מעמידים את הפיצ'פקעס במקום

כל בית צריך מרחבי אחסון, אליו יישלחו כל החפצים נטולי המקום המוגדר. מצאנו את הפתרונות המעוצבים לנעליים, שואב אבק, ניירת, תיקים, אוורור בגדים וכל מה שמסתובב בין הרגליים

ארגון וסידור הבית כולל גם הנחה של רהיטים, חפצים ואביזרים במקומם. את הכורסה נמקם בחדר המגורים או בפינה חדר מרווח, את בגדי הילדים נשלב בארונות, את מוצרי המזון נשלח לארונות המטבח ואת סט ליל הסדר קרוב לוודאי שנשכח אי שם בפינה עד השנה הבאה. יש מיקומים ברורים מאליהם, ולעומתם יש חפצים שמטיילים בבית ולא מוצאים מנוח. אלה לנצח יהיו בחזקת "נו ספייס פור יו", עד שיימצא להם פתרון אחסון ראוי. כשתקראו את רשימת הפיצ'פקעס הבאה, קרוב לוודאי שתזדהו עם חלקה, לכן מומלץ לשמור ולאחסן עד השיפוץ הבא.
עקב אכילס: נעליים

חולצים אותן, נועלים אותן, מצחצחים אותן או עורמים אותן, כל אחד במקום שלו – לפעמים בחדר, לפעמים בכניסה לבית, לפעמים באמבטיה או במרפסת, וקורה, רחמנא ליצלן, שהן גם נשארות בסלון. מבולבלים? גם אנחנו. מלבישת הבתים מירית פיש מצאה פתרון מאוורר במיוחד של סולם ישן, אותו שייפה וצבעה, התקינה בו מדפים ויצרה מתקן דקורטיבי מסודר.
אחסון נעליים בכניסה לבית עיצוב וצילום: מירית פיש
במקרה שהנעליים נשארות מחוץ לבית, נמצא להן פתרון בדמות שידה ישנה. המעצבת אסנת קציר הפכה אותה לרהיט דקורטיבי לפני הכניסה לבית, שבו מדף אחסון לנעליים ומדף שני למשחקי חוץ של הילדים. בצידה השני מתלה למטריות, רצועות לכלב וקישוטי נוי.
עציצים בכניסה לבית עיצוב: אסנת קציר. צילום: הלית קלכמן
ברוכים הבאים: תיקים וניירת

מבואת הכניסה היא המקום הטבעי ביותר להניח תיקים, מפתחות, ניירת ועוד, אבל מי כמונו יודע שכל אלה מוצאים את מקומם בסופו של דבר על שולחן פינת האוכל. תכנון ייעודי לאותם אביזרים יכול להניע את בני הבית לשמור על הסדר. ארון נעליים לבן של איקאה הוצב בכניסה ושודרג על ידי המעצבת רוית רוד. הקומה התחתונה מיועדת לנעליים והעליונה לניירת שמצטברת וזקוקה לטיפול שוטף. על הקיר בצד מוקם מתלה לתיקים ומפתחות.
ארונית אחסון בכניסה לבית עיצוב: רוית רוד. צילום: מאיה חבקין
המעצבת רונה קינן פיש יצרה קומפוזיציה לא שגרתית של שלושה עיגולים מעץ בכניסה לבית, שגם חוזרים על עצמם ברחבי הבית. אחד מהם יועד למראה, השני לדקורציה והשלישי לדואר, ניירת עם קליפסים, מפתחות ועוד. עיגולי העץ מלופפים בחוטי סיליקון צבעוניים.
פינת עבודה ולימודים צבעונית עיצוב: רונה קינן פיש. קישוטי קיר: "לוח וגיר". צילום: אורה כהן
מה במלתחה: אוורור בגדים

פעולת הלבישה והפשיטה של הבגדים כוללת בדרך כלל השלכה של הבגדים על המיטה, שלא לומר על השטיח והרצפה. אפשרות פשוטה שתתאים לכל גודל של חדר היא הנחת סולם במבוק, בו ניתן לאוורר את הבגדים ואף לייבש מגבות.
סולם במבוק למתלה צילום וסטיילינג: נורית מור-יוסף
אפשרות שנייה, שהתאימה לחדר שינה מרווח במיוחד היא ארון גדול לאחסון ביגוד, מצעים, מגבות ואפילו מקרר אינטגרלי ומכונת קפה, ומולו ספסל להתנהלות נוחה עם בגדים ושטיח רך לרגליים, אחרי היציאה מהאמבטיה.
פינת איפור עיצוב: נויה כרמל. צילום: שירן כרמל
שרשה לה פאם: תכשיטים, כובעים וטואלטיקה

גם חדר השינה יכול להוות מקום אחסון, ככל שגודלו מאפשר זאת. שידה שתכננה המעצבת חגית גולן לאורך כל חדר השינה משמשת לאחסון נעליים וניתן לשבת עליה, לנעול ולחלוץ אותן. חלקה הגבוה מיועד לתכשיטים, בשמים, חגורות, צעיפים, תיקים והלבשה תחתונה.
ארונות אחסון בחדר שינה עיצוב: חגית גולן. צילום: יואל אליווה
כשהתכשיטים עולים על גדותיהם ויש לא מעט נעליים ותיקים, מצאה המעצבת אריאלה ענבר מענה שיאגד את כולם בארון אחד. חלק ממנו הוקצה לטובת ארון תכשיטים שהדלת אליו ממוקמת בכיוון שונה.
ארון אחסון לתכשיטים עיצוב: אריאלה ענבר. צילום: הגר דופלט
בדירה אחרת, שבה לבעלת הבית היה אוסף כובעים גדול, תוכנן ארון עם עומק לא סטנדרטי, שבו מידוף ואף ווים לכובעים, לתכשיטים ולאקססוריז. המדף התחתון הוקדש לנעליים.
ארון אחסון לתכשיטים וכובעים עיצוב: אריאלה ענבר. צילום: הגר דופלט
מתלה לבגדים, תכשיטים ותיקים יכול להיות דקורציה בפני עצמו, כפי שעשתה המעצבת מיכל וולפסון עם גזע שמצאה בגינה, וצבעה בחומר מיוחד לעץ כדי לשמור עליו. סביב הגזע נקשר חבל דק וחזק כדי שניתן יהיה לתלות עליו פריטים, והוא עצמו הותקן על ידי איש מקצוע בעזרת לולאות ג'מבו.
מתלה מעץ סטיילינג בחדר עיצוב: מיכל וולפסון. צילום: דנה סטמפלר
ארון תרופות אותנטי שנרכש בשוק הפשפשים נבצע בכחול עמוק, וידיותיו רוססו בספריי זהב. בחלק אחד שלו מאוחסנים תמרוקים, ובחלקו השני הורדה הדלת כדי לשמש כמדפים פתוחים לאלמנטים דקורטיביים, עם פנים מצופה טפט.
כסא בחדר שינה עיצוב: לירון ברודר. צילום: דרור עינב
הפתעות במטבח: ניקוי ומדיה

סביבת המטבח מלאת הפתעות אחסוניות שאינן קשורות רק למזון. ארון מזווה דו שכבתי מקל על ההתמצאות עם אחסון מכונת כביסה ומייבש ולצידם שואב אבק, מטאטא וארגז כלים ביתי.
ארון אחסון למוצרי ניקיון מטבחי LEICHT ישראל- 4נגרים. צילום: Leicht
ואם תהיתם לאן נעלמו כל מכשירי החשמל והממירים מקירות הטלוויזיה והשאירו אזור עירום ונקי, המעצבת עדי אדליס מדגימה מסתור בארון המטבח האפור (בתמונה משמאל), המיועד למדיה, לחוטים ולבלגן הנלווה להם. מהנישה במטבח אל עמוד הטלוויזיה נמתחו שני צינורות "2 ריקים, דרכם הועברו חוטי החשמל והתקשורת.
מטבח נקי בצבעי לבן ושחור עיצוב: עדי אדליס. צילום: טל ניסים
ערב רב: אחסון רב תכליתי

הגודל, מתברר, כן קובע וכשמתכננים יחידות נגרות מותאמות אישית לצרכים, משיגים אחסון רב ומראה מהודר המשתלב עיצובית בחלל. לארון שתוכנן במקום שבו עמדה פינת האוכל, היו נתוני פתיחה גדולי ממדים במיוחד. המעצבת רוני ברטל חילקה אותו בדקדקנות לאחסון אביזרי כניסה כמעילים, תיקים ונעליים; ארון שירות עם שואב, מטאטא, מגב ודליים; אחסון אלבומי המשפחה, ניירת ואף הרחבות של שולחן האוכל. בשל מיקומו המרכזי בדירה נבחר לו צבע עדין כדי לא להעצים את נוכחותו ולאפשר לשאר הפריטים סביבו לתפוס את הבמה.
ארון אחסון לספרים עיצוב: רוני ברטל. צילום: שי אפשטיין
ספסל העוטף את האזור הציבורי בבית, מהכניסה ועד הסלון, משמש בכל חלק לאחסון אחר: בכניסה ארון נעליים עם מדפים, ובהמשך כארון פתוח לספרים וכארון סגור לצעצועים, מדיה וחוטים.
מבואת כניסה בבית עיצוב: שני אוסישקין. צילום: אביב קורט

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...