נותן את הטון: כך תכניסו את הצבע לחייכם ולקירות הבית

מי מפחד מצבע? תגידו ביי ללבן הבנאלי ושלום לצבעים העזים והבולטים, כך תצבעו את הבית בצבע דומיננטי אחד ובולט

יח"צ

 

 חדר בצבע ירוקחדר בצבע ירוק דומיננטי ובולט. מלון גורדון. עיצוב סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

  

 

בחירת צבע לבית היא החלטה המלווה בהמון התלבטויות, היא צריכה להיות מדויקת וכזו שתלווה אותנו למשך זמן רב. כולנו רוצים להעז יותר, ולהכניס לחיינו קצת צבע, אבל השאלה היא איך בוחרים בצבע שלא ישעמם אותנו, מחד, וכזה שנחיה איתו בשלום, מאידך. בכתבה הבאה תגלו מה חשוב לדעת רגע לפני שבוחרים צבע, ואיך עושים את זה נכון.

  צבע כחול בחדר שינהבלי לפחד. מכניסים את הצבע לקירות הבית. טמבור. צילום: אסף פינצ'וק

כך תגלו מה הצבע המתאים עבורכם


לכל אחד מאתנו ישנם מספר צבעים שחביבים עליו במיוחד, ואם אתם מתקשים לשים את האצבע על הגוונים הללו, כדאי לבנות סוג של לוח השראה בטרם הצביעה, בו תשלבו אלמנטים גרפיים שאתם מחבבים, מתוכם תוכלו להבין מה הם הגוונים אליהם אתם מתחברים באופן טבעי. בבואכם לצבוע את חללי הבית, כדאי לקחת בחשבון גם את עולם האסוציאציות המתקשר לכל אחד מחללי הבית, לדוגמה, אם אנו מחפשים צבעים וגוונים לאמבטיה, כדאי שיתקשרו עם עולם המים, ויעבירו תחושות של קרירות, ניקיון ורעננות. בבואנו לעצב חדר שינה, הבחירה הטבעית היא לבחור בצבע הלבן וגווני השמנת השונים, אך למעשה ניתן להגיע לתוצאה מרגיעה גם בכל באמצעות גווני פסטל עדינים ושאר גוונים בהירים. את השואו הגדול תוכלו לשמור לכל האזורים הציבוריים, כך למשל תוכלו לייצר חדר מגורים במראה דומיננטי ובלתי שגרתי, באמצעות בצבע אחד עז ובולט, או להשתמש בו באזור הכניסה על ידי יצירת קיר כניסה מרשים שירמז על הבאות.

  

בחדר השינה עם גוונים מרגיעיםבחדר השינה לכו על גוונים מרגיעים ורכים. גולף & קו. צילום: ערן סלם

 

בחרתם? יופי. מה עכשיו?


בחרתם לעצב את הבית כולו באותו צבע? בשלב הראשון עליכם לבחור גוון אחד מרכזי, ממנו תצאו לפלטה של תתי גוונים, אותם תוכלו לשלב גם בריהוט, טקסטיל, פרזול, ריצוף וכל אלמנט אחר המשחק תפקיד בעיצוב הבית. באמצעות שימוש בצבע דומיננטי תוכלו להעניק לבית שלכם הגדרה וייחודיות, לייצר אשליה של גודל, לספר סיפור או להשתמש בצבע כחוצץ בחלל, כאלמנט התוחם אזור מסוים כגון מטבח, פינת האוכל או סלון.

 

קיר בכחול חזרנפרדים מהלבן הבנאלי לטובת צבעים חזקים ומשמחים. טמבור. צילום: בועז לביא ויונתן בלום

  

פוחדים משינוי גדול מדי? אל דאגה, אפשר לעשות הרבה מאוד גם מבלי לצבוע את הבית כולו. צבע דומיננטי מוסיף מיד עוצמה לאווירה בחדר, ולכן מומלץ לעשות בו שימוש מושכל, למשל, להשתמש בו בצביעת קיר אחד שיהווה קיר מרכזי, ולחזור על השימוש בו בנקודות שונות בשאר חללי הבית, על מנת להעניק שפה עיצובית אחידה ומתוחכמת. התחילו בקטן, הכניסו צבע אחד בשילוב מספר גוונים שלו, אותם תשלבו לצד הצבע הלבן, ליצירת מראה ייחודי, אך רגוע.

 

סלון בגוונים של סגולפוחדים משינוי גדול מדי? בחרו גוון אחד עז אותו תשלבו לצד הצבע הלבן. עיצוב סטודיו דולו. צילום: עוזי פורת

  

חדר אדוםבחרו קיר אחד מרכזי אותו תצבעו בצבע בולט ואשר יהווה "קיר כוח". עיצוב רחלי לוי טרוינה. צילום: יח"צ

 

פחדנים? כך בכל זאת תשלבו צבע בבית


רוצים להוסיף צבע חזק ובולט לקירות הבית אבל פוחדים להתחייב? כל מה שאתם צריכים זה צבע, מברשת, מסקינג טייפ לצביעה ודוגמה לצביעה, באמצעותם תוכלו לצבוע פסים בגוון כהה יותר מגוון הקיר ליצירת מראה מונוכרומטי עשיר, או להעז עם דוגמאות גיאומטריות שונות. רוצים להכניס צבע לחדר השינה? ותרו על גב מיטה וציירו אחד על הקיר- התוצאה מרשימה, ייחודית וקלה לביצוע. רעיון נוסף וקל לביצוע הוא מסגור באמצעות צבע – יש לכם פריט אומנות שתרצו להבליט? תמונה אהובה או צילום סנטימנטלי? תיחמו אותם באמצעות צבע. צבעו את הקיר או חלק ממנו בגוון כהה יחסית (זה המקום להתפרע בו עם גוונים כהים וחזקים)  הניגוד בין צבע הקיר לבין החפץ התלוי ייצור מראה מרשים ועשיר.

 

חדר ילד צבעונירוצים להכניס צבע ולא יודעים כיצד? צרו דוגמאות גיאומטריות בקיר אחד מרכזי. טמבור. צילום: טלי דברת

 

ריצוף ריבועיםכל מפלס והצבע שלו. עיצוב ז'ואל בהר, צילום: יח"צ

 

 

חדר שינה בצבע ורוד פסטליחדר שינה בצבע ורוד פסטלי. גולף & קו. צילום: ערן סלם

 

 

חדר שינה מלכותיאפשר להגיע לתוצאה מרשימה גם באמצעות הצבע הלבן, הכל תלוי במינון בו תבחרו. עיצוב גרשון צור ואלדד מיטלמן. צילום: עודד סמדר

 

 

הטיפים לכתבה באדיבות: מעצבת פנים רחלי לוי טרוינה. עדי קליין, סטודיו דולו, מעצבת פנים ז'ואל בהר, אדריכלית איריס אבנרי דביר, מעצבת פנים קרן מימון, מיכל נוף מנהלת שיווק מותגי העיצוב 'רשפים ' ו'זהבי-עצמון', ניבה יחיאב, מנהלת שיווק אדריכלים בטמבור.

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לקח לכם 70 שנה להבין שצריך להכניס צבע לבתים בישראל

בודק...