שינוי מן הקצה אל הקצה: איך צבע יכול לשדרג דירה קטנה

הטרנד הבולט בימינו הוא המעבר למגורים בדירות קטנות. מומחי טמבור אספו עבורנו כמה טיפים חיוניים לצביעת דירה קטנה כך שתהיה גדולה מהחיים

יח"צ

 

אחד הטרנדים החשובים בשנים הקרובות הוא המעבר למגורים בדירות קטנות. זו מגמת-בת של המגמה הסביבתית, המעודדת לצרוך פחות, לעשות יותר שימוש חוזר, ובעצם לחשוב מחדש על הדרך בה אנו חיים. הדברים החשובים ביותר בדירה קטנה הם יצירת תחושת המרחב, הנינוחות והשייכות. העיניים הן הכלי מרכזי באמצעותו המוח מקבל את המסרים והתחושות, ולכן עלינו 'לשכנע' קודם כל אותן, הנה כמה כלים וטיפים לצביעת דירה קטנה כך שתהיה תענוג לעיניים:

 

טשטשו גבולות – בחרו גוון אחד כללי לדירה וצבעו בו את מרבית הקירות. המשיכו באותו גוון גם אל המשקופים והדלתות וגם התקרה ועל ידי כך תצרו חלל אחד, אחיד, ללא הפרדה. העין שלנו תופסת כל אלמנט מפריד (הקו בין הקירות לתקרה, משקופים, דלתות) כ'הפרעה' ומתעכבת עליו. כשכולם צבועים באותו הגוון העין אינה מזהה הפרעות ומתקבלת תחושה של חלל מרווח יותר.

גוון צבע לקיר
בחרו גוון אחד כללי לדירה.  (צילום באדיבות טמבור) 

לא רק שמנת – מרבית הישראלים, כידוע, מעדיפים חללים בהירים, אבל גוון בהיר לא בהכרח אומר 'רחב יותר'. דמיינו רגע תמונה של החלל החיצון, גם הוא יוצר תחושת מרחב, על אף הגוון הכהה והעמוק שלו.

צבע צהוב בחדר השינה גם צבע כהה יכול ליצור תחושת מרחב (צילום באדיבות טמבור) 

יותר ברק –
כדי לחזק את תחושת המרחב אף יותר, ניתן לבחור לגוון הכללי בצבע משי או בצבע מבריק. ככל שדרגת הברק של הצבע גבוהה יותר כך הוא יחזיר אלינו יותר אור והתחושה שתתקבל בבית תהיה של חלל מוצף אור.
מה תופס את העין? לאחר שצבענו את מרבית החלל בגוון אחיד ויצרנו בו תחושת סדר, אנחנו יכולים ליצור מספר נקודת מוקד בחלל וכך לגרום לעין להתמקד רק בדברים שאנחנו רוצים למשוך אליהם תשומת לב. כך לדוגמא, אם אנחנו רוצים להדגיש נקודה מסוימת בחדר שינה, נוכל לצבוע רק את קיר גב המיטה בגוון דומיננטי, ולוודא ששאר הפרטים חלל – רהיטים, קירות, אביזרים נצבעו בגוון אחד. כך הופך הקיר לתפאורה של המיטה ומושך את תשומת הלב אליה.

מיטת נוער
ליצור מספר נקודת מוקד בחלל 
 (צילום באדיבות טמבור)

234bed
748bed
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...