לבחור נכון: טיפים לבחירת אלומיניום לבית

הידעתם כי ההוצאה השנייה בגודלה בבית פרטי היא רכישת אלומיניום? בנוסף, האלומיניום משפיע רבות על עיצוב הבית מבפנים ובחוץ. אז אלו סוגי פרופילים קיימים ואיך בחורים ספק אלומיניום? חברת כוכב נותנת לנו טיפים בנושא

בחירת ספק אלומיניום  לבית היא אתגר מורכב וחשוב, ומחיר הטעות בו גבוה במיוחד. בבניית בית פרטי, ההוצאה על אלומיניום הינה ההוצאה השניה בגודלה, רק עלות בניית השלד גדולה ממנה. סגירת הפתחים בבית באמצעות חלונות ודלתות הינה תהליך מורכב, המחייב התייחסות מדוקדקת לאספקטים שונים: עיצוב, אטימה ועמידות של מוצר הנמצא בשימוש יומיומי, לאורך שנים. בחירה נכונה של ספק אלומיניום תבטיח עיצוב מרהיב לבית, מוצר שניתן ליהנות ממנו שנים ארוכות וניהול אפקטיבי ונכון של תקציב הבניה כולו.
 סלון מול המרפסת
אדריכלות: סמט אדריכלים. צילום עודד סמדר
כיום, חלונות ודלתות מאלומיניום הם הפתרון האולטימטיבי והנפוץ לסגירת פתחים. קיימים גם פתרונות של עץ וברזל הדורשים תחזוקה יקרה ופחות מתאימים לאקלים ולתרבות הדיור בישראל. האלומיניום אינו דורש תחזוקה, מאפשר סוגים שונים של סגירת המפתח (הזזה, פתיחה אופקית/אנכית), עיצובים מרהיבים וצביעה שאינה מאבדת מאיכותה לאורך שנים. בעבר, היו מגבלות עיצוביות שנבעו מהרכות של שאלומיניום מול הברזל. כך, למשל, מי שביקש פרופיל דק במיוחד (המוכר כפרופיל בלגי) נאלץ לבחור בפתרון של ברזל, הדורש תחזוקה מסיבית למניעת חלודה ומציב מגבלות של איטום וסוגי פתיחה. כיום, חברת כוכב מציעה פרופילי אלומיניום בלגי בעיצוב הקרוב ביותר לפרופיל הברזל.
 חלונות בלגיים
עיצוב: ליטל ביטנר. צילום: דודו אזולאי 
סוגיי הפרופיל מאלומיניום שיתאימו בדיוק בשבילכם:

• פרופיל אלומיניום סטנדרטי – קיימות סדרות שונות של פרופילי אלומיניום ברוחב ובעיצוב משתנים, שניתן למצוא בפרוייקטי בניה רבים –רוויה ופרטית. פרופילים אלה, משמשים כפתרון פשוט וזול יחסית לסגירת פתחים בבתים שאינם דורשים עיצוב מיוחד ו/או נבנים בתקציב מוגבל. למעט המגבלות העיצוביות, פרופיל זה מציע את כל יתרונות האלומיניום.
• פרופיל בלגי – לפרופיל בלגי יש ביקוש בעיקר בבתים בסגנון כפרי, פעם זה היה הברזל שהיה החומר השולט בעיצוב הכפרי, וכיום זה האלומיניום. הפרופיל הבלגי מגיע ברמת איטום גבוהה, בידוד תרמי ואקוסטי, צביעה מתקדמת וגימור מושלם, רמת העמידות והאיכות שלו גבוהה ומדויקת, כמו שרק אלומיניום יכול להציע.
• פרופיל מינימלי – מעניק לבית תחושה של ניקיון ומראה מודרני ועכשווי, לצד כל היתרונות המפורטים לעיל.
• פרופיל בלגי עבה – מעניק לבית מראה מחוספס מעט, עם יתרונות של עמידות ובידוד מושלם.
תריסים – שלבי התריס מיוצרים מפרופיל אלומיניום משוך. מלבד גלילת התריס, לפתיחה או לסגירה מלאה, קיים גם מצב ביניים של פתיחה חלקית, באמצעות הפרדה בין השלבים, מתאפשרת חדירה אופטימלית של אור ואוויר. תריסי האלומיניום משתלבים נהדר בחלל מודרני ועכשווי. התריסים יכולים להיות ידניים או ממונעים, עם או בלי פיקוד ובקרה חכמים.
• תריסים במראה עץ – תריסים במראה של פעם, עשויים אלומיניום, המדמים תריסי עץ הנפתח כלפי חוץ. התריס ניתן למילוי באופנים שונים, כתריס רפפה קבועה, פח מנוקב, תריס מסתובב ומשולב זכוכית.
 בריכה ענקית בבית פרטי
אדריכלות: ורד ומוטי מלכה אדריכלים. צילום: דודו אזולאי
בחירת הפרופילים הנכונים והאלמנטים המשלימים הם רק השלב הראשון. השלב השני, והלא פחות חשוב, הוא בחירת יצרן החלונות והדלתות. גם אם בחרתם פרופיל איכותי ומעוצב לפי רצונכם, חשוב שיצרן האלומיניום ישתמש בפרופילים בצורה מקצועית וייצר דלתות וחלונות איכותיים, תוך הקפדה מוחלטת על כל פרט. בשוק הישראלי ישנו מספר יצרני פרופילים גדולים ומוכרים אך הם אינם מייצרים את החלון או הדלת. את היצור הסופי מבצעים מאות יצרנים קטנים ובינוניים, עם איכות עבודה משתנה, הפועלים בשוק תחרותי ללא כל סטנדרטים אובייקטיביים לבקרת איכות המוצר. האיכות הסופית של המוצר שיותקן בביתכם תלוי ביצרנים אלה לא פחות מאשר בספק הפרופילים שבחרתם.
בית פרטי עם חלונות בלגיים
עיצוב: לימור חקמט שחורי. צילום: גלעד רדט 
מה חשוב בבחירת יצרן האלומיניום?

בכדי להגיע לתוצאה מיטבית, יצרן האלומיניום צריך לתרגם את התכניות האדריכליות לתכניות עבודה ולייצר בהתאמה את האלומיניום. בשוק הישראלי, קיימים עדיין יצרנים רבים המשרבטים בעפרון את "תכנית האלומיניום", מתמחרים ומייצרים "בערך" את מה שהתכוון האדריכל. יצרנים מקצועיים לא מתפשרים ומכינים תכנית אלומיניום ממוחשבת, מציגים אותה ללקוח ולאדריכל לאישור סופי ומצמצמים את אי הודאות בהתאמת הפתרון העיצובי והפונקציונלי לצרכי הלקוח.
שלב היצור–  הוא השלב בו הפרופילים הופכים לחלונות ודלתות. כאן איכות הניסור, הניקוב, הזיגוג והעיבוד הסופי נקבעים. מורכבות התהליך וריבוי הפרטים מחייבים מנגנון בקרת איכות מקצועי ומוקפד – רק כך ניתן לוודא התאמה מוחלטת לפתחים הנבנים בבית ע"י קבלני השלד. חשוב לוודא כי יצרן האלומיניום משתמש בפרופילים איכותיים, באביזרים ייעודיים ואינו חוסך בעלות חומרי הגלם על חשבונכם.
שלב ההתקנה – זהו השלב האחרון, בו הבית נבנה נסגר ונאטם. איכות ודיוק ההתקנה באים לידי ביטוי באטימה מלאה, בסגירה ובפתיחה קלה ומאוזנות באופן שאינו שוחק את המנגנונים השונים. הקפדה על הגימור בהתקנה עושה את ההבדל בין מראה מעוצב למראה רגיל.
שירות ואחריות – יצרן האלומיניום הוא גם הגורם שיעניק לכם שירות לאחר קניה. אלומיניום  הינו מוצר שצריך שירות ואחזקה – גם כאשר הוא מיוצר ומותקן במיטבו. השימוש היומיומי, תנודות קרקע מזעריות לאחר בניה, וכו' מצריך שירות ואחריות לאחר הבניה. משום כך חשוב שיצרן האלומיניום שלכם יהיה גוף אמין, יציב, עם מחלקת שירות לקוחות, ובנוסף שיהיה בקרבה גיאוגרפית סבירה ממקום מגוריכם.
 סלון עם וילונות
אדריכלות: צפדיה אדריכלים. צילום: דודו אזולאי
יש כוכב בשמיים

חברת כוכב מציעה פתרון ייחודי בשוק האלומיניום בישראל. החברה מפתחת ומייצרת את הפרופילים בהם היא משתמשת ומאפשרת לכל לקוח לבחור את הפרופיל המיוחד לו. כוכב היא יצרנית האלומיניום הגדולה בישראל לבניה פרטית, מייצרת ומתקינה את החלונות והדלתות בבית הלקוח, בסטנדרטי האיכות הגבוהים ביותר. החברה מקפידה על תהליכים מובנים ושקופים של תכנון מפתחים, יצור ללא פשרות, התקנה איכותית ותקופת אחריות ושירות בבית הלקוח למשך שנתיים מיום סיום ההתקנה. בכוכב מציעים תהליך שלם של יצור אלומיניום – מהפרופיל ועד החלון בבית, תוך שליטה מלאה על כל התהליך מקצה לקצה.
ניתן להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות באחד מאולמות התצוגה של חברת כוכב אלומיניום בדיזיין סנטר בני ברק, בקיבוץ יגור, בבאר שבע, בבילו, בנתניה ובפתח תקוה. לתיאום פגישה 1800-80-80-87.

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...