איך לבחור מעצב פנים?

מתי רצוי לשכור מעצב פנים, כמה עולים שרותיו, מה הוא מספק ללקוח ולמה מלכתחילה צריך אותו? טור אישי של "השתיים שיודעות" - מעצבות הפנים גלי צוק ולימור לריאה

מזל טוב! קניתם בית /דירה מקבלן או מיד שניה, ואתם רוצים להתאים אותה לצרכים ולטעם האישי שלכם. אתם מתחילים לחשוב על לקיחת מעצב פנים למשימה אבל מתלבטים האם כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם, מבלי לדעת למה אתם נכנסים בכלל.

המחשבה הזו, לרוב עולה מההשקעה הכספית שאתם חושבים שאתם עומדים להשקיע , ולא רק אתם, אלא רבים כמוכם חושבים כך (שלא בצדק – אבל על זה נרחיב בהמשך). ולכן, אתם, כמו רבים אחרים, החלטתם לוותר על שרותיו של המעצב ולעשות הכל בעצמכם. במהלך הדרך אתם מגלים שזה לא פשוט כמו שחשבתם שיהיה; כאבי הראש מול אנשי מקצוע רבים (שהם "עם" בפני עצמו וגם צריך לדעת איך להתמודד איתם), הפסד של ימי עבודה, הריצות, הקניות, הדילמות והבחירות שיש לעשות, אתם רואים שחרגתם מהתקציב ושבסוף הבית לא נראה בדיוק כמו שפינטזתם עליו.

 

חדר שינה סגול ולבן

שמישהו אחר ירוץ בשבילכם. העיקר שתקבלו את בית החלומות שלכם

אז איך אפשר למנוע את כאב הראש, החריגה בתקציב, ולהיצמד לתכנון נכון? בואו נתחיל מהתחלה:

באיזה שלב שוכרים מעצב?

רצוי לקחת מעצב עוד בשלב הקנייה. מעצב טוב יעזור לכם לזהות את הפוטנציאל החבוי בנכס ויבחן מקרוב האם היא מתאימה "לפנטזיה" שאותה אתם מדמיינים. אם כבר קניתם את הנכס, נסו לשכור מעצב מיד אחרי. כך תוכלו להתחיל איתו את תכנון ועיצוב הבית כבר מיד. התהליכים האלו לוקחים זמן ואתם לא רוצים להישאר ללא קורת גג בין לבין, או לחילופין לשלם כסף נוסף על הדירה השכורה שבה אתם מתגוררים עד שהשיפוץ יושלם.

הסוד לזוגיות מוצלחת, או: איך בוחרים מעצב?

יש כמה דרכים להגיע למעצב, זה יכול להיות מפרסום, זה יכול להיות מפה לאוזן או ממפגש מקרי, אבל איך תדעו אם הוא מתאים לכם ואתם מתאימים לו? (כן, זה חייב להיות הדדי!) ראשית, חשוב לראות פרויקטים קודמים של המעצב. חשוב שתראו שטעמו של המעצב קולע לטעמכם האישי. אף על פי שמעצב טוב יידע לעצב בכל סגנון, לרוב המעצבים יש סגנון ייחודי משלהם, כך שאם המעצב שפגשתם עובד רק בסגנון קלאסי או רטרו, ואתם אוהבים סגנון מודרני ומינימליסטי, כדאי שתשקלו שנית לשכור את שירותיו.

אנחנו מדמות את הפגישה הראשונה עם מעצב לדייט ואת התהליך עצמו לזוגיות מוצלחת – יושבים על כוס קפה, מכירים אחד את השני, כל אחד מספר על עצמו. הכימיה בפגישה הראשונה תקבע את המשך הקשר. אם הרגשתם "קליק" בפגישה והרגשתם שהמעצב פתוח וקשוב – תדעו ש"זה זה". זכרו, לקראת הפגישה, הכינו את רשימת הצרכים והדרישות שיש לכם לעיצוב ולשיפוץ. הרשימה הזו חשובה ביותר, כי על סמך נתונים אלו, ידע המעצב להתאים עבורכם את התכנון הנכון ביותר לכם. אל תתביישו לספר לו את כל הפנטזיות שלכם, שכן, בשביל זה הוא נמצא כאן – כדי להקשיב לכם, להכיר אתכם ולעצב את הבית שלכם יחד אתכם.

נקודות חשובות נוספות שכדאי לסגור בתחילת הקשר עם המעצב

• אל תתביישו לשאול את המעצב שאלות כמו: כמה שנים הוא בתחום, מה הניסיון שלו, פירוט העבודה שלו בפועל, לוח זמנים שלפי דעתו יקח השיפוץ וכן הלאה.
• בקשו חוות דעת של לקוחות אחרים – אין כמו המלצה מלקוחות שעברו עם אותו מעצב את התהליך דומה.
• הקפידו לקבל מפרט של תהליך העבודה ומה הוא כולל בתוכו, כך תבינו מה אתם מקבלים עבור התשלום.
• בדקו את תנאי התשלום – רצוי שיתבצע לפני שלב העבודה.
• חתמו על חוזה עבודה מסודר המגדיר את זמני העבודה והתשלום למעצב מראש.
• ודאו שאתם מקבלים סקיצות תלת ממדיות או הדמיות כחלק מהשירות שיעזרו לכם לדמיין את התוצאה הסופי

תכנית חדר שינה

בקשו סקיצות תלת ממדיות או הדמיות

למה לא כדאי לוותר על מעצב?

• תפקידו של המעצב, הוא לדעת כיצד לתרגם את הצרכים שלכם והטעם האישי מתמונות, רעיונות ומחשבות למוצר המוגמר. המעצב אמור לדעת להפוך את הפנטזיות שלכם או לפחות חלק מהן, למשהו ממשי שתוכלו לראות בבית, תוך התחשבות בתקציב שהוגדר, כמובן. המעצב ישאיר אתכם עם רגליים על הקרקע בנוגע לרשימת הדרישות שלכם, אל מול התקציב שיש ברשותכם ויחליט היכן נכון להשקיע משאבים והיכן לא.

• המעצב יכול לחסוך לכם הרבה כסף והרבה כאב ראש בגלל טעויות תכנוניות שעושים לבד. קרה לנו לא פעם שהגענו לדירות שעברו שיפוץ ללא אדריכל/מעצב ונאלצנו לשנות תכנון לקוי כך שהלקוח משלם בסופו של דבר כפול על משהו מיותר וזה חבל.

• בדרך כלל המעצב מביא איתו את בעלי המקצוע וכך הלקוח נהנה משירות טוב, מחיר הוגן וגם מבעל מקצוע שנאמן לתוכניות העיצוב. הוא גם יפקח על העבודות בבית ויגדיר מראש לוחות זמנים כך שתחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש ומריחת זמן של קבלן.

• למעצב יש חלק חשוב מאוד גם בקניית החומרים והאביזרים לשיפוץ ועיצוב הבית. הוא יכול להגדיר כמויות מדוייקות וכך לחסוך הרבה כסף ללקוח. הרכישות הופכות ממוקדות ומתואמות, כך שאין הפתעות בשטח.
סלון מעוצב לדירה

כשעובדים עם מעצב, קונים רק פריטים נחוצים לעיצוב ולא מבזבזים כסף מסביב

כמה זה עולה ועל מה בדיוק משלמים?

אין תעריף קבוע ואחיד לעבודת עיצוב, המחיר משתנה ממעצב אחד לאחר ומושפע ממספר פרמטרים כמו: ניסיון, היקף העבודה (בשטח ועל הנייר), זמינות, אופי הפרוייקט וכולי. לכל מעצב יש שיטת חישוב משלו, יש כאלה שיעבדו על פי מחיר גלובלי וסגור מראש, ויש שיעבדו לפי שעות. הדבר החשוב ביותר, כאשר אתם משווים מחירים בין מעצבים שונים, הוא להבין מה מקבלים מהמעצב בתהליך; האם אתם מקבלים תוכניות תלת ממד, אם כן כמה אופציות מוצעות לכם, האם פיקוח עליון או צמוד, האם הוא מתלווה אליכם לקניינות, האם יש הגבלת שעות, מגיע גם לסידור הדירה וכולי. כדאי לקחת בחשבון, שעבודת התכנון והעיצוב דורשת חשיבה ועבודה רבה שאינה גלויה לעינו של הלקוח ומתרחשת בעיקר "מאחורי הקלעים". הלקוח מקבל את התוצאה הסופית שכוללת את התוכניות, ההשראות, כתב כמויות, רשימת החנויות וכולי.

 

גוף תאורה עומד

הלקוח מקבל את המוצר המוגמר ולא נחשף כמעט בכלל לעבודה מול ספקים ושאר הדברים שקורים מאחורי הקלעים

 

לסיכום

אז, בניגוד למה שחושבים רוב רובם של האנשים, עיצוב פנים אינו נחלתם של העשירים בלבד, וכפי שציינו בהתחלה בסופו של תהליך הוא חוסך לכם כסף וריצות מיותרות. היום העיצוב נגיש יותר ומאפשר מסלולי עבודה שונים ברמות מחיר שונות . כמו כן, מעצב טוב הוא אחד כזה, שיבין את הצרכים שלכם וידע מה נכון עבורכם, ידע להוריד אתכם מעץ גבוה מידי (אם הגעתם עד לשם), ידע להציב גבולות, לעבוד במסגרת התקציב שהגדרתם והכי חשוב, מעצב טוב הוא זה שאתם סומכים עליו שיעשה את עבודתו נאמנה כי אתם יודעים שהוא עושה זאת עבורכם בדרך הטובה ביותר, לכן חשוב לתת לו לבצע את עבודתו כמתוכנן – אנחנו קוראות לזה "לשחרר"… לקוח שכזה יקבל את התוצאה הטובה ביותר ויהנה מכל התהליך.

תלת-מימד234
תלת-מימד403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...