מה השיטה הטובה ביותר להרחיק יונים מהבית?

יונים הינן מטרד רציני עבור בני האדם. נהוג לחשוב כי מדובר בציפור השלום, ציפור צחורה ולא מזיקה, אך האמת היא שהיא מביאה איתה מספר דברים מאוד מטרידים כמו כיני יונים שיוצרות גרד על העור ולשלשת יונים שממנה מגיעות מחלות. כדי להיפטר מהיונים, יש להרחיק אותן. כיום יש מספר שיטות להרחקת יונים, אך מהי השיטה הטובה ביותר? על השיטות השונות ויעילותן נדבר כעת.

מהי השיטה הטובה ביותר להרחקת יונים?

אם נשאל מרחיק יונים מקצועי מהי השיטה הטובה ביותר להרחקת יונים, תשובתו תהיה שהשיטה הטובה ביותר היא השיטה שמתאימה למיקום שבו היונים שוהות במעטפת הבית. כיום יש מגוון פתרונות המיועדים להרחקה של יונים, אך ללא התאמה שלהן למיקום, היונים ימשיכו להגיע. מרחיקי היונים המקצועיים מכירים את השיטות השונות ויודעים לבצע את ההתאמה הנכונה. מעבר לכך, הם יודעים בכל שיטה לבחור את הפתרון האיכותי יותר. את כל הפתרונות להרחקה של היונים ניתן לקנות גם באופן עצמאי, אך לרוב מי שאינו מגיע מהמקצוע, לא מניח אותם במקום הנכון ולא פותר את הבעיה.

שיטות הרחקת יונים לפי התאמה

 * רשת יונים למסתור הכביסה – מדובר על הרחקת יונים שבה מניחים רשת על כל האזור החיצוני של מסתור הכביסה שיש בו בדרך כלל פתחים המאפשרים כניסה של יונים. זהו מקום מאוד שכיח להימצאות של יונים, מהסיבה שהוא מקום מוגן שניתן להקים בו קן.

 * דוקרנים לאדן החלון – אדן החלון היא אחד המקומות הנפוצים ביותר לשהותם של יונים. הדרך הנכונה להיפטר מיונים על אדן החלון היא שימוש בדוקרנים שמפריעים ליונים לנחות באזור זה. כאשר מזמינים הרחקת יונים מקצועית, לרוב ימליצו על דוקרנים ממתכת.

 * פס הלם לגג – יונים מגיעות גם לגגות והדרך לגרום לכך שהן יפסיקו להגיע, היא ליצור להן אי נוחות. בנגיעה בפס ההלם הן חוות מעין עקיצות לא נעימות ופשוט מתעופפות מהגג. המטרה היא לא לפגוע בהן, אלא לייצר להן מצב לא נוח שהן ירצו להתרחק ממנו.

 * סליל קפיצי למעקות ומרזבים – מעקות ומרזבים הם מקומות נוספים שיונים אוהבות. בגלל צורתם, קשה להניח עליהם פתרונות כמו דוקרנים. הדרך הטובה ביותר היא להניח סליל קפיצי שלא נוח לעמוד עליו ולכן היונים יפסיקו להגיע.

חוט רטט לגדרות – אם אתם רוצים לבצע הרחקת יונים לצמיתות מגדרות, כדאי שתניחו חוט רטט קצת מעל לגדר. חוט הרטט אינו מאפשר נחיתה יציבה ולכן היונים נמנעות מלהגיע.

לא רק השיטה חשובה, אלא גם דרך הביצוע

לאחר שמרחיק היונים בוחר את השיטה הנכונה להרחקת היונים, יהיה עליו לבצע הנחה של הפתרון בצורה נכונה. את רשת היונים לדוגמא, יש להניח באופן צמוד ומתוח על מסתור הכביסה כדי לקבל תוצאות. כאשר הרשת אינה צמודה, יונים יכולות להיכנס מהצדדים. כך למעשה לכל פתרון שהצגנו יש את דרך ההתקנה הנכונה ולכן יש להיעזר במרחיק יונים מקצועי.

כותב המאמר: אבי אביב מנכל ובעלים סטופ יונים – החברה המקצועית להרחקת יונים

מוזמנים לצפות בעבודות בערוץ היוטיוב שלנו: https://bit.ly/3GgzAE6

לעמוד הפייסבוק של סטופ יונים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...