דירה בצבע – המדריך לצביעת דירה של סילבס צבעים

צביעת דירה היא אחת הפעולות הנפוצות שכמעט כולם מבצעים מעת לעת אך בניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות ולהיות שבעי רצון, צריך לתכנן את הצביעה של הדירה ולהקפיד על מספר כללי בסיס החל מבחירת צבעים נכונה ועד צביעה באופן נכון ויסודי.

איך עושים את כל זה ומוודאים שהתהליך נעשה על הצד הטוב ביותר? פגשנו את יוסי הצבעי מ-'סילבס צבעים' כדי להבין איך ניתן לשדרג את הדירה באמצעות צביעה באופן הטוב ביותר.

כל מה שרציתם לדעת על צביעת הבית- באדיבות סילבס צבעים
כל מה שרציתם לדעת על צביעת הבית- באדיבות סילבס צבעים

לפני שמתחילים לצבוע את הבית

לפני שנתחיל לדבר על תהליך צביעת הדירה בואו ונעצור לרגע על מנת להבין מדוע חשוב לצבוע את הדירה באופן הנכון וממה צריך להיזהר.

באופן כללי צביעת דירה נתפסת בעיני רבים כתהליך פשוט אך חשוב להדגיש שכדי להגיע אל התוצאות הרצויות ולדירה שצבועה באופן יסודי ומוצלח, עליכם לקבל מספר החלטות מקדימות ולוודא שהצביעה נעשית לפי הכללים שנסקור בכתבה שלפניכם.

סטייה מהכללים האלה יכולה להוביל לטעויות שמתחילות בצבע לא מתאים בדירה ויכולה להגיע עד לכדי תשלום מחירים יקרים עבור תוצאה בינונית ופחות מזה.

יישום ההמלצות לעומת זאת יסייע לכם להבטיח התאמת צבעים טובה, תוצאה יפה, עמידות למשך שנים רבות וכן – אפילו הוזלה משמעותית של המחיר שתשלמו.

כדי להפוך את המדריך לשימושי ויעיל בחרנו לחלק אותו למספר חלקים בסדר כרונולוגי – החל מבחירת הצבע והגוון ועד לנקודות שחייבים לשים אליהן לב אם מזמינים צבעי או צובעים לבד.

קבלו אותו: המדריך של סילבס צבעים
קבלו אותו: המדריך של סילבס צבעים

באיזה צבע נצבע את הדירה?

אחת השאלות הראשונות שעולות בדרך כלל היא באיזה גוון של צבע כדאי לצבוע את הדירה. אנו מבינים שמדובר בהזדמנות לעשות שינויים ולשנות את הצבע הלבן והמוכר אך חשוב לנו להקדים ולהדגיש שלצבע לבן יש הרבה מאוד יתרונות ולא בכדי הוא הנפוץ ביותר בדירות בישראל.

אם להיות מדויקים, על פי סקר שערכנו בחברת 'סילבס צבעים' בקרב גולשי האתר גילינו ש-80% מהישראלים שצובעים את הדירה עושים את זה בצבע לבן ובלי שילוב של צבעים אחרים.

יש בכך הרבה היגיון ואם נסתכל אל הנקודות הבאות, נבין מדוע כמעט כולם הולכים על בטוח.

-צבע לבן מתאים לכל דירה ולכל חדר ומשתלב היטב עם כל הרהיטים והפריטים שאתם יכולים להעלות על הדעת.

-צבע לבן נחשב לצבע קר וככזה הוא אינו בולע אור. מה זה אומר בפועל? שהדירה או החדרים יקבלו תחושה של מקומות מרווחים ומאווררים.

-הצבע הלבן יוצר תחושת התחדשות, ניקיון ורעננות ואם רוצים להכניס צבע מעניין נוסף, ניתן לעשות את זה באמצעות פרטי ריהוט ואבזור שונים.

האם זה אומר שלא מומלץ לשלב צבעים אחרים? ממש לא ולעתים קרובות צביעת קיר אחד או יותר בצבע שונה יכולים לעשות הרבה היגיון אבל חשוב לזכור שטרנד כלשהו שנראה טוב בקטלוג יכול להתגלות כאכזבה וכגוון שנמאס בתוך זמן קצר.

אפשר לשלב צבעים נוספים אך כדאי לעשות את זה מתוך שיקול דעת והבאה בחשבון של כל מכלול האילוצים והנראות של הדירה וכדי להגיע להרמוניה מושלמת הבחירה של הגוונים צריכה להיות שקולה ומקצועית.

צביעת דירה בצבע אקרילי

הנקודה הבאה שאנו רוצים להעלות עוד לפני הצביעה עצמה היא סוג הצבע המומלץ לקירות: יש מספר סוגי צבעים אך המומלץ מכולם הוא צבע אקרילי מהסיבה שכושר הכיסוי שלו מעולה, הוא עמיד (במידה שמיושם לפי הוראות היצרן), נושם ומאפשר יציאת לחות מהקירות ולבסוף הוא גם ניתן לניקוי בעזרת מטלית רטובה.

יש מקרים שבהם נעדיף צבעים אחרים. לדוגמה, כאשר נרצה לבצע צביעה אומנותית של אחד הקירות ואז נשתמש בצבעים מיוחדים שנועדו לכך כמו 'צבע ווש' או 'צבע ספארי'.

צביעת תקרה או חדרי אמבטיה יכולה להיעשות בצבעים מבוססי סיד סינטטי שנחשב לזול יותר ולכזה שמעניק לקירות או התקרה את היכולת להיפטר מעודפי לחות באופן טוב אפילו יותר. למרבה המזל, כיום הסיד הסינטטי שמיוצר על ידי החברות המובילית נחשב למעולה ובעל כיסוי מרשים במיוחד.

צובעים את הדירה אבל באופן המומלץ

אצל רבים צביעת דירה מסתכמת בגלגול של רולר על גבי הקירות אבל במציאות הצביעה צריכה להתבצע במספר שלבים סדורים. למרבה ההפתעה אפילו בעלי מקצוע רבים אינם מקפידים על השלבים הסדורים ולא בגלל שהם אינם מכירים אותם אלא מסיבות כלכליות.

בסופו של דבר יש בעלי מקצוע רבים שיעדיפו לסיים מהר ולהגדיל את הרווחיות גם אם זה בא על חשבון הדירה שלכם ועליכם מוטלת האחריות לוודא שהצביעה נעשית לפי השלבים הבאים.

 

המדריך המלא לצביעת הבית של סילבס צבעים
המדריך המלא לצביעת הבית של סילבס צבעים

שלב ראשון – הכנת הדירה לצביעה

זה אחד השלבים החשובים שממעיטים בערכם. הכנת הדירה לצביעה תייעל את העבודה, תקצר את הזמנים ותאפשר להגיע לכל נקודה ולטפל בה ביסודיות.

הכנת הדירה צריכה לכלול את פינוי הרהיטים והחפצים מהחדרים ככל שניתן ובמידה שיש פריט שלא ניתן להוציא מהחדר (כמו ארון), צריך להביא אותו למרכז החדר ולעטוף אותו ואת כל החלקים שיכולים להתלכלך כך שנוכל לצבוע ביסודיות.

שלב שני – תיקון חורים וסדקים

תיקון סדקים וחורים לפני הצביעה הוא שלב שבדרך כלל לא ממש אוהבים לעשות אך הוא קריטי, וחשוב לתקן את הסדקים והחורים ביסודיות ולא פחות חשוב – בסבלנות.

כדי למנוע הישנות של סדקים וכדי להבטיח שלא יישארו סימנים על הקירות לאחר הצביעה, צריך למלא את החורים במספר שכבות של חומר מילוי ככל שנדרש.

המילוי של החורים יתבצע בשכבה ראשונה, לאחר הייבוש נעבור לשכבה שנייה ואם יש צורך נבצע מילוי שלישי. חומר המילוי מתכווץ עם ההתייבשות ועל כן חשוב להמתין ולבדוק אם נדרשת שכבת מילוי נוספת.

במקרה של סדק, כדאי לשלב רשת מיוחדת שנשים בתוך הסדק יחד עם חומר המילוי. הרשת תחזק את התיקון ותבטיח שהסדק לא ישוב לאחר מספר שבועות או חודשים.

לאחר ייבוש סופי יש צורך לשייף את עודפי החומר ולהחליק את הקירות.

איך צובעים קירות ותקרה?

כפי שהדגשנו בתחילה, צביעת קירות ובטח שתקרה לא מסתכם רק בהעברה של רולר. ראשית צריך לבדוק אם אנו צובעים על גבי קיר שצבוע בסיד או צבע אחר שאינו אקרילי. במידה שזה המצב, צריך להקדים וליישם שכבת צבע יסוד שיבטיח היצמדות מושלמת של הצבע האקרילי על הקיר.

מעבר לכך כדאי לצבוע את הקיר בשתי שכבות של צבע כדי להשיג כיסוי ועמידות מקסימליים. גם כאן יש מי שינסה לדלג על שכבה אחת מתוך מטרה לקצר את משך העבודה ולהגדיל את הרווחיות על חשבון האיכות ולכן אתם צריכים לשים לכך לב ולוודא שהצביעה נעשית בשתי שכבות גם אם הקיר נראה מעולה אחרי שכבה אחת.
מומלץ לצבוע את הקירות והתקרה עם רולר למעט המקומות שאליהם הרולר אינו מגיע כמו פינות ואז להיעזר במברשת איכותית.

כך תעשו זאת נכון- מדריך הצבע של סילבס צבעים
כך תעשו זאת נכון- מדריך הצבע של סילבס צבעים

האמת על מחיר צביעת דירה

מחיר צביעת דירה כפי שניתן לראות אינו צריך להיות יקר וחשוב להבין איך הצביעה נעשית ומה אתם מקבלים מפני שלא כולם נוהגים לצבוע באופן שתיארנו בכתבה.

כדי לאמוד את האיכות והתמורה של כל הצעת מחיר עליכם להבין איך הצבעי מתכוון לצבוע את הדירה, באילו צבעים הוא עומד להשתמש, האם מדובר במספר שכבות של מילוי חורים, האם הסדקים מטופלים כהלכה (עם רשת) והאם הצביעה נעשית בשתי שכבות כמתבקש.

מעבר לכך חשוב להבין אם הצעת המחיר כוללת את ההכנה והסידור של הדירה לפני הצביעה והאם הצבעי גם מנקה את הדירה בסיום.

כל השאלות האלה יסייעו לכם להבחין בין הצעת מחיר משתלמת לבין כזאת שנשמעת אטרקטיבית אך בפועל כוללת צביעה בינונית ששמה את הכדאיות בספק גדול.

רוצים לצבוע את הדירה ולהתייעץ עם בעל מקצוע? חפשו 'סילבס צבעים' בגוגל ונשמח לעמוד לשירותכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...