מחלקים את העוגה – חלוקת התקציב בבנייה חדשה או שיפוץ ביתי

כיום לא מעט אנשים מחליטים לבנות נכס למגורים או מעוניינים לשפץ דירה / בית פרטי כדי לזכות באיכות חיים טובה יותר וכדי להשקיע ולהעלות את ערכם של נכסים קיימים.

אם החלטתם לבצע שיפוץ בית פרטי או דירה, או אם החלטתם לבצע בנייה חדשה – חשוב שתדעו כי אתם נכנסים אל מסע של מספר חודשים (או שנים!) שמטרתו לאפשר מבנה חדש וזמין עבורכם וכזה שיכיל את כל הדרוש לכם למחיה או עבודה איכותית.

כיום יש יותר ויותר אנשים שבוחרים לשפץ מבנים או לבנות מבנים חדשים, כאשר כל מי שעושה זאת זקוק לתקציב שיפוצים ובנייה אותו יש לחלק בחכמה. חלוקה נכונה של תקציב תאפשר ביצוע של כמה שיותר שינויים או הקמה של אלמנטים שיוסיפו ערך מוסף למבנה. לכן חשוב לדעת כיצד מחלקים תקציב בבנייה.

אז כיצד עושים זאת באמת?

בתחילה חשוב לבדוק מהו התקציב הנתון שלכם ולהבין מהיכן הוא מגיע. יש את מי שחסך כסף לביצוע שיפוצים במבנה קיים ויש את מי שבונה נכס חדש.

מי שלקח משכנתא לבניית דירה או בית פרטי יצטרך לדעת מה גובה התשלומים החודשיים שיצטרך להחזיר, כמה כסף יהיה זמין עבורו בתכנון הבית וכיצד הוא יחלק את התקציב בין רכישת הקרקע ובניית מבנה המגורים וכל מה שנחוץ לו כמו חצר, גינה, חניה, מחסן וכולי. כדי לקבל יותר פרטים על המשכנתא שלכם כדאי להשתמש במחשבון משכנתא אונליין שיספק לכם מידע על הסכומים. בחינת ההון הזמין עבורכם לבניית בית, או חישוב גובה המשכנתא הכרחיים כדי לדעת כמה כסף יהיה זמין לבניה, תכנון ועיצוב הבית.

סלון שני מפלסים
סלון שני מפלסים

השוואת מחירים בין קבלנים

כדי שהתקציב יספיק לכמה שיותר אלמנטים בבנייה, מומלץ לבצע השוואת מחירים בין קבלנים. בחרו קבלני שיפוצים שקיבלתם אודותיהם המלצות טובות ובדקו מה כוללת הצעת המחיר שכל אחד נותן בהתאם לתכנון ההנדסי של המבנה. כך תוכלו למצוא את ההצעה הטובה ביותר תוך חסכון בהוצאות.

עלויות שיפוצים

אם בחרתם לבצע שיפוצים במבנה קיים, כדאי לברר עלויות ממוצעות בשיפוצים. צביעת דירה של 100 מטר מרובע למשל תעלה בסביבות 4,000 שקלים. חידוש מטבחים במטבח בגודל בינוני יכול להגיע ל-10,000 שקלים, והחלפה של כלים סניטריים באמבטיות ובכיורים תעלה 3,000 שקלים בממוצע. זה במקרה של שיפוצים קלים. בדקו כמה תעלה החלפת תשתיות, איטום הגג, שיפוץ בטון, פתיחת חלונות, בניית קומה נוספת ושאר פעולות שמבצעים בשיפוצים "כבדים" יותר.

עבור מי שבונה בית חדש, הדרך הנכונה ביותר לבחון את התקציב ולחלק אותו היא באמצעות בחירת מהנדס בניין ואדריכלים שיתכננו את המבנה בו תגורו, או את המבנה שתשכירו ותשקיעו בו. בנייה חדשה כוללת הנחת תשתיות בעלות של כמה מאות אלפי שקלים, הנחת יציקות בטון בסכום דומה, הקמת קירות בטון, פתיחת חלונות ודלתות כמו גם ריצוף שיכול להגיע לסכומים של 20,000 שקלים, עבודות גבס, בניית אלמנטים או הנמכת תקרה שיכולות להגיע גם כן ל-20,000 שקלים. בניית מדרגות תגיע גם כן לסכומים כאלה, וגם הוספת אלמנטים כמו עמודים תומכים ושאר אלמנטים שדורשים הוצאות שונות.

תכנון תקציב בנייה יכול להיעשות באמצעות אנשי מקצוע מומחים בבנייה וגם באמצעות מומחים פיננסיים או יועצי משכנתא שיעזרו לכם לדעת מה הסכום הנתון לבנייה וכיצד לחלק את התקציב בצורה נכונה. כך אפשר כבר עכשיו להתחיל בתכנון נכון של המבנה שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...