טיפים לתחזוקת הדירה שלכם

כאשר אתם עוברים לראשונה לדירה בבעלותכם, יש לכם הרבה על הראש: אתם צריכים לדאוג למעבר עצמו, לרכוש רהיטים, לתכנן את חנוכת הדירה ולהתרגל לתשלומי המשכנתא. עם כל ההתרגשות, קל לשכוח לבצע פעולות שגרתיות של תחזוקה, במיוחד בהתחשב בעובדה שאף פעם לא נאלצתם לבצע אותן בעבר.

הצעד הראשון הוא לרכוש ביטוח דירה מקיף , אשר יגן עליכם מפני הפסדים כספיים, שעלולים חלילה להיווצר בשל פריצות, שריפות וכו'. מעבר לזה, יש כמה דברים שחשוב מאוד שתקפידו לעשות, כדי לשמור על מצב והערך הנכס שלכם, וכן על בריאותכם וביטחונכם.

בדיקת המסננים של המזגנים

בדיוק כפי שאתם מנקים אבק ולכלוך ברחבי הבית, עליכם לטפל גם במזגנים. מסננים חסומים מקשים על המזגנים לספק את מיזוג האוויר, או אתם החום שאתם צריכים, מה שגורם לבזבוז אנרגיה ועולה לכם כסף. כמו כן, המסננים עלולים לאגור חיידקים ואלרגנים, שאתם לא רוצים בבית שלכם.

הבדיקה היא פשוטה. אתם רק צריכים לכבות את המזגן, לשלוף את המסננים ולבדוק אותם. אם הם מלוכלכים ועכורים, נקו אותם במים (או תחליפו, אם הם כבר לא מתנקים). תעשו את זה כאשר אתם נכנסים לדירה, ובכל כמה חודשים מאותו רגע.

איטום החלונות

חשוב לדאוג כי הרווחים מסביב לחלונות בדירה, על מנת למנוע בריחת אוויר ונזקים נוספים. יש כל מיני חומרי איטום, ואתם צריכים לבחור בהתאם לסוג החלונות והקירות שלכם. ניתן להתייעץ עם המוכר בחנות, ולקנות את החומר שלדעתו מתאים לגימורים שלכם.

תנסו את החומר. אם הוא עושה את העבודה, לא תצטרכו לאטום שוב בעוד שנה. אם אתם לא כל כך מרוצים מהאיטום, בפעם הבאה תנסו חומר אחר. לפני שאתם אוטמים, ודאו כי המשטח נקי ויבש.

max מציגים: טיפים לתחזוקת הדירה
max מציגים: טיפים לתחזוקת הדירה

בדיקת ותיקון הצבע בחלק החיצוני של הבית

צבע מכיל חומרים אשר מונעים חולדה, עובש ורטיבות, ולכן הוא חשוב לא רק כדי שהבית ייראה טוב, אלא גם לשמירה עליו. בכל קיץ מחדש, כדאי להסתובב מסביב לבית, לטפס מדי פעם על סולם אם אתם צריכים, ולחפש אזורים שזקוקים לתיקון.

נסו לאתר סדקים, קילופים, נפיחות ותקלות אחרות. לרוב, לא תידרשו לתיקונים מסובכים, אך מדי כמה שנים כדאי להיעזר באנשי מקצוע.

יש לכם דק מעץ? תיזהרו מלחות

דקים מעץ, ולא משנה באיזה סוג עץ מדובר, צריכים לקבל תשומת לב מיוחדת. עליכם לבדוק אותם לפני כל קיץ, ובכל שנתיים או שלוש לאטום אותם, על מנת למנוע נזקי מים ושמש.

באמצעות מבחן פשוט, אתם יכולים להבין בדיוק מה מצב הדק. מלאו כוס במים, ותשפכו אותם על העץ. אן האיטום עדיין פועל כהלכה, תיראו לחות מצטברת על פני השטח. אם זה לא קורה, אתם יכולים להבין כי המים חודרים לתוך החומר, ובמצב כזה חשוב לאטום מחדש.

הטיפים בכתבה באדיבות MAX

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...