סוגי שיפוצים שכדאי להכיר והמשמעויות שלהם

שיפוץ דירה הוא תהליך מורכב ומתיש כשהדבר היחיד שברור מעל הכל הוא שאתם עומדים להוציא יותר כסף ממה שתוכנן תחילה... תכנון נכון והבנה לאן נכנסים ומה רוצים להשיג, יכולים לצמצם את הסיכון ולסייע לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספכם כמו גם לעמוד בציפיות. לפניכם מספר סוגים של שיפוצים שכדאי להכיר לפני שנכנסים לתהליך והסבר על היתרונות והחסרונות.

שיפוץ דירה הוא תהליך מורכב ומתיש כשהדבר היחיד שברור מעל הכל הוא שאתם עומדים להוציא יותר כסף ממה שתוכנן תחילה… תכנון נכון והבנה לאן נכנסים ומה רוצים להשיג, יכולים לצמצם את הסיכון ולסייע לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספכם כמו גם לעמוד בציפיות. לפניכם מספר סוגים של שיפוצים שכדאי להכיר לפני שנכנסים לתהליך והסבר על היתרונות והחסרונות.

שיפוץ מן היסוד

כאשר אתם גרים בבית אתם מצפים שמערכת האינסטלציה תעבוד בצורה תקינה, שהמרזבים יתפקדו, שלא יהיו דליפות מהגג, שהקירות והרצפות יהיו במצב תקין ושכל המערכות האחרות יתפקדו כראוי. שיפוץ מן היסוד מאפשר לכם ליישר קו עם הסטנדרט הקיים בענף הבניה והוא נדרש בעיקר בבתים ישנים יחסית. כמו כן זהו סוג של שיפוץ שמתאים למשקיעים, שקונים נכסים מתחת למחיר השוק, משפצים אותם ומוכרים או כאשר מדובר בדירה ישנה שאינה תואמת את הצרכים שלכם ואת הציפיות.

שיפוץ מן היסוד כולל עבודות מורכבות באופן יחסי כמו החלפת ריצוף, ניסור קירות בטון ובלוקים כדי להפוך את החללים המרכזיים לפתוחים יותר, כמו למשל שבירת קיר בין המטבח לסלון כדי ליצור מרחב פתוח וכן פעולות נוספות שמתאפיינות במורכבות יחסית גבוהה ומשך עבודה ארוך.

שיפוץ מן היסוד מעלה באופן משמעותי את ערך הדירה ומאפשר לכם לגור בדירה מחודשת ברמה גבוהה.

במסגרת שיפוצים מן היסוד מעורבים לא מעט אנשי מקצוע ושיטות: קבלני אינסטלציה, קבלני חשמל, אדריכלים, קבלני צבע, קבלני בטון ועוד ועל כן מומלץ לעבוד עם קבלן שיפוצים רשום ו/או מעצבת שתלווה את הפרויקט כדי להשיג את התוצאה המיטבית.

בחירת צבע לקיר
בחירת צבע לקיר

שיפוץ קוסמטי

שיפוץ קוסמטי אולי לא מעלה את ערך הבית כמו שיפוץ מן היסוד, אך הוא כן גורם לו להיראות הרבה יותר טוב, קל וחומר אם תרצו למכור אותו.

במסגרת שיפוצים קוסמטיים לבית ניתן למצוא לא מעט סוגים של שיטות וטכניקות כמו למשל צביעת קירות, החלפת דלתות, עבודות גבס, שדרוג גופי תאורה ועוד. טכניקות אלו יגרמו לבית להיות מואר יותר, מזמין ועדכני, ויקנו לו מראה מודרני.

שיפוץ קוסמטי מאפשר לכם לעצב את הבית לטעמכם, לרענן ולהתאים אותו לצרכים ולמגורים בסביבה מזמינה ונעימה יותר.

שיפוץ קוסמטי יכול להיעשות על ידי שיפוצניק ולעתים אפילו באמצעות הזמנת בעלי מקצוע באופן עצמאי אם יש לכם את הכישורים הבסיסיים ואם השיפוץ אינו מורכב. באופן הזה ניתן לחסוך סכומי כסף משמעותיים ולמעשה מדובר בתמורה גבוהה במיוחד להשקעה שלכם.

שיפוץ חדרים / אזורים בודדים

עבודות שיפוצים מוסיפות ערך רב לבית ולכן עליהן להיות בראש סדר העדיפויות של בעלי בתים רבים, ואכן אחת לכמה זמן נדרשת התאמה לאורח וסגנון החיים. לעיתים היסודות של הבית עדיין טובים ולכן לא נדרש שיפוץ מן היסוד אבל העיצוב מיושן או שאינו תואם לאורח החיים המשתנה ואז ניתן להתאים חללים שונים בבית במקום לעשות שיפוץ כולל.

תחת קטגוריה זו תוכלו לבחור בשיפוץ המטבח, בשדרוג חדרי הרחצה בבית, בפתיחת חלון חדש או הרחבה של אחד קיים, צביעה של קירות, החלפת דלתות וחלונות, התקנת חיפוי קיר חדשים, בניית דק ופרגולה בחוץ ושלל פרויקטים שיספקו תשואה גבוהה עבור ההשקעה שלכם.

אריחים
אריחים

שדרוגים בהתאמה אישית

שדרוגים בהתאמה אישית אלו שיפוצים שבעלי בתים עושים כדי להשקיע בתחביבים, אהבות ותשוקות שלהם. תחת קטגוריה זאת נכנסות שיטות שונות של עבודות מהתקנת בריכות שחיה וג'קוזי דרך בניית מרתפי יין, ועד יצירת חדרי קולנוע או חדרי משחקים.

שדרוגים אלו יחסית יקרים, אבל לא פעם הם יגרמו לכך שלקוחות פוטנציאליים יהיו מוכנים לשלם יותר על הנכס במידה ותרצו למכור, אותו. עם זאת קחו בחשבון שיתכן גם שלא כולם יהיו מוכנים להשקיע כסף באהבות שלכם.

ישנן לא מעט הסבות ועבודות שדרוג שיכולות שלא להחזיר את ההשקעה בהן. לדוגמה, ביטול חדר כדי להגדיל חלל (אלא אם כן יש מטרה מעשית להחלטה זו כמו למשל יצירת זרימה בין הסלון למטבח), התקנת בריכה (יש אנשים שלא רוצים בריכה בחצר כי מאמינים שזו בעיה בטיחותית) הפיכת דירת חדר לדירת סטודיו ועוד.

אילו שיטות שיפוץ מוסיפות את הערך הרב ביותר לבית?

שיטות שיפוץ רבות מחזירות את ההשקעה בעת מכירה חוזרת של הבית ומגדילות את ערכו של הנכס בעשרות אחוזים ביניהן: שיפוץ מטבח מלא, החלפת ריצוף, שיפוץ אמבטיה, החלפת דלתות וחלונות וכדומה.

לכאן או לכאן, בכל פרויקט שיפוץ שתבחרו זכרו שאין מדובר בסתם עוד בית, אלא בבית שלכם. ואם אתם מתכננים לגור בו עוד שנים רבות, עליכם לשפץ אותו בהתאם לצרכים שלכם כדי שישמש אתכם בצורה אופטימלית על כל המערכות שפועלות בו ויתאים לאורח חייכם ולתקני הבניה החדשים.

לכן אל תטרחו לבצע שיפוצים גדולים רק כדי להעלות את ערך הנכס וזכרו ששדרוגים מותאמים אישית יכולים אולי למשוך אתכם, אך לא בהכרח קונים פוטנציאליים.

מטבח מעוצב
מטבח מעוצב

איך בוחרים בעל מקצוע מתאים?

יש לא מעט אנשי מקצוע שמתמחים בתחום השיפוצים, ובעוד שישנם שיפוצניקים וקבלנים שמבצעים הכל, ישנם אנשי מקצוע שמתמקדים בתחום ספציפי. לכן השלב הראשון הוא לבחור אנשי מקצוע בהתאם לסוג השיפוץ שתרצו לבצע.

אם אתם זקוקים לעבודות צבע, בחרו בקבלן עבודות צבע, אם אתם מעוניינים בעבודות גבס, מוטב יהיה שתבחרו בקבלן עבודות גבס וכן הלאה. כמובן שאם אתם רוצים לבצע שיפוץ כללי של הבית ולהתחיל מאפס, כדאי לבחור בקבלן שיפוצים שיהיה אמון על הכל והוא זו שיביא בהתאם לצורך אנשי מקצוע מתחומים שונים כדי לבצע עבודות ספציפיות יותר.

דבר נוסף שעליכם לקחת בחשבון בעת בחירת בעל מקצוע הוא מקצועית ואמינות. מכיוון ששיפוצים כרוכים בלא מעט טלטלות, כדאי שאנשי המקצוע שעובדים על הבית יהיו אמינים, מחויבים ללוחות זמנים ומקצועיים מספיק כדי לבצע את עבודתם בצורה מהימנה, אך גם כדי לנצל בצורה נכונה וחכמה את התקציב, כך שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות.

כמו כן, לפני שאתם בוחרים, כדאי שתדעו בדיוק מה הצרכים שלכם ומה המטרות של השיפוץ. אל תכנסו לפרויקט כאשר אינכם בטוחים מה אתם רוצים. מומלץ לפנות לאנשי מקצוע בתחום האדריכלות או העיצוב כדי שיעזרו לכם לתכנן מבחינה מבנית את השיפוץ, יעזרו לכם להשיג את האישורים הנדרשים ויקלו על עבודתו של קבלן השיפוצים עם תכנית עבודה מוגדרת ומסודרת.

שיפוץ חדר
שיפוץ חדר

לסיכום,

יש לא מעט שיטות שיפוצים לבחור מהן, כל שיטה תהיה מתאימה במקרים אחרים ועבור סוגים שונים של שיפוצים. לכן הגדירו קודם כל מה הצרכים והציפיות שלכם מהשיפוץ, החליטו על תקציב, תכננו ורק לאחר מכן התחילו לחפש את אנשי המקצוע שיהיו אמונים על ביצוע התכנית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...