נותן את הטון: מעצבי הפנים חושפים את הגוון שמעולם לא אכזב

התלבטות של שעות מול מניפות הצבעים של החברות השונות לא תעזור לכם כשמדובר בבחירת גוון לחלל. מעצבים, לעומת זאת, יכולים לעזור, ובמיוחד אחרי שניסו אותו צבע שוב ושוב - והצליחו איתו

אם ניסיתם אי פעם לבחור צבע במניפת הצבעים של אחת החברות, ייתכן שנתקפתם בלבול קל או מגה-קל. המניפה היא כלי הכרחי בארגז הכלים של כל אדריכל או מעצב, אבל אין ספק שבחירה מתוך קרוב ל-1,500 גוונים היא משימה מאתגרת גם למי שמתבודד איתה שעות. ידוע כבר כי הצבע המודפס על נייר המניפה אינו תואם במדויק את הצבע במציאות, ואם בחרתם צבע מסוים, ייתכן שעל הקיר הוא ייראה כגוון לא צפוי משום שהחלל חשוך או מואר מדי, פתוח או סגור, יש בו צבעים נוספים שמשפיעים על נראות הצבע ועוד. ניסיונם של אנשי המקצוע לימד אותם שיש גוונים "מנצחים" שלא מאכזבים, החל מהלבן הכי נכון ועד הכחול הכי נועז.

לבן אבן


דפדפו במניפה: נירלט 0002

ג'ינג'רעיצוב: נורית נבו תנעמי. צילום: רויטל כהני

כשמו הלועזי Elusive white כן הוא – לבן חמקמק שנראה טוב על קיר במרפאת שיניים, אצילי בבית מודרני או נותן חמימות עדינה בכל בית כפרי. המינוח שהוצמד לגוון זה ודומיו הוא "לבן שבור" משום שהוא איננו לבן טהור ויש בו טיפת גוון של אבן. "הוא משתלב נפלא עם שאר הלבנים ומחליק בנינוחות לכל עיצוב בלי להעיק ובלי להוסיף גוון במקום מיותר", מסבירה המעצבת נורית נבו תנעמי. "הסוד שלו הוא שהוא נותן לאלמנטים בבית לדבר".

לבן אפרפר


דפדפו במניפה: טמבור 0021P

קיר בריקיםעיצוב: סיון קונוולינה. צילום: טל ניסים

לצביעה כללית של הבית יתאים לבן עם נגיעה אפרפרה. "מבחינתי זה גוון מנצח", מסבירה המעצבת סיון קונוולינה, שמשתמשת בגוון זה לצביעה של כל קירות הפנים בדירות ואף לארונות, "שכן גוונים מסוימים של לבן נוטים לקבל תת גוון כמו סגלגל או ירקרק בתנאי תאורה שונים, אבל הגוון הזה נשאר ניטרלי ונראה מעולה".

אפור חום בהיר


דפדפו במניפה: נירלט 0272

צבע אפור בהירעיצוב: סנדי ברודנר. צילום: מאיה חבקין

קיר מאחורי המיטה ושתי השידות שלצידה נצבעו בגוון שנראה כשילוב בין אפור לחום בהיר. גם למגירות נבחר בד באותו צבע כדי לחפות אותן. המעצבת סנדי ברודנר מספרת: "זהו צבע שאני חוזרת אליו בגלל הניטרליות שלו ומאחר שהוא מתאים לשילוב עם חומים ואפורים אחרים. חדר עם הגוון הזה יקבל מראה נקי, רגוע ואלגנטי עם נגיעות חמות. בחדר הזה נמצאים גם ארונות בגדים מקיר לקיר, ואיתם ועם השידות הגדולות מתקבל בחדר מראה מדויק, סימטרי ומאוזן עם צבעים חמים, שחוזרים על עצמם בטקסטיל, בכיסוי המיטה ובווילונות"

ירוק טבע


דפדפו במניפה: נירלט 0429

צבע קיר בהירעיצוב: גליה כהן. צילום: BLADE.DESIGN 

הצבע הירוק שמסמל את הטבע שולב בשלושה פרויקטים שונים ומתאים במיוחד לקיר דקורטיבי. "זהו צבע אמיתי, בעל נוכחות נעימה בחלל, שלא מתאמץ להיות משהו אחר. פשוט ירוק", אומרת המעצבת גליה כהן. עוד בשלב התוכניות, כשהתכנון רק החל, היה ברור שהטבע יהיה חלק בלתי נפרד מהבית. הוא תוכנן עם חלונות גדולים וויטרינה ענקית, שביחד מכניסים את הטבע פנימה. כדי להשלים את המראה, נצבע הקיר המרכזי בבית בגוון ירוק נעים ומרגיע ונבחרו רהיטים מעץ.

טורקיז עמוק


דפדפו במניפה: טמבור 0915D

טורקיז עמוקעיצוב: מיכל מייזליש. צילום: יניב כהן

בגוון העמוק הזה משתמשת המעצבת מיכל מייזליש בעיקר בקירות יחידים, כמו קיר כניסה מרשים או קיר בגב מיטה בחדר שינה, ולאו דווקא בכל קירות החדר. כאן נבחר הגוון לקיר הכניסה שבו נוספו מראה, מדפים ונוצר מקום לדואר ולמפתחות כדי לא לרכוש קונסולה סטנדרטית. "מספיק טורקיז אחד כזה בחלל, והמראה של החדר משתנה", אומרת המעצבת, "הוא די מרשים, ומעניק הרגשה נעימה, מרגיעה ומיוחדת. בכל פרויקט שאני חושבת שהוא יתאים, אני מציעה אותו ללקוחות, כי הגוון הזה עושה את כל העבודה".

כחול מודגש 


דפדפו במניפה: נירלט 0640

צבע כחול רויאלעיצוב: שירי ארצי. צילום: גיל דור

המשרדים של חברת MESH ברחובות הם למעשה מתחם ליזמים המעוניינים לשכור משרד או שולחן של OPEN SPACE, שבו הם נפגשים עם מנטורים, מקבלים הרצאות ותמיכה בכל מה שקשור לפיתוח הרעיונות וה-START UP שלהם. הרעיון היה לייצר חלל צעיר, צבעוני ודינמי, שיגרה את הדמיון ויהווה מקום שכיף ונעים להגיע אליו בכל שעה. קובייה חופשייה בחלל, המכילה משרדים סגורים, נצבעה בכחול מתוך מחשבה למשוך את המיקוד ואת העין אל כתם הצבע ולטשטש את תקרת הבטון החשופה. הגוון חזר גם בציור הגרפיטי שצייר על קיר הבטון אמן הגרפיטי KLONE וכן בפופים, במדבקות קיר, בכריות ואפילו באריחי הריצוף. המעצבת שירי ארצי, שכבר השתמשה בו כקיר בחדר ילדים או  בשירותי משרד, אומרת: "למרות שהוא נחשב לצבע קר, יש בכחול הזה משהו מרגיע והוא לא נופל למלכודת התכלת, שהוא קצת BABY".

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צבעים
אין קשר בין התמונות לקודים של הצבעים

איסר לחשיפה ואין חשיפה
פרט למעצבת אחת שחשפה את שם הצבע , אף אחד פה לא חשף מס. גוון. כתבה מיותרת

בודק...