משרד היברידי – כך עושים את זה נכון

המשרד ההיברידי מסתמן כטרנד הלוהט ביותר בתחום עיצוב המשרדים לשנת 2022. מהו משרד היברידי, ועל מה חשוב לתת את הדגש בתכנון משרד כזה? על כל אלו ועוד בכתבה שלפניכם.

מודל עבודה היברידי

אחד מהשינויים המשמעותיים ביותר שעברו על שוק העבודה בשנים האחרונות, עם התפרצות מגפת הקורונה, הוא המעבר החד לעבודה מהבית. כעת, כאשר המגבלות הוקלו, יותר ויותר מקומות עבודה עוברים למודל עבודה היברידי – עבודה מהבית תוך שילוב מספר ימי עבודה במשרד, בהתאם הצורך.

מודל עבודה זה מצריך חשיבה מחודשת על מבנה המשרד, מטרותיו, ועיצובו.

גמישות מעל הכל

כמו במודל העבודה ההיברידי, גם המשרד ההיברידי צריך לאפשר גמישות מקסימלית ולכלול סביבות עבודה מגוונות הניתנות לשימוש, ואף לשינוי, לפי הצורך. 

כך למשל במשרד ההיברידי נראה פחות עמדות עבודה קבועות ויותר חללי עבודה משותפים מגוונים, המציעים מבחר עמדות עבודה זמינות לרשות העובדים, במודל של Plug&Play (לחבר את הלפטופ ולהתחיל לעבוד).

כך העובדים יכולים לבחור את העמדה המתאימה להם בכל רגע נתון –  עמדה שקטה לשיחות חשובות, עמדה סמוכה לקולגה עמו עובדים כעת, ואפילו עמדות בקפיטריה, במרפסת, או בסלון המשרדי, לשינוי האווירה וההשראה.

מחיצות אקוסטיות ניידות יאפשרו לתחום אזורים במשרד בקלות ולפי הצורך, למשל – לצרכי עבודה משותפת, או עבור עובדים המעוניינים ביותר פרטיות ושקט בעת עבודתם.

 

אבל לא על חשבון הנוחות

אם בעבר לכל עובד היתה עמדה קבועה עם כסא משרדי המתאים למידות גופו, הרי שבמודל ההיברידי עמדות העבודה הינן משותפות, ועומדות לרשות כלל העובדים.

כאשר בוחרים כסא מחשב אורטופדי לעמדה משותפת, יש לקחת בחשבון שאנשים שונים, בעלי מבנה גוף שונה, יחלקו אותו. לכן חשוב לבחור בכסא בעל מבחר גדול של מנגנוני התאמה ארגונומיים, אשר יאפשרו לכל עובד להתאים בקלות את הכסא בהתאם למידותיו והעדפותיו.

מעבר למנגנונים הארגונומיים הבסיסיים הקיימים ברוב הכסאות המשרדיים, כגון התאמת גובה המושב וזווית המשענת, מומלץ לבחור בכסא משרדי הכולל מנגנונים נוספים, שיאפשרו התאמה מיטבית למבנה גופו של היושב, וביניהם:

– תמיכה לומברית מתכווננת לתמיכה מקסימלית בגב התחתון

– התאמת גובה וזווית ידיות הכסא, לכיוונון אופטימלי של ידיות המושב לשם הפחתת הלחץ המופעל על שורש כף היד (ובהתאמה – הפחתת הסיכון להתפתחות תסמונת התעלה הקרפלית).

– שינוי זווית המושב ומנגנון החלקת המושב קדימה או אחורה

– שינוי גובה המשענת

– מנגנון נדנוד א-סינכרוני להגברת התנועתיות של הגוף

ועוד.

בנוסף, מומלץ להביא יועץ ארגונומי להדרכת כלל העובדים כיצד לשבת נכון ולכוונן בצורה אופטימלית את הכסא לשמירה על בריאותם.

עיצוב משרד
עיצוב משרד

להביא את הבית למשרד

לאחר שהתרגלו לעבוד באווירה ביתית ונעימה, המשרד ההיברידי מציע לעובדים חוויה דומה ככל האפשר.

תאורה טבעית (מחלונות פתוחים, או על ידי גופי תאורה מיוחדים), שפע של עמדות עבודה לא פורמליות, כמו גם שילוב של אביזרים "ביתיים" כגון: שטיחים מעוצבים, כריות, ספריות, ופריטי עיצוב משלימים, מביאים את הבית למשרד.

סלון משרדי יאפשר לעובדים להיפגש ולשוחח באווירה לא פורמלית (חשוב במיוחד לאחר ימי העבודה המרובים מהבית) ושפע של צמחיה מגוונת תשפר את איכות האוויר והאווירה במשרד.

שפע של עמדות עבודה לא פורמליות מעלות את המורל ומעודדות יצירתיות.

תמונה באדיבות 2sit.

לסיכום 

כמו בכל תחום, גם עיצוב המשרדים מתאים את עצמו למציאות המשתנה. היתרונות של המשרד ההיברידי, לעובדים ולמעסיקים כאחד, ברורים. עכשיו נשאר רק ליישם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...