכם צריכים לכלול 7 רכיבים חשובים. הראשון הוא פרטים אישיים – איך אפשר להשיג אתכם, מיקום מגורים ועוד. לאחר מכן מגיעה התמצית, ובאמצעותה אתם מציגים בקצרה את האני מאמין שלכם ומדוע אתם מתאימים לעבודה יותר מכל אחד אחר. אחר כך מגיעים הפרטים הטכניים של הניסיון התעסוקתי שצברתם לאורך השנים, ההשכלה שיש לכם, השירות הצבאי או הלאומי, שליטה בשפות וכמובן יישומי מחשב שאי אפשר בלעדיהם היום. ברגע שקורות החיים שלכם יכללו את כל הפרטים האלה, הם יהיו שלמים. כמובן, יש צורך לכתוב את קורות החיים בתמציתיות ולהשתדל להכניס הכול לעמוד אחד, שכן למעסיק אין הרבה זמן לקרוא אותם.

2. הקפידו על שפה תקינה.

סיימתם לכתוב את קורות החיים שלכם אחרי שעברתם על התמצית, הניסיון ועוד? זה הזמן לעצור ולעבור על קורות החיים פעם, פעמיים ואפילו שלוש כדי לראות אם לא נפלו בו שגיאות כתיב מביכות שעלולות להציג אתכם כעובדים בלתי רציניים. אם אפשר, בקשו מחברים טובים לעבור על קורות החיים שלכם, כדי לוודא שהם תקינים.

3. העיצוב הכללי של קורות החיים.

לצד הפרטים החשובים שיש לכלול בקורות החיים, יש צורך לדאוג לעיצוב מתאים של מסמך קורות החיים. מסמך מסודר עם עיצוב בלתי שגרתי ימשוך את תשומת לבו של המעסיק, והוא יחליט לפנות דווקא אליכם. כדי לקבל מושג, כדאי לבחון קורות חיים לדוגמא ולראות איזה עיצוב יכול להתאים לכם.

4. מחפשים שתי עבודות או יותר? כיתבו כמה גירסאות של קורות חיים.

אם אתם מחפשים עבודות בתחומים שונים, חשוב לכתוב כמה גרסאות של קורות החיים. כך תוכלו להתאים את הניסיון והידע שלכם לדרישות התפקיד. הרי אין טעם לשלוח קורות חיים המציגים ניסיון תעסוקתי בהוראה כאשר אתם רוצים להתקבל לעבוד בגלידריה ולהיפך.

5. הדגישו את הניסיון התעסוקתי שלכם.

בסופו של דבר, מעבר להשכלה ולתחביבים, המעסיקים מחפשים את הניסיון התעסוקתי שלכם. כן, גם מעסיקים המחפשים עובדים ללא ניסיון רוצים לראות שעבדתם במקום מסוים לפני שאתם באים לעבוד אצלם. כך שגם אם אתם מחפשים את העבודה השנייה והשלישית שלכם ויש לכם ניסיון תעסוקתי כלשהו, כדאי לציין אותו.

לשלוח קורות חיים בחכמה

לאחר שכתבתם את קורות החיים שלכם, עברתם עליהם ואתם בטוחים שהם מוכנים לקראת שליחה, מגיע רגע האמת ובו אתם צריכים לשלוח אותם למעסיקים. רבים מאמינים כי חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה, וזה אכן נכון. כי ברגע שמתחילים לשלוח קורות חיים, לא תמיד רואים את הסוף. ועדיין, חשוב לשלוח קורות חיים בחכמה למשרות הרלוונטיות בלבד, כדי להימנע ממצב של הצפה בפניות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...