החשיבות של איטום כאשר משפצים את הדירה

נושא האיטום הוא לא הדבר הראשון שחושבים עליו כאשר ניגשים לתכנן או לשפץ בית – אך מדובר באחד הדברים החשובים ביותר. הנה מה שאתם צריכים לדעת על איטום גגות

שיפוץ דירה הוא תמיד פרויקט מורכב שכולל מגוון רחב מאוד של פעולות. באופן טבעי מוקדשת תשומת לב רבה לנושא האסתטי במטרה להעניק לחללים השונים את המראה היפה ביותר האפשרי, וגם הצורך להחליף ולחדש תשתיות שונות כדי לספק מענה לבלאי הבלתי נמנע נמצא במוקד העבודות. בנוסף חשוב מאוד להתייחס ברצינות, ובעיקר במקצועיות, לנושא האיטום.

חשוב לזכור: נזילה, מכל סיבה שהיא, עלולה לגרום לנזקים חמורים מאוד. החלחול המתמשך של מים עלול להזיק לקירות ולתשתיות אחרות בבית, ליצור מפגע אסתטי לא נעים לעין ולהפוך גם למפגע תברואתי עקב היווצרות עובש (שכידוע מגדיל את הסיכון ללקות במחלות של כלי הנשימה, בסוגים שונים של סרטן ועוד). כמו כן ישנה עלות גבוהה לאיתור מקור הבעיה, גם אם כיום יש מכשירים משוכללים שמבטיחים איתור נזילות ללא הרס. בהתאם מומלץ להקדים תרופה למכה ולנצל את השיפוץ לטובת איטום אופטימלי.

שיפוץ דירה
גג 800

מי מבצע את האיטום?

איטום גגות מקצועי, ובעצם כל סוג של איטום – סביב חלונות, במרפסת, סביב סדקים בקירות החוץ ובעוד מקומות שעלולים להוות נקודת תרופה שממנה חודרים מים אל הנכס – חייב להתבצע אך ורק ע"י קבלן שזוהי המומחיות שלו.
אמנם ייתכן שקבלן השיפוצים הוא בעל ידע באיטום, ואולי אפילו ניסיון מסוים, אבל אלא אם כן הוא מומחה לתחום הספציפי הזה כדאי מאוד לוודא שהוא נעזר באיש מקצוע מתאים (בדיוק כפי שקבלן בניין למשל נעזר בחשמלאי מיומן לצורך התקנת נקודות חשמל, וכו').

איך נכון לאטום את הגג?

המרכיב העיקרי של עבודות האיטום במסגרת פרויקט שיפוץ דירה הוא מניעת חדירת מי גשם אל הבית דרך הגג. ישראל היא אולי מדינה חמה ויבשה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש ימים שבהם כמות המשקעים גדולה מאוד, כשלפעמים תוך מספר שעות יורדים עשרות מילימטרים של מים מהשמיים (במיוחד בשנים האחרונות בשל משבר האקלים) – וחשוב מאוד להיערך לכך.

איטום גגות מתבצע ב-3 דרכים אפשריות:

א. זפת – השיטה הוותיקה ביותר היא מריחת שכבת זפת על כל הגג. היתרונות: פשטות היישום והעלות הנמוכה. החיסרון: זפת רגישה לטמפרטורה. כשהמעלות עולות היא מתרחבת וכשקר היא מתכווצת, ולכן לאחר זמן מה עלולים להיווצר סדקים בשכבת הזיפות. כל סדק הוא מקור אפשרי לנזילה מהגג, ולצורך בהול בהזמנת איש מקצוע.
ב. יריעות ביטומניות – היריעה הביטומנית היא חומר גמיש ולכן גם עמיד להפליא. קבלן איטום אחראי יספק אחריות על יריעות ביטומניות גם ל-10 שנים, ולכן היתרון העיקרי הוא שקט נפשי אמיתי. החיסרון הוא עלות גבוהה יותר, אבל בטווח הארוך זהו פיתרון משתלם.
ג. חומרים אקריליים – איטום אידיאלי לתשתיות בטון, גגות קטנים וגם במרפסות. החיסרון העיקרי הוא ששלולית עלולה להוביל להתקלפות החומר, ולכן לא נהוג להשתמש בחומרים אקריליים בגגות עם שיפועים בעייתיים או כשיש גורם אחר שעלול להוביל להצטברות מים בכמות גדולה יחסית.

בכל מקרה אם לא מפרקים לגמרי את פתרון האיטום הקיים במסגרת השיפוץ, גם הוא משפיע על הבחירה.

איטום סדקים בקירות חיצוניים

אם שירות איטום גגות מסתמך ברוב המקרים על יריעות ביטומניות או חומרי איטום אקריליים, הרי שאיטום סדקים בקירות חיצוניים מבוסס בדרך כלל על חומרים פוליאוריטנים.
החומרים הפוליאוריטנים הם בעלי כושר הידבקות גבוה לתשתיות שונות, וכמו כן הם מתאפיינים באלסטיות מרבית. האלסטיות חיונית למתן מענה לשינויים אפשריים בעתיד במבנה, והיא גם המפתח לאיכות האיטום של חלונות. עוד כדאי לדעת שבשנים האחרונות פותחו חומרים פוליאוריטנים ידידותיים לסביבה, ללא ריח וללא ממיסים שעלולים להיות רעילים – כדאי לוודא עם איש האיטום שהוא אכן מנצל את האופציה המוצלחת הזו.

איך להוזיל את עלות האיטום במסגרת השיפוץ?

כל החלטה בימינו מושפעת גם מהשיקול הכלכלי. בהקשר של מניעת נזילות עולה תמיד השאלה כמה עולה לאטום גג מפני שזהו המרכיב העיקרי באיטום (ביחד עם האיטום בחדר הרחצה, שהוא באחריות איש האינסטלציה שלוקח חלק בשיפוץ).
ההמלצה החד-משמעית היא להסתכל לטווח הארוך, ולהעדיף חומרים איכותיים ושיטות מתקדמות – גם אם הן מעט יותר יקרות. הסיבה: הנזק כתוצאה מנזילה יעלה לכם הרבה יותר מהחיסכון המסוים במהלך השיפוץ, וממילא החלק של האיטום בתוך הפרויקט כולו הוא לא משמעותי במיוחד. עם הראשון באיטום, חברה בעלת ניסיון של למעלה מ-15 שנים ואינספור לקוחות מרוצים, מובטחים לכם גם איטום אופטימלי וגם מחיר אטרקטיבי.

המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום: https://www.itum1.co.il

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...