עוברים דירה? מתאימים את הקיים לחדש

ושזה לא ייאש אתכם. כי גם אם הספה ארוכה מדי, המטבח קצר מדי והמרפסת המפוארת הקודמת צריכה להתכנס למלבן קטן – יש מה לעשות


מטבח של פעםצלע נוספת במטבח. עיצוב: תמי אקהאוס. צילום: עומרי אמסלם

 

 

מעבר לדירה חדשה טומן בחובו התרגשות וציפייה וגם התלבטות מה לקחת איתנו הלאה ומה להשאיר מאחור כדי להתחדש. יש חפצים שקשה לנו להיפרד מהם, או רהיטים שרכשנו במיטב כספנו וגם אם הם אינם מתאימים לדירה החדשה אליה אנחנו עוברים, הם יהיו חלק ממנה פשוט כי אי אפשר לוותר עליהם. הנה כמה דוגמאות לאי התאמות צפויות ולפתרונות שנמצאו להם.

 

 

הקיר קצר מדי לספה


בדירה הקודמת מערך הישיבה בסלון התאים לו כמו כפפה ליד, אבל בדירה החדשה הקיר המיועד לספה קצר מדי, והספה גולשת ממנו והלאה. אפשרות אחת היא לבנות קיר גבס כהמשך, אבל אם לא רוצים לחסום את האור אפשר להסתפק בפתרון דקורטיבי של מחיצה או משרבייה.

 

מחיצה מעוצבתעיצוב: ענבר ותמר, משרבייה: דקובריק דגם אנטון (צילום: שירן כרמל)

 

 

מגדילים מטבח קטן מדי


אחרי שנים של מגורים בדירה אחת, בה שופץ המטבח לעילא ולעילא, עוברים דירה למטבח קטן מדי שבו אין מספיק משטחי עבודה או מקומות אחסון. מטבח סטנדרטי יתלבש על קירות נתונים, גם אם הם קטנים, ולכל היותר תוכלו להוסיף אי עבודה שישלים אותו. אפשרות אחרת היא לצאת מגבולות הקיר, ולהאריך את המטבח בצלע נוספת ליצירת מטבח ח'. גם יותר אחסון, גם ניצול מקסימלי של חלל שהיה הולך לאיבוד.

 

מטבח של פעםעיצוב: דנה ברוזה. צילום: יואב פלד

 

 

יוצרים ארון חדש


ארונות בגדים הם אחת הסוגיות הכאובות בדירה חדשה. יכול להיות שכבר לא תוכלו להעביר אליה ארונות שמתפרקים במעבר או שלא תרצו לאחסן בגדים אישיים בארון של מישהו אחר. במיוחד לדירות שכורות יכול להתאים פתרון יצירתי של התקנת מדפים ועליהן קופסאות. לכאורה, זול ולא נראה מספיק ייצוגי, אבל אם בוחרים בקופסאות במראה אחיד – זה כבר נראה אחרת.

מקום לשולחן אהוב


שולחן נוסטלגי שאוהבים וכבר אין לו מקום בפינת האוכל החדשה יכול למצוא את מקומו כתוספת ישנה-רעננה למטבח בתור אי. אפילו אם יש כבר פינת אוכל חדשה.

 

ויטרינה לכלים כלואים


פתרון נוסף לאחסון כלים במטבח קטן מדי הוא הצגה של הכלים היפי ביותר בארון זכוכית ("ויטרינה") שתוסיף יופי לחלל השהייה והאירוח ותזכיר לכם כל יום באילו כלים אתם יכולים להשתמש בלי שתשכחו אותם בארון סגור.

 

מטבח אקלקטי עיצוב וצילום: סטודיו מטקה

 

 

הכול נכנס במרפסת הקטנה


גם אם הצטמצם אזור החוץ המפואר שהיה קודם לכן, עדיין אפשר להשקיע במרפסת הקטנה החדשה. ברביקיו, ספה, עציצים, כריות ומנורות עדיין יכולים להיכלל בה ולהיראות מספיק נעימים ומזמינים.

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...