אחרי מלחמת העולם השנייה, זרם הברוטליזם באדריכלות היווה למעשה המשך ישיר ומוקצן של האדריכלות המודרנית. באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, תוך ושימוש מובהק בבטון חשוף, האדריכלות המודרנית -הבאוהאוס, ( שהתפשטה בעולם בשנות השלושים) שינתה כיוון. האדריכלים מובילי זרם הברוטליזם רשמו על דלגם עקרון בסיסי שבא להדגיש בהתרסה את אמת המבנה – חומרית, צורנית ופונקציונלית. אחד מהאמצעים היה שימוש מובהק בבטון חשוף. מכאן נובע השם אותו השריש בעגה המקצועית האדריכל לה-קןרבזייה,
הדומיננטיות האדריכלית של זרם הברוטליזם, גרמה לתגובות מנוגדות. אל מול התשבחות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, לצורות מגוונות שיצרו מונומנטים נצחיים שבולטים בסביבתם ולפונקציונליות המושלמת. היו שטענו שהמבנים האפורים והמסיביים מסמלים כוחניות מוגזמת המתמודדת עם תחושת הדיכאון ששררה באותה עת בעולם. רבים רואים בברוטליזם שלב המסמל את קיצו של עידן האדריכלות המודרנית. ותחילתו של עידן האדריכלות הפוסט-מודרנית. במסגרת הפוסט מודרניזם השימוש בבטון חשוף קיבל מובנים חדשים, ואף הוכנס ברוב פאר לתוך הבתים. החיוב והשלילה בהתייחסות לברוטליזם, כפי שבא לידי ביטוי באדריכלות, מתומצת לנרטיב העלילתי בסרט שבוודאות ישאיר את חותמו על עולם הקולנוע,

כבר לא לבד
הבטון החשוף במראה הטבעי שלו, ללא טיח וחיפויים, ממשיך לככב בעידן הפוסט מודרניזם. האמת הוויזואלית מרוככת באמצעות חיבור לחומרים טבעיים אחרים כשברוב המקרים מדובר בעץ. שני החומרים משדרים אמת, חומריות וצורניות, שלושת העקרונות שהובילו בזמנו את זרם הברוטליזם, כשהם מבוצעים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת,
