עיצוב מטבחים: כל מה שחשוב לדעת

המטבחים המודרניים של היום שונים מאלו שהיו להורים שלנו, כיום המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהבית ועיצוב מטבחים נעשה אחד האספקטים החשובים ביותר בבואנו לתכנן בית חדש. במאמר זה אנחנו רוצים להציג בפניכם את כל הדברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בעיצוב מטבח.

איילים נגרות פנים

האדם הממוצע נמצא במטבח שלו 72 דקות ביום, ואומנם המספר הזה נמוך בחצי מהזמן שדורות קודמים שהו במטבח, אך אם מחשבים את תוחלת החיים הארוכה יותר זה אומר שכל אחד ואחת מאיתנו יבלה לפחות שלוש שנים מהחיים שלו במטבח. המטבחים המודרניים שונים לגמרי מאלו שהיו להורים שלנו, כיום המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהבית ועיצוב מטבחים נעשה אחד האספקטים החשובים ביותר בבואנו לתכנן בית חדש. במאמר זה אנחנו רוצים להציג בפניכם את כל הדברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בעיצוב מטבח.

פינת אוכל רטרו
פינת אוכל רטרו

עיצוב מטבחים – השלבים הראשונים

"לפני שמתחילים בתהליך של עיצוב המטבח בפועל חשוב לעשות את כל ההכנות הנדרשות. עיצוב מטבחים הוא תחום עצום שיש בתוכו עשרות, אם לא מאות, של אלמנטים משתנים שצריכים לבחור מתוכם ולכן שלב התכנון הוא השלב החשוב ביותר שבו צריך להשקיע את מירב תשומת הלב. לפני שמתחילים בכלל לדבר עם איש מקצוע אפשר להתחיל בעבודות ההכנה בעצמנו בעזרת יצירה של טבלה פשוטה ובה נרשום מה הצרכים שלנו מהמטבח ומה הפנטזיה שלנו. בעזרת הרשימה הזו איש המקצוע יוכל בשלב הבא לתרום מניסיונו כדי לייצר יחד איתכם את המטבח המושלם".

את הדברים האלו אומר לנו אייל ברק, מעצב מטבחים בעל וותק של שנים רבות והבעלים של נגריית "איילים נגרות פנים" המתמחה בתכנון ובנייה של מטבחים מעוצבים. ביקשנו מאייל שיפרט לנו את שלושת הפרמטרים החשובים ביותר בתכנון מטבחים ואלו הן התשובות שלו.

סגנון המטבח – "השאלה הראשונה שכל מעצב מטבחים ישאל תהיה, איזה סגנון אתם מעדיפים. קיימים סגנונות עיצוביים רבים למטבחים אך הבולטים ביותר בשוק הם המטבח המודרני, המטבח הכפרי והמטבח האקלקטי שמשלב כמה סגנונות יחדיו. כשבוחרים סגנון עיצוב למטבח חשוב מאוד לתכנן את ההשתלבות שלו עם עיצוב הפנים של שאר חלקי הבית, אך חשוב לא פחות מכך להתאים את הסגנון לגודל הפיסי שיש לנו. מטבח כפרי למשל דורש מקום רב יותר ממטבח מודרני כיוון שהוא מבוסס על רהיטי עץ גדולים ומרשימים והמטבח המודרני מבוסס על מינימליזם".

פתרונות אחסון – "עיצוב מטבח איכותי יהיה כזה שמאפשר לנו אחסון של כמה שיותר דברים במינימום מקום. אנחנו חיים בתקופה של שפע וגם אם נרצה להתכחש לזה, לכולנו יש המון כלי מטבח ודברים שאנחנו צריכים לאחסן במטבח. חשוב מאוד להתייחס לנושא הזה עוד בשלב התכנון כדי לעצב את המטבח בצורה כזו שתהיה בו כמות מספקת של מגירות, ארונות ואפילו מזווה".

תאורה – "הטרנד כיום הוא לעצב תאורה טבעית עד כמה שאפשר במטבח. המטרה שמאחורי זה היא לצמצם את צריכת החשמל וגם לזהם פחות את הטבע בשל כך. אבל חשוב להבין שתאורה טבעית לא פותרת אותנו מתכנון תאורה כחלק אינטגרלי מעיצוב המטבח. בשלב התכנון צריך להתייחס לא רק למיקום החלונות וגופי התאורה, אלא גם לצבע האור ולסוג גופי התאורה שנשתמש בהם".

 

דברים שחשוב לדעת על עיצוב מטבחים

בנוסף לדברים החשובים שפירט בעבורנו אייל מאיילים נגרות פנים, ביקשנו ממנו לפרט בקצרה על הדברים שהכי חשוב לדעת כאשר מתחיל בעיצוב המטבח.

"אבני היסוד שלנו בעיצוב מטבחים הם המקרר, הכיור והכיריים. שלושת המקומות האלו מהווים את המקומות שבהם אנחנו מבלים הכי הרבה זמן במטבח והם הבסיס לכמעט כל פעולה שנעשה במטבח, לכן חשוב לתכנן את מיקום כל שאר חלקי המטבח בצורה שתאפשר גישה נוחה בין שלושת המקומות האלו.

כיום תכנון המטבחים הוא לא רק על הנייר אלא הוא מתבצע בצורה ממוחשבת על ידי יצירה של מודלים דיגיטליים שמאפשרים לנו לתכנן את המטבח בצורה מדויקת יותר. הכלים האלו מאפשרים לנגר שבונה את המטבח להבין בדיוק איפה כל חלק אמור להיכנס, אך מעבר לכך זהו גם כלי נוח בעבורכם שכן בעזרתו תוכלו לראות ממש את המטבח הצפוי ולא רק לדמיין אותו.

חשוב מאוד שלא להזניח את כל הנושא של נקודות החשמל במטבח. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שחסרות לנו נקודות חשמל בזמן בישול ואז אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על מה אפשר לנתק מהחשמל. מעצב מטבחים מנוסה ידע לספק לכם מראש את כל אפשרויות החשמול המתאימות לעיצוב.

תמיד טוב להגיע למעצב מטבחים עם השראה ורעיונות שראיתם במקומות אחרים. שווה להסתכל באינטרנט או לצלם מטבחים של חברים שאהבתם כדי שתוכלו לבוא אל המעצב מוכנים ולהציג בפניו מטבחים שאהבתם כדי שהוא יוכל להבין בדיוק מה האלמנטים שתפסו אתכם ולשלב אותם בעיצוב המטבח שלכם".

 

אנחנו מודים לאייל על הזמן והמידע שהעניק לנו ולסיום רק רצינו להזכיר כי אם עיצוב המטבח הבא שלכם נמצא מעבר לפינה ואתם מחפשים עוד רעיונות וחומר לקריאה על עיצוב מטבחים ועיצוב הבית כנסו לאזור המקצועי שלנו כאן תגלו מאמרים וטיפים מפי מיטב המומחים שלנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...