מניעת סתימות ביוב: אחת ולתמיד – מה עושים עם שמן לאחר הטיגון‏?

לכיור? לאסלה? או לצמחים שבגינה? השאלה הנצחית: מה עושים עם שמן לאחר הטיגון רודפת אותנו לכל מקום אליו אנו הולכים. אז החלטנו אחת ולתמיד לספק לכם את התשובה ולספר לכם על עוד כמה דרכים בעזרתן תשמרו על מערכת הביוב שלכם נקייה מסתימות.

לא לכיור!

אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם יכולים לעשות לצנרת שלכם, הוא לשפוך אליה שמן בישול רותח. כך מספר לנו יוני קוזי, הבעלים של חברת "יוני אינסטלטור", חברה המתמחה באיתור ופתיחת סתימות ביוב. הבעיה העיקרית עם שמן לבישול, היא שאחרי כמה זמן הוא עלול להתקשות, להיצמד לדפנות הצנרת ולגרום לסתימות קשות ומורכבות. אנשים רבים חושבים שהכיור הוא פתרון מהיר וזמין לבעיית השמן, אך למעשה עם שפיכת השמן בכיור, הם עלולים ליצור בעיה חמורה הרבה יותר.

גם לא לאסלה!

יצא לנו לשמוע בכמה מקומות, שידוע ששמן רותח אסור לשפוך לכיור, אבל לאסלה זה לגמרי מותר. עובדה זו איננה נכונה. מערכת ביוב של בית היא מערכת אחת המחוברת זו לזו מכל חדרי הבית השונים. המשמעות לכך, היא שגם אם אתם שופכים שמן רותח לכיור, וגם אם אתם שופכים שמן רותח לאסלה, בסופו של דבר השמן יגיע לאותו המקום. כשאתם שופכים שמן רותח לאסלה אתם מזיקים למערכת הביוב שלכם בדיוק באותה המידה בה אתם מזיקים לה כשאתם שופכים שמן רותח לכיור. חשוב לזכור – לשמן רותח שאחרי טיגון אסור להגיע למערכת הביוב.

אז מה הפתרון?

על מנת להיפטר מהשמן בצורה הטובה והקלה ביותר, יש באפשרותכם לבצע מספר פעולות:

 – לכלי סגור ולפח – האפשרות הטובה ביותר עבורכם היא להמתין שהשמן יתקרר ולאחר מכן לשפוך אותו לכלי סגור. הכלי יכול להיות שקית ניילון חזקה, קופסת פלסטיק, או שאריות של מוצרי גבינה, חומוס וכו'. כל כלי אשר ימנע את נזילת השמן יעשה את העבודה. את הכלי עם השמן מעבירים לפח והנה לכם השמן נעלם.

 – נייר אלומיניום – במקרים בהם לא מצאתם כלי שאתם מעוניינים לזרוק, תוכלו להשתמש בנייר אלומיניום. פשוט קחו את נייר האלומיניום, פרשו אותו בצורת קערה בתחתית הכיור והעמידו מעליו מסננת. את הבשר או השניצלים שטיגנתם תוכלו לשפוך למסננת ולהמתין שכל שאריות השמן יטפטפו לנייר האלומיניום. לאחר מכן סוגרים את הנייר בצורת כדור, מוודאים שהשמן לא מטפטף, ומשליכים את הנייר אל הפח.

 – למחזר – הכוונה באפשרות זו היא לא לטיגון חוזר, אלא למחזור הכולל שינוי מולקולרי שהופך את השמן לדיזל ביולוגי בו משתמשים בתחום התעשייה. כיום בישראל, מסעדות ומטבחים גדולים מתבקשים לשמור את השמן בו השתמשו לצרכי טיגון במכלי מחזור ייעודיים, וחברות העוסקות בתחום זה, אוספות את השמן לחביות ודואגות שהוא ימוחזר. אמנם פעולה זו היא מעט מורכבת יותר מאשר פעולת זריקת השמן לפח, אך אם יש לכם אחריות סביבתית ואתם מעוניינים במחזור, תוכלו למצוא מסעדה שתסכים לקבל מכלי שמן שאספתם בביתכם.

לשמור על הצנרת שלכם

מלבד שמן לטיגון, אנשים נוטים לזרוק לכיור עוד מגוון מצרכים שעלולים לגרום לסתימה ולנזק משמעותי לצנרת הביוב שלהם. על מנת למנוע ייתכנות של סתימה במערכת הביוב, התקינו מסננים המתלבשים על פתח הניקוז של הכיור. בצורה זו תוכלו לוודא שאתם לא זורקים חומרים גדולים מידי לצנרת, שעלולים לגרום לסתימה ולנזק.

מלבד זאת, הקפידו לא לשפוך לכיור מוצרים כמו: שאריות קפה שחור, פסטה, אורז וקמח. מוצרים אלו עלולים גם הם לגרום לסתימה, וככל שתקפידו להרחיק אותם מפתח הניקוז של הכיור, כך תרחיקו את הסתימה הבאה שלכם. בנוסף, נסו לשפוך מים רותחים לפתח הניקוז של הכיור אחת לכמה חודשים. בדרך זו תוכלו להמיס חומרים שהצטברו בדפנות הכיור ולגרום לחומרים אלו להמשיך לבריכת הביוב בקלות.

נמנעים מסתימות

אז אחרי שהבנו מה לעשות עם שמן הבישול שלנו לאחר הטיגון, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו למאמרים נוספים וטיפים נוספים של "עשה זאת בעצמך" כמו גם מדריכים שונים בנושאי בית וגן.

תמיד זכרו, כשאתם דואגים לא להכניס חומרים אסורים לפתח הניקוז של הכיור שלכם, אתם נמנעים מסתימות ושומרים על מערכת ביוב עמידה ופעילה, נתראה בטיפים הבאים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...