הדמיה מתעלה על כל דימיון

דמיון זה מצרך מבוקש.. לא כולם ניחנו ממנו בשפע. הפרדוקס עם הדמיון הוא, שאם יש לכם ממנו אז הוא בלתי נדלה, אבל אם הוא חסר לכם, אז כמעט בלתי אפשרי להשיג ממנו..

קיר בטון בסלון
משחקים אין סופיים בין חומרים וצבעים.. אדריכל רז מלמד. הדמיה: עודד כהן OCO. 
אם כבר בניתם או שיפצתם בית בעבר, או אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך כזה כעת, אתם בטח כבר מבינים, שגם כאן "צריך הרבה דמיון..". להבין איך החומרים מתחברים אחד לשני? מה עדיף פרקט או גרניט? ואולי בכלל בטון? ומה לגבי הרהיטים? חיפויי קיר? ספרייה? תאורה? הצבעים? הקירות? איזו תחושה תתקבל בחלל? כמה אור יכנס אליו? והאם הוא יהיה מספיק מאוורר לטעמכם? זו בהחלט תקופה שבה אתם נדרשים לקבל הרבה מאוד החלטות, על בסיס הדמיון הזה, שיש לכם ממנו קצת או הרבה, או פשוט לסמוך מאוד על המעצב שבחרתם שילווה אתכם, ולקוות, שבסוף הכל באמת ייצא כפי שדמיינתם..

אז חשוב שתזכרו, שקיימת אופציה נוספת ודווקא לא חדשה – הדמיה. הדמיית תלת מימד של חלל המגורים שלכם, הכי ראליסטי שאפשר. לוקחים תכנית ומכניסים בה חיים – צבעים חומרים, רהיטים ואקססוריז, מתלבטים בין כל האפשרויות,  כל מה שרק תרצו, כל שילוב שעליו תחלמו, קורם עור וגידים ומופיע בפניכם, מאפשר לכם לשחק בו ולשנותו כראות עינכם, עד שתגיעו לתוצאה המועדפת עליכם. ואם בחרתם בסטודיו שעושה הדמיות ראליסטיות ברמה גבוהה, המרחק בין ההדמיה למציאות יהיה כבר כמעט בלתי מורגש.
הנה כמה דוגמאות שיעשו לכם חשק להפסיק לדמיין:

הכל עניין של נקודת מבט


ההדמיה מאפשרת לבחור את הזוויות, שמהן נרצה לראות את הבית. קיימות הדמיות ב- 360 מעלות, המספקות מעין סיור וירטואלי סביב אזור או אזורים נבחרים בבית או מחוצה לו. אבל בדרך כלל, יספיקו גם 3-4 מבטים מרכזיים, שדרכם תוכלו להבין ולהרגיש את החומריות, הצבעוניות ואת תחושה הכללית שתתקבל בחלל.
הדמיה של פנים הבית
נקודת מבט 1 – מהבית כלפי חוץ. הדמיה: סטודיו מיראז'. 
הדמיה של פנים הבית
נקודת מבט 2 – מבחוץ כלפי פנים. הדמיה: סטודיו מיראז'.

הכי טבעי שאפשר


על מנת לקבל הדמיה ראליסטית, ככל שניתן, חשוב לקחת בחשבון גם את המשתנים הבלתי תלויים – הסביבה החיצונית האמתית שבה ממוקם הבית, גודל מפתחי החלונות (במידה ואינו ניתן לשינוי) והנוף הנשקף מהם.
הדמיה של פנים הבית
שילוב תמונה אמיתית של הנוף הנשקף מהחלונות. מדגיש את הראליסטיות של ההדמיה. עיצוב: Tal Goldsmith Fish | Architecture Design. הדמיה: עודד כהן OCO.
הדמיה של חוץ הבית
לא להזניח גם את החוץ – הדמיה של טיפוח החוץ. הדמיה: סטודיו מיראז'.
ואם תשקללו פנימה גם את כיווני האוויר, תוכלו לחשב את כניסת האור במשך שעות היממה השונות. כך, שבסופו של דבר, תקבלו תמונה אמתית ונאמנה למציאות עד כמה שניתן.
הדמיה של חוץ הבית
הצמדות לטופוגרפיה של השטח, ממקמת את המבנה במקומו הטבעי. עיצוב: Tal Goldsmith Fish | Architecture Design. הדמיה: עודד כהן OCO.
הדמיה של פנים הבית
הדמיה של פנים הבית
בחינת השפעת האור על החדר במשך שעות היום השונות. הדמיה: אתי גרון.

משחק אין סופי


ההדמיה מאפשרת "לשחק" עם אין סוף שילובים בין חומרים וצבע. כל התלבטות, נבדקת מיד ועולה על פני השטח – איך ספריה ענקית תשפיע על הזרימה בחלל? באיזה צבע/חומר תהיה הספרייה? האם קיר בטון לאורך כל החדר לא יחשיך אותו? האם יכנס מספיק אור טבעי? וילונות כן או לא? נראות המדרגות בחלל.. ועוד.
הדמיה של פנים הבית
אין סוף של משחקים ואפשרויות. עיצוב: SHIRA LAVI BD | Interior Architecture & Design. הדמיה: עודד כהן OCO.
הדמיה של פנים הבית
עיצוב: SHIRA LAVI BD | Interior Architecture & Design. הדמיה: עודד כהן OCO.
הדמיה של פנים הבית
 לכל קיר / מחיצה יש השפעה על האפקט המתקבל. הדמיה: סטודיו מיראז'.
הדמיה של פנים הבית
הדמיה של פרטי אקססוריז בחדר ילדים. הדמיה: אתי גרון.
ובכל מקרה, חשוב להדגיש, הדמיה לא מחליפה עיצוב. היא עוזרת בהחלט לקבל החלטות גם עבורכם וגם עבור המעצב שלכם, אבל שום הדמיה, ראליסטית וטובה ככל שתהיה, לא תהפוך את הבית שלכם למעוצב, אם לא תדאגו שהוא יהיה כזה. ההדמיה מתבצעת בהתאם לתכנית העמדה והנחיות שמתקבלות מהמעצב – החלטות לגבי צבעים, חומרים, סידור נכון ופרופורציות של העמדת הרהיטים בחלל, הם הבסיס לכל עבודת הדמיה.
הדמיה של פנים הבית
הדמיית חמימות ביתית. הדמיה: סטודיו מיראז'.
וחשוב כמובן, גם להקפיד על המפרט ועל איכות העבודה של הקבלן המבצע בפועל. הרי בסופו של דבר, אתם הולכים לגור בבית אמיתי ולא בתוך הדמיה..
553הדמיה
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבה
על איזו תוכנית הדמיה מדובר?

בודק...