פנו דרך לבגדי החורף: צעדים פשוטים לפנות מקום בארון

הארון מתפוצץ וכבר אין מקום להכניס בו סיכה, אז איך נכניס גם את בגדי החורף? מצאנו פתרונות מושלמים שלא ירסקו לכם את הארון ולא יעמיסו את הבית

 

ארון בגדיםארון "ריביירה" אמבר בצבע עם עיטורי כרכובים ומגירות חיצוניות לנעליים. צילום: גלעד רדט

 

 

ארון במצבו הסגור לא מעיד על האדם המשתמש בו – לא אם הוא מסודר, לא אם הוא מבולגן ולא על כמות הבגדים והחפצים שבו. אבל ברגע שנפתחות הדלתות נגלה עולם ומלואו. יש שיזכרו למה פתחו את הדלת ולא יידעו איך לסגור אותה, יש שיזכרו ששמו חולצה איפשהו אבל לא יידעו כיצד לאתר אותה, ויש מי ששולט בארון שלו ביד רמה ומנהל איתו שיג ושיח מסודר באופן יומיומי. הגיע הזמן הזה בשנה, שחלקנו עדיין עם הבגדים הקצרים וחלק אחר כבר פוזל לארון החורף ומתחיל לשלוף ממנו בגדים. אם טרם התחלתם במשימת ההחלפה של ארון הקיץ בארון חורף, קחו כמה נקודת למחשבה שיעזרו לכם לסדר ולרווח אותו ולנצל את כל כולו עד כמה שניתן.

 

 

לסל וחסל


יש פתרון שבאמת מטפל בשורש הבעיה שגורמת לסימפטום הארון המוצף: חוסר היכולת שלנו להיפטר מבגדים ישנים שאין לנו בהם שימוש יותר. מצב זה יוצר עומס שהולך ומחמיר מכיוון שבגדים חדשים נכנסים לארון, אך בגדים ישנים אינם יוצאים. הפתרון הוא די פשוט, אומרים בדיזיין פלוס: "מציבים ארגז אליו מכניסים כל בגד שאין בו כל שימוש, אך חבל לנו לזרוק. ברגע שהארגז מתמלא, פשוט לוקחים אותו ומוסרים אותם לצדקה. זה אינו צעד פשוט לאנשים רבים, אך הוא נחוץ בשביל ארון מסודר. מי שאינו מוכן לכך עדיין, יכול לשמור את הארגז במחסן. מי יודע, אולי בעתיד יאזור אומץ לעשות את הצעד הקשה".

 

ארון עם מגרותמה שלא בשימוש – החוצה. עיצוב: אלה צייחר. צילום: איתי בנית

 

 

גלגלו אותם


אם אתם לא נמנים עם המקפלים, או כדאי שתתחילו לגלגל. כשמגלגלים, יש יותר מקום. גלגלו גרביים, גלגלו עניבות וגלגלו אפילו מגבות או מצעים. ערמו את הגלילים אחד על השני או זה לצד זה ותראו כמה מקום יתפנה לכם.

סדרו לפי צבעים


להתמצאות מומלץ לסדר את הבגדים לפי צבעים. אין צורך להיות פנאטיים ולהקפיד על דגרדה () אבל אפשר לסדר את הכחולים יחד, את הסגולים יחד ואת השחורים. כמובן, אחרי שהפרדתם בין המכנסיים, החולצות, המעילים או השמלות.

 

דקקו את הקולבים


לא חושבים על זה, אבל כשיש מספר קולבים עבים, יש פחות מקום. אם עוברים לקולבים דקים יותר, יש סיכוי לקבל קצת יותר מקום, שלפעמים זה בדיוק כל מה שחסר לנו.

 

 

נצלו את הדלת


גם החלק הפנימי של הדלת יכול לשמש לאחסון אביזרים קלילים או קולב או שניים עם בגד. מצמידים מתלה בוואקום או בוחרים מתלה להדבקה, וכעומק הרווח בין הדלת לפנים הארון (מקום שבו אין מדפים) – כך יתאפשר לתלות פריטים שונים.

 

קיר סטנד אלוןחשיבות גם לדלתות. עיצוב: אורנה פוריץ. צילום: אלעד גונן

 

 

אל תשכחו את התחתית


יש חשיבות לארגון הבגדים התלויים בסדר הנכון – קצרים יחד וארוכים יחד. סדר כזה מאפשר להשתמש בתחתית הארון ולערום קופסאות על הקרקעית בהתאם לגובה שנותר. אם כל הבגדים קצרים באורכם הכללי, אפשר להתקין מוט תלייה משני מתחתם.

קופסאות מלבבות


במקרה של היעדר מגירות או מחסור בהן, ממליצים מומחי העיצוב של מרכז העיצוב של דיזיין פלוס בבאר שבע להשתמש בסלים קלועים (או פלסטיק) בשביל לשמש כמגירות ניידות. סלים אלו יכולים לשמש למגוון עשיר של תפקידים, כגון מגירת גרביים/תחתונים, מקום אחסון לפריטים לחדר כושר, מגירת פיג'מות ועוד. קופסאות בכלל משפרות את מצב הרוח כשפותחים את הארון, מוסיפות עניין ואווירה כיפית וקלילה. מקש, מקרטון, מברזל או מפלסטיק – בחרו את המתאימות לכם, רכזו בהן את האביזרים המתפזרים, הוסיפו מדבקה או סרט ומנעו מצב שבו אתם קוראים להם והם אינם עונים. רק לא יותר מדי מהן, כי הן עצמן תוספות מקום.

 

קופסאות בארוןקופסאות בהתאם לצורך. א.ש רהיטים בדיזיין פלוס באר שבע. צילום: אייל קרן 

 

 

גם מתחת למיטה


קופסאות אחסון שטוחות יכולות לתפוס מקום מתחת למיטה. תוכלו לאפסן בהן בגדים עונתיים שפחות בשימוש בשלב זה, צעיפים, כובעים או אפילו נעליים.

 

 

ומה עם הנעליים


נעליים הן נושא כאוב שחייב למצוא פתרון בילט-אין כדי שלא יסתובבו בבית, בסלון, במרפסת או בכל מקום אחר. אם אין להם מגירה ייעודית צרו להם ארון מתחת לחלון, מאחורי הדלת, במסדרון או במעבר כלשהו שיכול להכיל ארון לא עמוק אבל מספיק בשביל מספר זוגות הנעליים שלכם. אגב, סידור הנעליים כשאחת מהן פונה קדימה וזוגתה פונה אחורה יצופף אותן ויחסוך מקום יקר.

 

מנגנון לאחסון נעליים ותיקיםמנגנון לאחסון נעליים ותיקים, דומיסיל. צילום: יח"צ חו"ל

 

ובבקשה, מצאו לשואב האבק שלכם מקום אחר…

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדהים שאתם טוענים שהבעיה היא שלא זורקים מספיק בגדי
ם ישנים כשהבעיה האמיתית היא שקונים בגדים חדשים בלי הכרה

בודק...