איך הפך אזור השרון למעצמת ייצור רהיטים

אדריכלים, אנשים פרטיים, מעצבי פנים ועסקים יודעים היטב – אזור השרון הוא האזור להגיע אליו כאשר מחפשים רהיטים איכותיים. מדוע? מדובר על ריכוז חנויות הרהיטים הגדול בארץ, המבחר גדול במיוחד, גם מבחינת סוגי העיצובים וגם מבחינת המחירים, כשהתחרות גורמת לכולם לצאת במבצעים שבסוף מיתרגמים לחיסכון עבור הלקוח. איך בדיוק הפך אזור השרון למעצמת ייצור רהיטים וכיצד אזור התעשייה של נתניה התפתח ברבות השנים? כדאי להמשיך לקרוא.

freepik

מה הפך את אזור השרון למעצמת רהיטים?

אזור השרון מיתג את עצמו בשני העשורים האחרונים בתור אזור הריהוט של הארץ, חנות אחר חנות ניתן להבחין בכך באזור התעשייה הענף שהתפתח עם השנים, קודם כל בנתניה ואחר כך באזור כולו, כשמפעלים לייצור רהיטי איכות צצו בכל פינה והיוו תחרות זה לזה, כולל ריהוט בוטיק של מפעלי איכות בכל הסביבה.

בעבר אנשים היו נוסעים לתל אביב כדי לקנות ספה טובה, אך היום אנשים נוסעים לאזור השרון ויש לכך סיבות רבות. הגל הגדול החל ככל הנראה עם בניית הסניף הראשון של איקאה בישראל, אבל כבר בהיסטוריה הרחוקה של אזור התעשייה בנתניה היו לא מעט יצרני רהיטים. עד מהרה האזור שבו מפעלי תעשייה רבים בתחום הריהוט הלך וגדל, עוד חנות ועוד חנות נפתחה, יצרני רהיטים העתיקו את מקום מושבם והתקרבו לנתניה ולקוחות שחיפשו רהיטים איכותיים במגוון רחב הבינו גם הם את הפוטנציאל. כך אזור השרון הפך למה שהוא היום – האזור עם הריכוז הגדול ביותר בארץ של יצרני רהיטים.

מהם היתרונות ברכישת רהיטים באזור בו יש ריכוז גבוה של חנויות?

אנשים שעוסקים בעיצוב פנים ומי שמעוניינים לרהט לעצמם את הבית יוכלו ליהנות ממגוון רחב של רהיטים באזור גיאוגרפי אחד. ריכוז החנויות באזור נתניה והשרון מאפשר ליהנות ממחירים משתלמים וממבצעים שנוצרו בשל התחרות הרבה באזור. מי שאוהב להגיע פיזית כדי לבחון את הרהיטים יוכל לחסוך לא מעט נסיעות תוך שהוא רואה מנעד גדול של יצרנים לכל תחום ריהוט – מריהוט בית ועד ריהוט משרדי, ארונות מטבח, דלתות, מטבחים ועוד.

אזור התעשייה של נתניה – מאז ועד היום

אזור התעשייה של נתניה היווה את הסנונית הראשונה של התעשייה באזור כולו, אליו הצטרפו מפעלי הרהיטים, הנגריות ומאוחר יותר חנויות הריהוט השונות שהפכו את האזור למה שהוא היום. אזור התעשייה קריית ספר, המכונה בפי אנשים גם אזור התעשייה פולג, הוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת כשהמפעלים הראשונים בכלל היו קשורים לווטרינריה, שתייה ותעשיית המזון. בשנות ה-80 הצטרפו עוד ועוד מפעלי הייטק, משרדים, מכוני מחקר ופיתוח והמקום קיבל תפנית, אך גם שמר על תחום העיצוב וריהוט הבית. בשנת 2001 נפתח באזור הסניף הראשון בארץ של איקאה, פתיחת המקום היוותה את התפנית המשמעותית ביותר באזור כסמל למקום בו רוכשים רהיטים, שכן נהרו אליו אנשים מכל רחבי הארץ כדי ליהנות משיטת הריהוט השוודית שנחשבה אז חדשנית.

רהיטים
רהיטים

למה יותר נוח לקנות רהיטים באזור נתניה והשרון?

אזור נתניה והשרון ממוקמים במרכז הארץ ומבחינה גיאוגרפית רובם מספקים אפשרויות הובלה לכל חלקי הארץ, אם לא לרובם לפחות. ההגעה למקום נוחה במיוחד, בין אם מדובר על הגעה באמצעות תחבורה ציבורית ובין אם באמצעות רכב, כאשר לצד חנויות רהיטים בנתניה ובמיוחד באזורי התעשייה בנתניה והשרון ישנם מקומות חניה רבים וחנויות משלימות של אקססוריז לבית במחירים משתלמים, כמו גם חנויות אוכל ומסעדות, כך שטיול בחירת הריהוט יכול להפוך לחוויה מהנה במיוחד.

מה שחסר ניתן להשלים באיקאה

כאמור, הסניף הראשון בארץ של איקאה נפתח בנתניה ומאז הפך לסניף הדגל בישראל. כולם זוכרים שהייתה בו שריפה, אך הסניף מזמן שופץ ונפתח מחדש וכיום הוא מהווה את הסניף המרכזי והמוביל של החברה. רבים יבחרו להגיע לאזור התעשייה במיוחד עבור איקאה, אך לעיתים הם ישלבו רכישה בחנות רהיטים אחת ואז יבחרו לבצע השלמות משתלמות באיקאה, במיוחד בכל מה שקשור לטקסטיל ופתרונות אחסון חכמים ואיכותיים.

אין ספק שניתן לחסוך לא מעט כסף וזמן בשימוש בסניף איקאה, ומסיבה זו גם כן האזור מבוקש במיוחד. ניתן למשל לסגור באופן עצמי ביום אחד את כל רכישות הריהוט והעיצוב מחדש, ולעשות זאת במחיר משתלם במיוחד.

ככל שהאוכלוסייה תגדל הביקוש יגדל

אנשים משקיעים בעיצוב הבית לא מעט בעשור האחרון, כי מי לא אוהב לחיות בסביבה נעימה, מזמינה וביתית? עם זאת, לא לכולם יש את האפשרות לעשות זאת בתקציבי ענק, וכאן נכנסות לתמונה חנויות הריהוט של אזור השרון ונתניה. המבחר גדול במיוחד, האפשרויות מבחינת התקציב גם כן, ניתן להוסיף לצד הריהוט אלמנטים של תאורה, עיצוב קירות וטקסטיל שיהפכו את התמונה השלמה לייחודית ומכניסה, כל זאת בתקציב שנחשב לשווה נפש עבור כולם. כמו כן, ככל שהאוכלוסייה בארץ תגדל, כך הביקוש לריהוט יגדל, לכן האזור נמצא כל הזמן בהתפתחות והחנויות מציעות את מוצריהן גם אונליין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...