פריקת מכולה? כך תעשו את זה נכון

כ-80% מהסחר הבין-לאומי של ישראל מבוסס על ייבוא – אבל אנחנו באמת יודעים על פריקת מכולות והעברת תכולה מחו"ל?

השוק הישראלי תלוי במידה רבה בייבוא וייצוא. אלפי מכולות מגיעות ארצה מדי חודש דרך נמל אשדוד, ואחרות נשלחות מישראל אל מעבר לים. כיום כ-80% מהסחר הבין-לאומי של ישראל מבוסס על ייבוא. כלומר, יותר ויותר עסקים וחברות בוחרים לייבא את הסחורות שלהם מחו"ל.

 

מה היא פריקת מכולות ומהם האתגרים הקיימים בה?

הסחורות מגיעות לישראל במכולות, כאשר יש לשנע אותן בבטחה אל מחסני העסק, שם יש לפרוק אותן. פריקת מכולות היא משימה מורכבת, הדורשת מקצועיות וניסיון. המכולות עצמן בעלות משקל רב, ולכן נדרשת מומחיות לפריקתן.

בנוסף, על הפריקה להיעשות בצורה מאורגנת, תוך תכנון הדרך הנכונה ביותר לפריקת המכולה. זאת, על מנת לאפשר ללקוח סידור מהיר ויעיל של הסחורה במחסן החברה. כמו כן, קיימת חשיבות להקפדה על הבטיחות בפריקת מכולות, שתשמור על הסחורה מצד אחד ועל צוות הסבלים מצד השני.

20190502_124226-min-768x1024

רגע לפני שבוחרים חברה לפריקת מכולות

מהם הפרמטרים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים בחברה לפריקת מכולות? ריכזנו אותם כאן עבורכם:

צוות הסבלות – אם חשבתם שכל מה שנדרש כדי להיות סבל הוא כוח פיזי, תחשבו שוב. שירותי סבלות מקצועיים דורשים ידע והיכרות עם דרכי העבודה הנכונות, שיבטיחו את פריקת הסחורה בבטיחות וביעילות. לכן, חשוב לוודא שצוות הסבלים הם עובדים מיומנים וחוקיים, ללא רישום פלילי, שמכירים את דרכי העבודה הנכונות, ועברו הכשרה מקצועית בנושאים של פריקת מכולות, הרמת משאות כבדים ובטיחות בעבודה. בנוסף, ענף הסבלות סובל לא פעם מתחלופה גבוהה של כוח אדם, והדבר פוגע במקצועיות הצוות. ודאו שהחברה מחזיקה בצוות סבלים מיומנים, קבועים ומנוסים.

-ניסיון – אין דרך אחת נכונה לפרוק מכולה. הדבר תלוי במידה רבה בסוג ובמשקל הסחורה ואף באופן האריזה (קרטונים, שקים, חביות וכו). סוג המטען ישפיע על אופן פריקת ו'משטוח' הסחורה, והכנתה לסידור במחסן העסק. לכן, חשוב לבדוק שלחברה ניסיון בפריקת מגוון סוגי מטענים. חברה מקצועית לפריקת מכולות, תברר כבר בשיחה הראשונה מהו סוג המטען שברצונכם לפרוק, היקפו ומשקלו, ואף תתאים את כוח האדם לעבודה לסוג המטען.

-ביטוח – לצערנו, תחום הובלת ופריקת סחורות פרוץ יחסית, ואין בו רגולציה או נהלים סדורים המחייבים את חברות הפריקה. כך, נוצר מצב בו חברות רבות מציעות את שירותיהם בפריקת מכולות, מבלי שיש להם הניסיון הנדרש ואף מבלי שיבטחו את עובדיהם. חשוב מאוד לוודא שהחברה שתבחרו מבטחת את צוות הסבלים בביטוח חבות מעבידים – כך תהיו בטוחים שאם חלילה אחד הסבלים ייפגע בעת שביצע עבודה עבורכם, הוא מבוטח, ולא יפנה בתביעה נגדכם.

-הובלת ופריקת מכולות תחת קורת גג אחת – עוד לפני פריקת המכולה במחסן החברה, קיים צורך לשנע אותה מהנמל לשטח החברה. נקודת החיבור הזו, בין ההובלה והפריקה, היא 'חוליה חלשה', כאשר הצורך לתאם ביניהם גורם לא פעם ל'כאב ראש' עבור היבואן.
הזמנתם צוות הובלה, וצוות אחר לפריקה, אך המובילים מאחרים וצוות הסבלים כבר ממתין בשטח ולכן החל לגבות מכם תשלום. נשמע מוכר?
ההמלצה שלנו היא לאתר חברה המציעה שירות מקיף הכולל הובלה ופריקת מכולות, תחת קורת גג אחד. כך, הלקוח יכול להתעדכן בכל רגע נתון היכן נמצאת המכולה, האם הגיעה ליעדה, ובאיזה שלב נמצאת פריקת הסחורה.

-תפעול, שינוע ופריסה – חברה מקצועית לפריקת מכולות מחזיקה במחלקת תפעול, האחראית על התאמת צוות הסבלים לסוג הפריקה הנדרשת, דואגת לשנע אותם לאזור הפריקה ומעודכנת בכל רגע נתון על מיקומו של כל עובד והתקדמות עבודת הפריקה.

-עדיין מתלבטים? בקשו מחברת הפריקה חוות דעת של לקוחות קיימים. כך תוכלו להיות בטוחים באיכות שירותי החברה.

IMG_5158_4112545541-min-1024x768

מה לגבי העברת תכולת בית מחו"ל לישראל?

חוזרים ארצה? ברוכים השבים. רגע לפני שמעמיסים את הרהיטים, החפצים האישיים ופרטים יקרי ערך ושולחים אותם מעבר לים, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

-רישיון – ודאו שחברת פריקת המכולות היא בעלת רישיון כוח אדם. מדובר בבדיקה פשוטה שאפשר לבצע בלחיצת כפתור באתר משרד העבודה.

-ניסיון בפריקת מכולות חפצים אישיים – פריקת מכולה שיש בה רהיטים, מוצרי חשמל וחפצים, מצריכה ניסיון ספציפי בתחום, כיוון שתכנון שגוי של סדר פריקת המכולה וחוסר ידע בנוגע לאופן הכנסת רהיטים לנכס, עלול לגרום להארכה מיותרת של משך הפריקה, ואף לפגיעה ברכוש ובנכס.

-מועד הזמנת הפריקה – ההמלצה היא להזמין שירות פריקה למכולה לפחות שלושה ימים לפני מועד הפריקה המיועד.

-הובלה ופריקה בחבילה אחת – במקום לשכור שירותים של חברה אחת להובלת המכולה, וחברה אחרת לפריקתה, בחרו בחברה שתוכל לטפל עבורכם בכל התהליך, מתחילתו ועד למיקום החפצים והרהיטים בביתכם החדש., וכך תחסכו את הטרחה הכרוכה בתיאום בין מספר גורמים בשינוע ופריקת המכולה בארץ. בהצלחה!

פריקת-מכולות

אנחנו ממליצים לכם לבדוק את החברה שאותם תשכרו לעומק ועל פי כל ההמלצות במאמר. כותב המאמר הוא דניאל גור, הבעלים של "קבוצת דניאל גור שירותי לוגיסטיקה" המעסיקה מעל 170 עובדי סבלות, איתם היא עומדת בקשר יום-יומי, דואגת לשנע אותם מספר פעמים ביום לעבודות הפריקה השונות, במהירות ובפריסה ארצית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...