חלונות בבית: כמה זה עולה לכם?

בואו נודה, רובנו לא מכירים את העלויות של התקנת חלונות ולפעמים שוכחים אותן כשמתכננים בית. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן

בגלל שרובנו לא ממש מכירים את עולם החלונות לעומק, אנחנו נוטים לבחור במוצרים הסטנדרטיים מבלי לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים. החלטנו שהגיע הזמן לעשות סדר בדברים ולפרק את הנושא לגורמים ולהבין גם את ההשקעה הכספית שדרושה כאן.

תכנון החלונות – עוד לפני שקונים

אז את תכנון החלונות מומלץ להתחיל כבר בשלבי התכנון הראשוני של הבית, כדי להתאים את אופי המוצר לבנייה, כך מדגישים בחברת ורטקס, המתמחה בייבוא, שיווק ותכנון של חלונות ומערכות הצללה. ברכישת חלונות יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים, המשפיעים על עמידות החלון, רמת הבידוד שלו ונוחות השימוש בו בהתנהלות היומיומית בבית:
סוג הפרופיל: הפרופילים הנפוצים ביותר בישראל הם פרופילי האלומיניום, שזכו לפופולריות בזכות עמידותם הגבוהה והמחירים הנוחים שלהם. בנוסף ניתן למצוא פרופילים מעץ מלא, שמקנים מראה כפרי וחם לבית אך רמת העמידות שלהם נמוכה יותר ופרופילים המשלבים בין עץ בצדו הפנימי של הבית ואלומיניום בצידו החיצוני, באופן שמאפשר ליהנות מהיתרונות של שני החומרים.
סוג הזכוכית: בנוסף לזכוכית הסטנדרטית, קיימים סוגי זכוכית שונים שיכולים לסייע בשיפור רמת הבידוד של החלון, זכוכיות ביטחון, זכוכית ריפלקטיבית שמונעת מבט פנימה בשעות היום ועוד.
שיטת הפתיחה: חלונות ציר שנפתחים פנימה או החוצה, חלונות הזזה או חלונות קיפ שנפתחים בשיפוע מוגבל, שהבחירה ביניהם תלויה בעיקר במיקום החלון בבית ובאילוצים מבניים שונים.

איך מעצבים את הפתחים של החלונות?

עיצוב הפתח: כמו כל אלמנט אחר בעיצוב הבית גם את הפתחים, שהם החלונות והדלתות, צריך לתכנן ולעצב, כך שיהוו אלמנט אסתטי בעיצוב הבית ויתאימו באופן מיטבי לצרכים הפונקציונאליים שלכם תוך שמירה על התקציב. יש להתייחס לחלוקת הפתח – לכמה כנפיים מחולק החלון, מה נשאר קבוע ומה נע ובנוסף קיימות אופציות עיצוביות נוספות כמו חלוקת הזכוכית בכנף אחת, עיבוי המשקוף לעובי הקיר כך שנוצרת יחידה אחת שעוטפת את הקיר.
שיטות פתיחה: בבחירת שיטת הפתיחה יש לקחת בחשבון את ההשפעה שלה על ההתנהלות בפנים הבית וכן על רמת האוורור בחדר. בנוסף יש להתייחס להשפעה על מרכיבים אחרים בחלל – רהיטים, הנמכות תקרה ואפילו וילונות.
ניקיון: קיימות כיום שיטות רבות שיאפשרו לכם ניקוי נוח וקל של החלון, כמו חלונות שמתהפכים פנימה או צירים משתנים, שמאפשרים גישה נוחה אל החלון.
חלון מעוצב
(עיצוב: סטודיו קריאטיבה, צילום: ליאן מונין)
חלון חצי עגול
(עיצוב: מרב שדה, צילום: איקו פרנקו)

המחירון

חלון סטנדרטי עם פרופיל אלומיניום: 300-600 ש"ח למ"ר בממוצע
חלון סטנדרטי עם פרופיל משולב עץ ואלומיניום: 1000-2000 ש"ח למ"ר בממוצע
קחו בחשבון: חלוקות של הזכוכית, מערכות האפלה או הצללה מובנות בחלון וזכוכיות בלתי סטנדרטיות ייקרו את מחיר החלון בכ- 600-800 ש"ח למ"ר

התקנת החלונות בבית

התקנת החלונות מתחלקת לשני שלבים שמתבצעים בהתאם לשלבי בניית הבית. בסיום שלב בניית השלד מותקנים המשקופים ה"עיוורים" – מסגרת עץ שקובעת את מסגרת הפתח ומאפשרת קו נקי ואחיד לטיוח הקיר. לאחר מכן, בסיום עבודות הגמר בבית ולאחר הצביעה מותקנים המוצרים עצמם בבית. אחרי ההתקנה וכמה שיותר קרוב למועד הכניסה לבית מבצעים תיקוני צבע, התקנת פירזולים ושאר עבודות הגמר.

מחירון התקנה

מחיר ההתקנה לעיתים כלול במחיר המוצר ולעיתים מתומחר בנפרד על ידי מתקין חיצוני, כך שכדאי לקחת זאת בחשבון.
התקנה הכלולה במחיר המוצר תעלה כ- 20% מערך המוצר, כלומר בין 60-220 ש"ח למ"ר. אך במקרה שרכישת החלונות התבצעה בשלב מאוחר יחסית יכול להיות צורך בהתאמת המצב הקיים בשטח למוצר ובהתאם מחיר ההתקנה יהיה מעט יקר יותר.
התקנה על ידי מתקין חיצוני בדרך כלל מתומחרת לפי מספר החלונות ומחירה נע בין 500-1500 ש"ח לחלון לפי סוג החלון ומורכבות ההתקנה.
חלון פרובנס
(עיצוב: אריאנה שפירא, צילום: שרית גופן)
403(2)
403(2)
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...