איך לבחור מזגן לדירה? מיזוגי עושים לכם סדר

כל בית צריך מזגן, אבל איך בוחרים מתוך כל הדגמים הקיימים בשוק? מיזוגי כאן כדי לייעץ

במדינתו החמה מזגן יעיל וחסכוני הוא בגדר חובה, על כך אין עוררין, אולם מתעוררת השאלה בקרב מתאכלסים חדשים (בעיקר) איזה מזגן לבחור? ובכן, השאלה הזו צריכה להתחלק לשניים: חלק ראשון – איזה סוג מזגן כדאי לבחור. החלק השני – כמה כוחות סוס נרצה, ואילו מאפיינים נוספים במזגן חשובים לנו. ניתן את הדעת גם עבור דיירים קיימים המעוניינים להתחדש במזגן ופשוט לא יודעים במה לבחור, אך קודם כל – נעשה כבוד לזוגות שזה עתה רכשו דירה וצריכים את עזרתנו.

מיני מרכזי או מזגן בכל חדר?

החלק הראשון, כאמור, מתייחס בעיקר לסוג המזגן. על מנת להקל עליכם, גולשים יקרים, נתייחס בכל המאמר הזה לדוגמה אחת של דירה והיא דירה חדשה בת חמישה חדרים, בגדול 120 מטרים רבועים, המורכבים מסלון (30 מ"ר), מטבח (15 מ"ר), שלושה חדרי שינה בגודל 12 מ"ר כל אחד (סך הכל: 36 מ"ר), ויחידת הורים בגודל 19 מ"ר, סך השטח נטו אותו המזגן צריך לקרר הינו 100 מ"ר, הבא ננסה להתאים לדירה זו מזגן.

כאשר אנו עוברים לדירה חדשה, עלינו לקבל החלטה: האם נתקין מזגן מיני מרכזי, או שנבחר לרכוש מספר מזגנים עיליים ולהתקין מזגן בכל חדר. ובכן, ראשית חשוב לדעת כי ברוב הדירות החדשות יש כבר הכנה להתקנת מזגן מיני מרכזי, דבר אשר מקל עליכם מצד אחד, אולם מקשה עליכם במידה ואתם מעוניינים להתקין מזגן עילי.

מזגן

מזגן

מזגן

עלויות להתקנת מזגן בכל חדר

כך או כך, עדיין צריך לקבל החלטה. אז כאמור, שתי האופציות עדיין פתוחות למשא ומתן, ולכן, כמו בכל משא ומתן, נשווה מחירים. בדירה שבחרנו כדוגמה יש לנו צורך בארבעה מזגנים עיליים לחדרים, מזגן גדול יותר לשטח הסלון והמטבח, ובכך סיימנו.

עלות מזגן לכל אחד מהחדרים הרגילים (כולל יחידת ההורים) תהיה בממוצע 1,600 ₪ (מזגן חדש עם עוצמה של 9,900 BTU). עבור הסלון, נבחר במזגן חזק יותר בעוצמה של 24,000 BTU, אשר עלותו הממוצעת 3,500 ₪. מכאן, הגענו לעלות כוללת של 9,900 ₪. עלות התקנת המזגנים תעלה לנו בסביבות 4,000 ₪, ולכן סך העלות הכוללת להתקנת מזגן בכל חדר: 14,000 ₪ בקירוב.

עלויות להתקנת מזגן מיני מרכזי

עבור הדירה שבחרנו, נבחן מזגן מיני מרכזי עם עוצמה של 50,000 BTU. עלות מזגן מיני מרכזי כזה הינה 10,000 ₪ בממוצע, מאוד דומה לרכישה של 5 מזגנים עיליים. אולם, התקנת המזגן תעלה במקרה זה יותר – לנוכח מורכבות הדבר, וכן גם הנמכת תקרה בגבס אשר עלותה גבוהה מאוד. העלות הכוללת לרכישה והתקנה של מזגן עילי תעלה בממוצע כ-21,500 ₪.

העלות יקרה? תוכלו לבצע השוואת מחירים להתקנת מזגנים במיזוגי ולחסוך עשרות אחוזים.

מיני מרכזי עולה יותר – אבל ישנם שיקולים נוספים

כאמור, ניתן לראות בבירור כי עלות רכישה, התקנה, והנמכה תקרה בגבס עבור יחידת מיזוג מיני מרכזית בדירה עולה כ-35% בממוצע יותר מרכישה והתקנה של מזגנים עיליים לכל אחד מחללי הבית. השאלה היא, האם בכך תמה הסאגה? ממש לא. למרבית הפלא, רוב רוכשי הדירות החדשות מעדיפים דווקא מזגן מיני מרכזי, האם מדובר באפקט העדר או שיש צדק בקבלת החלטה להתקין מיני מרכזי? להלן שיקול נוסף שיש לו משקל רב: צריכת חשמל. אלא שבמקרה זה, גם כאן תופתעו לגלות שבממוצע עלות החשמל למשק בית עם מיני מרכזי תהיה גבוהה יותר בכ-17% מאשר במשק בית בעל מזגנים רגילים בכל חדר. כאמור, המספרים מראים שגם במקרה זה, עדיף לכאורה מזגן בכל חדר.

סיכמנו על מזגן בכל חדר?

לא בהכרח. זה נכון, מזגן מיני מרכזי עולה יותר גם באופן המיידי, וגם בשוטף. אולם, לא בטוח שיש לכם את המקום להתקין מזגן בכל חדר, ולכן תוואי הדירה ואופי המבנה קריטי בקבלת בחירה זו, ועל כן יש להתייעץ עם הקבלן המבצע. בדירות חדשות נהוג להתקין את המנוע במסתור הכביסה, והדבר לעיתים לא מאפשר לנו להתקין מזגן בכל חדר – אלא רק מיני מרכזי.

יתרון מפתיע של מזגן מיני מרכזי

ובכן, גם אם אין באפשרותכם להתקין מזגן בכל חדר, ומכאן שאתם חייבים להתקין מזגן מיני מרכזי, יש לו יתרון נוסף, אולם פחות פרקטי – הוא יפה יותר. כן, מזגן מיני מרכזי עם הנמכת תקרה בגבס משדר יותר יוקרה, נוח לתפעול מיזוג הבית, ופשוט מועדף על דיירים שמתחדשים בדירה ורוצים אלמנט עיצובי נוסף.

החלק השני בבחירה – מאפיינים חשובים למזגן

כאמור, עלינו לבחור במזגן מיני מרכזי או במזגן נפרד לכל חדר. לאחר שקיבלנו החלטה בנושא, עלינו להבין איך לבחור את המזגן הטוב ביותר עבורנו, ועל איזה מאפיינים עלינו לתת דגש. ובכן, המאפיין המרכזי מבחינתנו הוא טכנולוגיית האינוונטר. טכנולוגיה זו קיימת גם במיזוג מיני מרכזי וגם במזגנים בודדים, והיא למעשה דואגת לייעל את תפוקת המדחס במערכת המיזוג, וכפועל יוצא מזה – לחסוך בחשמל, וכך גם בכסף.

מעבר לכך, חשוב לתת דגש כמובן על עוצמת המזגן, אותה הצגנו במאמר זה ב-BTU, והסיבה לכך היא שזו הדרך הנכונה לקבוע את עוצמת המזגן ביחס לשטח אותו הוא צריך לקרר. במילים פשוטות, מזגן מיני מרכזי לרוב מגיע עם עד 7 כוחות סוס על מנת שיוכל לקרר את כל חלל הדירה. מזגן עילי לעומת זאת, מגיע עד לרמת 4 כוחות סוס, אולם הוא אינו נדרש כמעט – שכן עבור חדר אחד רגיל המזגן המתאים לכם הוא 1 כוח סוס בלבד. או לצורך הדוגמה של הדירה שלנו, ארבעה מזגנים בעלי 1 כ"ס כל אחד, ועוד מזגן אחד עם 3 כוחות סוס לסלון והמטבח.

עוד מידע על איך לבחור מזגן בסרטון הבא:

הבחירה בידכם!

ניתן לגלות יתרונות רבים יותר במזגן בודד עבור כל חדר, הן בעלויות המידיות והן בעלויות השוטפות. אולם, יש לנו תחושה שלבכם נוטה דווקא למזגן מיני מרכזי, ואם כך הדבר, חשוב לקבל מספר הצעות מבעלי מקצוע שונים, שכן מנעד המחירים משתנה מאוד ובעיקר לנוכח העובדה שיש לבצע עבודות גבס שונות בדירה. גם במקרה של התקנת מספר מזגנים בודדים, אנו ממליצים לבצע השוואת מחירים בין מתקיני מזגנים מקצועיים, דבר אשר יכול לחסוך לכם עשרות אחוזים בעלות הרכישה וההתקנה, (אבל לא בעלות צריכת החשמל, לצערנו).

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...