חם לכם? כך תעצבו בריכת שחייה על גג או מרפסת ביתית

על גג העולם: כל מה שצריך לדעת על בריכת שחייה עילית במבני מגורים ופנטהאוזים

מעטים האנשים שהיו מסרבים לבריכה ביתית: היא מהווה סמל סטטוס, מעלה את ערך הנכס, ומבטיחה שעות של זמן איכות משפחתי ותחושת ריזורט יוקרתית. טעות רווחת היא כי בניית בריכה או ג'קוזי מתאפשרת רק על הקרקע, אך למעשה ניתן להתקין בריכה על גגות וילות, בתי מגורים, פנטהאוזים וקומות גבוהות אחרות. בכתבה הבאה תגלו כיצד לעצב אחת כזו גם אם לא התברכתם בדירת קרקע ושטח צמוד, ותקבלו הצצה לכמה בריכות מעוררות קנאה.

בריכה על הגג

חולמים על כזאת: תתפלאו, אבל בריכות השחייה העיליות הופכות יותר ויותר נפוצות, גם כאן אצלנו בישראל

בריכה על הגג

כל מה שחשוב לדעת רגע לפני תכנון בריכה או ג'קוזי באוויר

בריכה במרפסת טומנת בחובה יתרונות רבים, כל עוד מקפידים על כללי הבנייה והבטיחות. רבים מפרויקטי היוקרה נבנים כיום מתוך הבנה שאזור החוץ הופך לחלק אינטגרלי מכלל הבית, ושם למעשה מתאפשר חלק גדול מזמן האירוח והפנאי, במיוחד לאור האקלים החם שמלווה אותנו רוב השנה. הגבולות בין החוץ לפנים מטשטשים וכך המרפסות הולכות וגדלות, מה שמאפשר תכנון של ג'קוזי ובמקרים מסוימים גם בריכה במרפסת עצמה.

אבל רגע לפני שאתם מזמינים את האורחים לטבילה, חשוב לזכור שלא תמיד תנאי השטח מאפשרים בנייה של ג'קוזי או בריכה, הכל תלוי בקונסטרוקציה הקיימת והאם היא מאפשרת לצאת למהלך הזה.

בריכה על הגג

לא דבר של מה בכך: עוד לפני שממריאים עם הרעיון יש לבחון התכנות קונסטרוקטיבית

בריכה על הגג
צילום: עודד סמדר | עיצוב: ניצן הורוביץ

קונסטרוקטור ו/או מהנדס הכרחיים אף הם בכדי להבין אם החלום ניתן לביצוע. הדבר תקף גם כאשר מדובר בבריכות הפשוטות והזולות ביותר אשר מונחות על הקרקע ולא בתוך הקונסטרוקציה עצמה, היות וגם הן יכולות בקלות לגרום לאסון ולקריסת המבנה למרות מראן התמים.

כאשר מדובר בקומות גבוהות, משקל הבריכה נכנס לשיקולי חוזק המבנה כולו ונדרש תכנון שלד חזק יותר. האפשרות הזמינה היא ביצוע הבריכה מפלדה בלתי מחלידה (נירוסטה) אשר משקלה קטן משמעותית ממשקל בריכת בטון, מה שמפחית את עלות שלד המבנה. את הבריכה ניתן לחפות בפסיפס, אריחים וכדומה, כך שהמראה שמתקבל הוא מלוטש ויוקרתי.

בריכה על הגג

במידה וצלחתם את מבחן חוזק המבנה הדרך לגן עדן פרטי משלכם נראית מבטיחה

בריכה על הגג
צילום: עודד סמדר | עיצוב: ניצן הורוביץ

חולמים על בריכה אך שטח המרפסת או הגג אינו גדול?

רצפה נעה (רצפה מתרוממת) תאפשר לכם להשתמש בשטח הבריכה כאשר היא סגורה, בלחיצת כפתור, שכן חוזקה הוא כשל רצפת בטון. הרצפה הנעה מהווה גם אמצעי בטיחות יעיל במיוחד- כאשר פעוטות וילדים מתרוצצים בבית, היות והיא מספקת ויסות מיידי של עומק הבריכה או כיסוי מלא ויציב שלה. בין היתר, אחת האפשרויות במתקן זה היא מובלעת מובנית בו, ההופכת לבריכת פעוטות, אף היא בלחיצת כפתור.

בריכה על הגג

במציאות של 2023 ניתן לייצר בריכה עילית שקולעת במדויק לצרכים, למאווים ולאורחות החיים של הדיירים

בריכה על הגג
צילום: עודד סמדר | עיצוב: ארז חייט

מעוניינים לשפר את כישורי השחייה? התקינו בריכת זרמים

בריכת זרמים תאפשר לכם ליהנות משחייה ללא הצורך בבריכה חצי אולימפית. הבריכות מגיעות עם מנגנון שמייצר זרמי שחייה אותם ניתן לווסת בהתאם לרמה המקצועית של השחיין, וכמובן שתוכלו להשתכשך בבריכה גם ללא הפעלת זרמי השחייה.

הבריכות משולבות במושבי ג'קוזי כך שתוכלו ליהנות גם מבריכה וגם מג'קוזי, ואפילו בו זמנית! יתרון נוסף לבריכת זרמים הוא ההתקנה הפשוטה, היות ומדובר בבריכה אשר מגיעה מאובזרת ומוכנה, כולל פתחי שירות אשר מגיעים כחלק מהבריכה עצמה וכך אין צורך בהכנה של חדר מנועים ובמקום נוסף. הבריכה מגיעה גם עם חימום ולכן זמינה בכל עונות השנה, כך שההשקעה הכספית לגמרי משתלמת.

בריכה על הגג

גם בשטח לא מאוד נרחב אפשר לשחות כמו אלופים

בריכה על הגג
צילום: שי אדם | עיצוב: שירלי דן
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...