כמו בקטלוג: פתרונות אחסון חכמים שיפנו לכם מקום במטבח

המטבח הוא ליבו הפועם של הבית, אחראי על יצירת אוכל מזין עבורנו וגם על חוויות האירוח. חשוב לנו שהוא יהיה מסודר, אסתטי, נקי ומלא בשיק ועם זאת מאבוזר דיו כדי לספק את כל צרכינו הקולינארים. אז איך עושים זאת? ליקטנו עבורכם מספר טיפים מרכזיים בכתבה הבאה. תודו לנו בסוף הארוחה

יח"צ

בשבוע שעבר עשינו לכם סדר בחלל הבית, השבוע נתמקד בחלל אחד ומיוחד – המטבח! אני מכירה במקרה אמא אחת, שכמה שאני אסדר לה את המטבח, היא תמיד תמצא דרך בכל זאת לעשות בו בלאגן. אמא שלי. מבחינתה מטבח מסודר מדי זה לא נורמלי. כאן הבלאגן תמיד חוגג. הסירים והמכסים מאיימים ליפול מהארון עם פתיחת הדלת, המגירות מלאות בצנצנות תבלינים עמוסות ובשלל פריטי מטבח קטנים, הכיור עמוס בכלי עבודה כמו מעבד מזון ובלנדר, כאילו שמכינים פה עוגות ושייקים על בסיס יומי והפלסטיקים מחפשים את מקומם. האמת היא שיש קסם מסויים בסירים ומחבתות שתלויים על הקירות, ובבקבוקי רטבים ושמנים שעומדים על הכיור, אבל גם זה צריך להיעשות בסטייל. ועם חן. אמא – הכתבה הזאת היא בשבילך.

מטבח כחול כפרי מעצבת מירב בן ארי, צילום איה אפרים

פונקציונאלי ופרקטי


"בעיצוב המטבח עלינו לקחת בחשבון שהמטבח המודרני אינו משמש רק לבישול אלא גם לאירוח ולכן חשוב שיהיה פונקציונאלי", אומרת מירב בן ארי, מעצבת פנים, בוגרת המכללה לעיצוב פנים של "בניין ודיור" ובעלת ניסיון בעיצוב בתים ועיצוב מסחרי. "ארגון נכון של המטבח ימנע ממכסים של סירים ללכת לאיבוד, יעזור למצוא את הכלים הנכונים בזמן הנכון ויהפוך את העבודה במטבח לנגישה יותר".
מטבח פרקטי לבן
מטבחי רגבה. אדריכל ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר
צביה בין, מעצבת פנים מקבוצת נוטלי – יבואנית מטבחי Rational גרמניה, מתארת את המגמה השלטת בעיצוב המטבחים כיום: "שילוב קידמה טכנולוגית עם אחסון בנוחות מרבית וחסכנית תוך התחשבות בצרכי המשתמש. כל פרט נבחר ומתוכנן בקפידה, חלוקות פנימיות למגירות וליחידות נשלפות המאפשרות אחסון יעיל של סכו"ם ומוצרים אחרים. כל אלו מאפשרים גישה קלה, סדר ועבודה קלה ונוחה במטבח. בנוסף, קלות השימוש באה לידי ביטוי במטבחים באמצעות איבזור במערכות תמיכה חשמליות לפתיחת המגירות או לחלופין מערכות פתיחה בלחיצה ללא ידיות. כמו כן, קיימות יחידות ארון משולבות תנורים, מיקרוגלים ומכונות קפה כחלק מהויזואליות הכללית של המטבח, מה שיוצר יוקרה ופרקטיות בו בעת".
ארונות אחסון פתוחים
מירב בן ארי, צילום איה אפרים

כמה כלים!


את מגירת הסכו"ם כולנו מכירים ויודעים כמה היא נוחה, משום שקיימת הפרדה בין סוגי הכלים השונים. באותה דרך מומלץ לעשות גם את החלוקה בארונות לכלים השונים. יש שיעדיפו לאחסן את הכוסות והצלחות במגירות התחתונות בארונות המטבח ואת הסירים במדפים בארונות העליונים. חשוב שתקבעו לעצמכם איך נוח לכם יותר. בסופו של דבר זה המטבח שלכם והכל צריך להיות נוח.
מגירות מטבח
מערכות לחלוקת פנים המגירות. מאפשרות יצירת סדר תוך שמירה על עיצוב. חברת בלורן
"הפתרון הוא פשוט" אומרים בבלורן, המציעים פתרונות אחסון למטבח ושאר חלקי הבית – "הוספת מחיצות לחלוקה פנימית של מגירות. מחיצות אלו מאפשרות לעצב ולתכנן את שטחי האחסון בתוך המגירות, בהתאם לצורכי המשתמשים ולמוצרים השונים המאוחסנים בתוכן. על ידי חלוקה חכמה של פנים המגירות, ניתן לנצל את שטח האחסון באופן אופטימלי ו"להרוויח" מקום אחסון נוסף. הימנעו מפתרונות אחסון שגורמים לכם להתכופף, לכרוע, או לטפס: העדיפו מגירות על פני מדפים בארונות התחתונים במטבח ורכזו את הכלים שבהם אתם משתמשים באופן שוטף באזור הנגיש ביותר – מתחת לשיש. היעזרו במערכת תמיכה חשמלית (סרוו-דרייב) לפתיחה קלה של המגירות והארונות".
מטבח עם ארון פתוח
מטבחי רגבה. מעצבת פנים מירית גוטמני. צילום: גלית דויטש
"אחד הדברים החשובים באירוח הוא נגישות כלי ההגשה" אומרת גם בן ארי, "חלוקה מודולרית של שטח המדף באמצעות מחיצות הניתנות להתאמה בדיוק לגודל הכלים, תעשה את העבודה. כך ניתן להוציא לכל ארוחה או אירוע את הכלים ולהחזירם בקלות למקום. העניקו לכלים תפקיד נוסף: מעמד עוגה או תבנית יכולים לשמש לצרכים נוספים מלבד השימוש העיקרי שלהם. לדוגמא: מעמד לעוגה יכול לשמש כמעמד לתבלינים, תבנית אפיה יכולה לשמש לכלי נוי לפירות וכדומה".
אקססוריז זהב
קולקציית מרקש של המותג נובל קולקשיין. מחירים 200-400 שח. צילום: הדר ליברוס

חדר הניקיון זה כאן


"רבים נוהגים לאחסן את מוצרי הניקוי מתחת לכיור במטבח. גלית דינלטון, מנהלת התקשורת השיווקית של חברת מטבחי רגבה מעניקה מספר טיפים והמלצות לארגון, סידור ואחסון נכון של חומרי נקיון: "ראשית, יש להקפיד לנעול או להגביה את הארונות בהם ממוקמים חומרי הניקוי – אקונומיקה, טבליות למדיח וכדומה, העלולים לסכן את הילדים במגע ובבליעתם. מומלץ להתקין במטבח ארון מזווה עם מדפים נשלפים, כך ניתן לשלוף את המוצר הנדרש מתוך המדף, ללא צורך בפתיחת כל הארון".

ארון נקיון במטבח

מגירת כיור לניצול שטחי האחסון. חברת בלורן
ארון אחסון מטבח מברזל
חברת דומיסיל, פירזול אלגנטי ופונקציונלי גם מעבר לדלתות. צילום: אלן אלווין
מטבח לבן כפרי
מטבח לבן רקורד קוצ'ינה
מטבח מודרני לבן
מטבח לבן, מעצבת מירב בן ארי, צילום איה אפרים
מטבח קלאסי
מטבחי רגבה. מעצבת פנים לימור הרוש. צלם: דניאל שכטר
מטבח לבן שחור
מטבחי רגבה, מקרר אינטגראלי מצב סגור. אדריכלית יעל דייליס. צילום: שי אשפטיין
מטבח לבן עם בריקים
מטבחי רגבה, נישה בנויה במישור הקיר עם סגירה של דלת תריס משלבי זכוכית. צילום: יח"צ
מטבח קלאסי פרקטי
מטבחי רגבה. צלם: נדב פאקט, מעצבת פנים עינת כהן גריצמן

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבה מועילה

בודק...