על הסקאלה: איך בוחרים פלטת צבעים הרמונית לבית?

אתם במוד לאמבטיה צהובה? בא לכם לעצב את הסלון עם מוטיבים באדום? קודם כל תרגעו. בחירת צבעים היא עניין של העדפה אישית. אנשים מסוימים אוהבים גוונים בהירים כמו צבעי פסטל ואחרים מעדיפים צבעים בולטים יותר. בכל בחירה שתעשו, חשוב שסקאלת הצבעים תהייה מאוזנת ותיצור אווירה מזמינה ונעימה. הנה כמה מהדרכים לוודא שתיהנו לשהות במחיצת הצבעים שבחרתם

מיטת ברזלעיצוב: רותם סידלר ומירב צ'רניכובסקי StudioLagom. צילום: יואב גורין

נכון שבחירת צבעים היא עניין של העדפה אישית, אנשים מסוימים אוהבים גוונים שקטים ובהירים ואחרים מעדיפים צבעים בולטים יותר. אך אין הדבר אומר שאם חשקתם בחדר בעל אווירה רגועה, אסור לכם בתכלית שיהיה בו הצבע האדום או הצהוב. החוכמה בבחירת צבעים נכונה, היא שימוש בסקאלת צבעים הרמונית, שבה הגוונים המועדפים מתמזגים ומשלימים האחד את השני.

חדר שינה עם אקססוריזעיצוב: רותם סידלר ומירב צ'רניכובסקי StudioLagom. צילום: יואב גורין

שחקו עם הצבעים באינטרנט


ברחבי הרשת תוכלו למצוא אתרים שיעזרו לכם להרכיב פלטת צבעים מוצלחת, כמו אתר kuler ו-design-seeds. האתרים יראו לכם את הצבע המשלים לצבעים הראשיים שבחרתם וצבעים נוספים שיכולים להשתלב עמם וירכיבו את הסקאלה שלכם.

אך לא על האינטרנט לבדו תסמכו. מומלץ תמיד להיעזר גם במעצב פנים, שבקיא בהתאמת צבעים ויוכל לתת לכם גם רעיונות שלא חשבתם עליהם בעצמכם.

קיר ירוק במטבחעיצוב רותם סידלר ומירב צ'רניכובסקי StudioLagom. צילום: יואב גורין

עיצוב: עמית ישראל. צילום: עידן גור

קיר שלם או ריהוט ופריטים 


צביעת קיר או חדר שלם, יוצרת שינוי מיידי. כך למשל חדר ילדים שעיצבה נגה נחמיאס נצבע כולו בכחול והוסב לחדר עבור ילד מתבגר. "הצבע עשה בו את כל ההבדל" היא אומרת "האפיון נעשה על ידי שימוש בצבע כהה, אשר נותן אופי לחדר ומעניק לו ייחוד ועניין. הצבע הכחול משדר תחושה בוגרת אשר מתאימה יותר לגילו הנוכחי של הילד, כך שהעיצוב החדש יוכל ללוות אותו כמה שנים קדימה". למרות היותו צבע כהה וחזק, החדר אינו משרה אווירה צעקנית, וזאת בזכות התאמת הצבעים המשלימים ומאזנים אותו: שחור, לבן ואפור עם נגיעות תכלת ושמנת.

למי שמעדיף צבעים בהירים וניטרליים בקירות, אך רוצה להכניס צבעוניות לחדרים, מייעצת מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ כך: "פריטי עיצוב הם פתרון זול ופשוט לשילוב גוונים דרמטיים וחזקים בחלל העיצובי. הגם שקל הרבה יותר להחליף פריטי עיצוב מאשר צבע בקיר או ספה, כשנמאס מאותו הצבע. פתרון זה מכניס גוונים חזקים ובולטים לתוך החלל העיצובי מבלי לייצר תחושת דחייה הנוצרת מצבע עיקרי השוטף את העיניים".

חדר שינה עם קיר כחולצביעת קיר או חדר שלם, יוצרת שינוי מיידי. עיצוב: נגה נחמיאס. צילום: יח"צ

עניין של מינון ואיזון


"כשאני מעצבת פרויקט, הדבר הראשון שאני מחליטה עליו הוא הרקע הכללי. כ-60 אחוז מהחלל יהיה ברוב המקרים בצבע ניטראלי כגון: לבן, קרם או אפור והוא יהיה צבע הקירות והריהוט שמחובר אליהם". אומרת המעצבת מיכל אגם אליסון. "30 אחוז מהחלל יהיה בגוונים עם נוכחות גדולה יותר, אם בקיר אחד מהחלל או בצבע רהיט שהוא לא מאוד גדול. ב-10 אחוז הנותרים אבליט את הצבע הזה עם צבע המנוגד לו ומשלים אותו, באמצעות סטיילינג עם פריטים כגון כריות, כלים דקורטייבים, שטיחים קטנים ותאורה. כשמינון הצבעים הוא כזה נוצרת תמונה רגועה אך מעניינת, אשר ניתן לחדש אותה מיידי פעם, עם פריטים ואלמנטים שנוכל להחליף במידה וימאסו עלינו או יתבלו עם השנים".

סלון קלאסישיטת ה-60-30-10. עיצוב פנים וסטיילינג: מיכל אגם אליסון. צילום: ענבל כבירי 

"שימו לב שסקאלת צבעים שונה בכל חדר יוצרת מצב מוגזם מבחינה צבעונית", מבהירה עזריה ברקוביץ "ולכן החדרים צריכים להיות בסקאלה זהה. המקומות בהם ניתן להתפרע עם הצבעים, הם החדרים אותם לא ניתן לראות משום חלל בבית, כמו חדרי שירותים, חדרי ילדים, או כל חדר הסגור עם 4 קירות ודלת. כאן ניתן לברוח לחלוטין מהסקאלה הנבחרת, ללא כל השפעה על אחידות הסקאלה בשאר הבית".

קיר עם קומיקסעיצוב: עמית ישראל. צילום: עידן גור

השתמשו בפריטי עיצוב להוספת צבעים לחלל. צילום: ניר עצמון  באדיבות BG PAINT

חדר רחצהעיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: אלעד גונן 

סקאלה553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איביזיה ?! עדיף לבן...

השולחן בסלון בתמונה עם הקיר הירוק

שולחן סלוני
היכן ניתן לרכוש את השולחן הסלוני הספה הירוקה בתמונה לפני אחרונה עם הקרי הירוק ...

בודק...