רוצים לשפץ כמו שצריך? אל תוותרו על אחסון תכולת הדירה

הכל מוכן לשיפוץ: סגרתם את כל התוכניות עם המעצבת, בחרתם את האריחים היפים לנישה בסלון, את הפרקט החדש לחדרים ואת הטקסטורה בצבע לפינת אוכל ואפילו יש כבר קבלן ותאריך. אתם בטוחים שלא נשארו קצוות פתוחים וכבר מכינים את הדירה להשכרה שתהיו בה בזמן השיפוצים, או את הבית של ההורים לתקופה הקרובה. מה שאתם לא יודעים, שהתכולה שהשארתם בדירה כנראה תהפוך את השיפוץ לסיזיפי הרבה יותר: עובדי הקבלן ובעלי המקצוע יצטרכו לעטוף היטב את הרהיטים, להימנע ככל שניתן מפגיעה בהם במהלך העבודה, להזיז אותם מפה ולשם ולבצע את העבודה בשטח האפשרי בלבד. עבודות שיפוץ שנעשות עם התכולה בבית מקשות מאוד על העובדים, שבמקרים רבים נאלצים לעבוד יותר שעות כדי לסיים את העבודה, ואתם – מן הסתם תשלמו יותר.

Pexels

בנוסף, פעמים רבות קורה שעם כל השמירה הנדרשת עדיין מתרחשות חבלות בלתי מכוונות ברהיטים השונים: שריטות ברהיטי עץ, כתמי צבע בעייתיים על בדי ספות, שבבי עץ ומתכת ששרטו ארונות, גופי תאורה שניזוקו ועוד.. וכמובן – הרבה הרבה אבק. מהבעיה הראשונה אין אפשרות להימנע מלבד להזמין חברת ניקיון (או לנקות בעצמכם..), אבל קחו בחשבון שעלויות ניקיון של בית לאחר שיפוץ כולל רהיטים – גבוהות הרבה יותר.

אז מה עושים?

האפשרות הראשונה היא לסמוך על בעלי המקצוע ולהתפלל לנס. למרבה הצער, גם המשקיעים ביניהם לא מצליחים בדרך כלל לשמור על התכולה מכל נזק שהוא. האפשרות השנייה היא להשתמש בחברת אחסנה. מה זה אומר? בפשטות, להעביר את תכולת הבית והציוד שחשוב לכם – למקום מבטחים. עד סיום העבודה. וקצת יותר בפירוט – ממש כאן:

שירותי אחסנה – מה כמה ולמה?

שירותי אחסנה מאפשרים לאחסן תכולות של דירות, משרדים או ציוד מסוגים שונים למשך תקופות משתנות בתנאים טובים שיישמרו על תקינות המוצרים המאוחסנים, טיבם ואיכותם. החל מרהיטים, דרך ציוד, מלאי משרדי ועוד, ועד אחסון ציוד יקר ערך.

אחסון
אחסון

היתרון בשירותי חברת האחסנה הוא ה"ראש השקט" שתקבלו עם הידיעה שהתכולה שלכם מאוחסנת באופן הטוב ביותר למשך כמה זמן שתרצו, בתנאים אופטימליים לשמירה על טיבה וכן תנאי אבטחה טובים. חברות אחסנה גובות בדרך כלל תשלום חודשי עבור התכולה ומאפשרות גישה נוחה לבעלי התכולה לצורך הוצאה או החזרה של ציוד במידת הצורך. יש חברות שיוכלו לספק שירותי אחסנה ללא התחייבות לתקופה מסויימת – אופציה אטרקטיבית למעוניינים לאחסן תכולות דירה לצרכי שיפוצים שאין לדעת מתי יסתיימו. התשלום נגבה כל עוד התכולה בפנים, וברגע שהוצאתם – סיימתם.

מה שחשוב לדעת

– קיימות חברות אחסנה המציעות מספר סניפים ברחבי הארץ, המפוזרים לפי אזורים שונים ומציעים גישה נוחה לערים ויישובים רבים יותר על המפה. חברות אחסנה בסטנדרט גבוה יציעו לכם אפשרות גישה לציוד בשעות רבות במהלך היום, וכן אפשרות גישה ופעילות בשעות המותאמות להובלות דירות ומשרדים.

– מחירי האחסנה נקבעים לפי יחידת נפח של מטר מעוקב (קוב). מומלץ להיעזר בחברות אחסנה המציעות חדר פרטי לאחסון, עם מנעול ומפתח פרטי. יש חברות המאפשרות אחסנה ללא צורך בקביעה מראש של מועד הסיום ותשלום חודשי כל עוד הציוד מאוחסן. שווה לבדוק אם קיימת הנחה למי שמראש מעוניין באחסנה לתקופה ממושכת.

– כדאי לבדוק האם חברת האחסנה מספקת שירותי הובלה – לעיתים אפשרות רכישת שירות הובלה ואחסנה יחד מוזילים את העלויות.

– חשוב לבדוק את תנאי האחסון שמציעות חברות האחסנה השונות בטרם ההחלטה: האם יחידות המחסן מבודדות חום? האם קיימים נזקי עובש או רטיבויות? מה רמת הניקיון במקום והאם קיימת שמירה אלקטרונית או מכל סוג שהוא על תכולת המחסנים? כל אלו יתנו לכם מעט מושג על סטנדרט האחסון שבו נוקטת החברה, שמשפיעה על משך הזמן שבו יישמרו החפצים שלכם במצב טוב.

– קיימת אפשרות לביטוח תכולה. תוכלו להתייעץ בנושא עם חברת האחסנה וכן לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות.

לסיכום

שיפוץ בית הוא פרויקט שדורש זמן רב של תכנון וביצוע. הריסת קירות, בניית קירות גבס, התקנת ארונות, צביעה, חומרי איטום, פינוי פסולת ועוד – כל אלו יוצרים המון אבק, לכלוך מסוגים שונים וכמעט שלא מן הנמנע שריהוט, מוצרי חשמל וחפצים שונים בסביבה המשופצת יספגו חבלות, לכלוך קשה להסרה או שריטות.

בנוסף, הימצאותם של רהיטים וחפצים שונים בסביבת בעלי המקצוע מקשה על העבודה, במיוחד כשמדובר בעבודות רוחב כגון צביעת קירות או ריצוף מחודש, ומאריכה את זמני העבודה באופן משמעותי.

ריקון הדירה מתכולתה בעת השיפוצים תמנע נזקים קלים או קשים לריהוט ולחפצים שונים, תאפשר לבעלי המקצוע לעבוד "בראש שקט" יותר, תאפשר עבודה מהירה ומדויקת יותר ללא מכשולי תנועה במרחב הביתי ובסופו של דבר תמנע הארכות נוספות בעבודות השיפוץ – מה שקורה בדרך כלל בהתחשב בנסיבות השיפוץ. במילים אחרות: התוצאות תהיינה הרבה יותר טובות.

את תכולת הדירה אפשר לשנע למחסן הקרוב , אבל קחו בחשבון שלא כל "מחסן" שאתם מוצאים בקרבת מקום הוא המקום הנכון בשבילכם: כדי לשמור על רהיטים, מוצרי חשמל, חפצים ועוד, במצב טוב ולאורך זמן (ויש שיפוצים שנמשכים ארבעה חודשים ויותר) חשוב לחפש אחרי חברת אחסנה שמציעה תנאי אחסון בסטנדרט גבוה כיאה לתכולת הבית שלכם: מחסנים עם חדרים פרטיים לשמירה והגנה מקסימלית על חפציכם, מחסנים מתוחזקים ונטולי כל בעיות של רטיבות, לחות או עובש, חדרי אחסון בבנייה מבודדת חום לשמירה על התכולה לתקופה ממושכת ככל שיידרש וחברה עם מוניטין בתחום האחסנה. התפשרות על פחות מזה עלולה לעלות ביוקר: מוצרי חשמל שכבר לא מתאימים לשימוש, רהיטים שניזוקו כתוצאה מהזנחת התחזוקה במחסן ועוד. לא כדאי להתפשר על פחות ממצוין לתכולת הבית שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...