עבודות גבס בבית: כמה זה עולה לכם?

כמה עולה לבנות קיר גבס? מהו גבס ירוק והאם ידעתם על קיומו של גבס ורוד שמיועד בעיקר לבנייה במטבח? המדריך המלא לשיפוצים בגבס, כולל מחירון מומלץ לצרכן הפרטי

בתחום עיצוב הבית, השימוש בגבס הפך את החיים שלנו להרבה יותר פשוטים והרבה יותר מסודרים. כל קיר ישן ומתפורר, ערימת כבלים לא מסודרת או פתח לא רצוי, מיד מוסתר בקלות בלוח גבס חדש. הספרים והחפצים מקבלים את מלוא הכבוד על המדפים והנישות מבלי שביקרנו בחנות הרהיטים ואפילו החלוקה מחדש של חלל הבית הפכה לקלה במיוחד.
מדפים מגבסהנמכת גבס ומדפים מגבס בסלון (עיצוב פנים: לירז חזן, צילום: אורי גרון)

עלויות עבודות גבס

בשביל להבין איזה סכום להשאיר בצד עבור פתרון הקסמים הזה, פנינו לקבלן השיפוצים מעין אברהם, קבלן הגבס טל סיני ולמיכאל ונגרובסקי, הבעלים של "גבס תושיה", כדי להבין מה הם טווחי העלויות של עבודות הגבס השונות, וכמובן יצאנו עם קצת מידע וטיפים לדרך:

לפני שמתחילים חשוב לדעת מה כוללת הצעת המחיר אותה תקבלו מבעל המקצוע: "שאלו את המשפץ מה נכנס בעבודה שלו. האם הוא עושה עבודת גבס מלאה, כולל סרטים, שפכטל וצבע או שהוא עושה רק את הגבס", ממליץ אברהם.

– בניית קירות גבס (למ"ר) – מחיר מוערך: 160-300 ₪.

דאבל פלטה ובידוד להפרדת חדרים – "אם רוצים להפריד בין שני חדרים זו השיטה הטובה ביותר", מסביר סיני, "דאבל פלטה עם בידוד יוצרים רמת בידוד לא פחות טוב מבטון, אם לא יותר".

מחיר מוערך: 330-400 ₪ למ"ר.

– בניית קירות מלוח גבס ירוק – לוח גבס ירוק נקרא גם לוח דוחה רטיבות. חשיפתו הישירה למים גורמת לפירוקו במשך זמן ארוך יותר מאשר הגבס הלבן, ולכן הוא מומלץ לשימוש בחדר הרחצה.

מחיר מוערך: 160-330 ₪ למ"ר.

– בניית קירות מלוח גבס ורוד – לוח זה מומלץ לשימוש במטבחים מכיוון והוא מכיל סיבי זכוכית בצפיפות גבוהה שיוצרים ליבהקשה וחסינה, המאפשרת עיכוב בעירה. "אל תתבלבלו, גבס ורוד לא חסין לגמרי מאש, הוא רק משהה את נזקי האש לזמן מסוים המוגדר על ידי היצרן", מזהיר ונגרובסקי. מחיר מוערך: 180-330 ₪ למ"ר.

– סגירת פתחיםמחיר מוערך: 500-700 ₪ לפתח בגודל דלת.

– קרניז / סינר גבס – בליטה מוארכת לאורך הקיר המשמשת כאלמנט דקורטיבי או כשרוול להסתרת תעלות מיזוג אוויר או תאורה. "הרבה עבודות גבס מלוות בעבודות חשמל, ולכן לעיתים אנשים שמומחים בגבס מציגים את עצמם כמומחים גם לעבודות חשמל. זכרו שרק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע עבודות חשמל, ולמרות הקישור המתבקש וודאו שאיש המקצוע המתאים יגיע לבצע את העבודה שלו", ממליץ אברהם.

מחיר מוערך: 270-370 ₪ למטר אורך.

חדר שינה ופינת לימודיםבליטה מוארכת לאורך הקיר המשמשת כאלמנט דקורטיבי מגבס (עיצוב פנים: מיכל אור, צילום: אור חיים)

– הנמכת תקרהמחיר מוערך: 200-300 ₪ למ"ר, הנמכה עם לוח 4 פאזות 320-330 ₪ למ"ר.

– חיפוי קיר בלוח גבס באמצעות אומגות – זהו פרופיל דק עשוי מפח פלדה מגולוון, המיועד לחיפוי קירות בלבד ולא לבניית מחיצות. פרופיל אומגה משמש לחיפוי קירות ישרים כיוון שהוא מעתיק את צורת הקיר כפי שהיא ואינו מיישר אותה במידת הצורך.

מחיר מוערך: 100-270 ₪ למ"ר.

– חיפוי קיר בגבס באמצעות הדבקה – שיטה שמתאימה לחיפוי קירות ועמודים בלבד.

מחיר מוערך: 100-270 ₪ למ"ר.

– מחיצת גבס ליישור הקיר – שיטה מהירה ואיכותית לחיפוי קיר שאינו ישר. מחיצת הגבס נבנית בצמוד לקיר ומיישרת אותו.

מחיר מוערך: 240 ₪ למ"ר.

– צביעת קיר – ככל שהשטח גדול יותר המחיר עשוי לרדת.

מחיר מוערך: 30-50 ₪ למ"ר.

– בניית נישותמחיר מוערך: 1,500 ₪ ומעלה, תלוי בגודל ובמורכבות.

נישה מגבסנישה מגבס עבור טלוויזיה ומדפי ספרים (עיצוב פנים: מיכל אור, צילום: אור חיים)

– בניית מדף גבסמחיר מוערך: 230-400 ₪.

– תקרה צפה מחיר מוערך: 2,500-3,300 ₪ לשטח תקרה של 8-10 מ"ר.

– תקרת מגשי פח – תקרה מתפרקת שנהוג לשים מתחת לתקרת האמבטיה או מתחת למזגנים.

מחיר מוערך: 300-350 למ"ר.

פתחי מזגן מוחבאיםפתחי המזגן מוחבאים בתוך נישת הגבס למעלה (עיצוב פנים: שרון דוד, צילום: עידן גור)

– פרופיל ניתוק מאלומיניום – מאפשר הרחקת הגבס מהקיר במרחק של עובי הפרופיל.

מחיר מוערך: 75-85 ₪ למטר.

– פירוק קיר / תקרת גבסמחיר מוערך: 80-100 ₪ למ"ר.

"חשוב לזכור שעבודה איכותית לוקחת זמן. תנו לבעל המקצוע לעבוד כמה שנדרש עד שהגמר יהיה מושלם. אפשרו לו לחזור ליום עבודה נוסף אחרי שהחומרים התייבשו כדי לעשות שכבה שנייה של שפכטל או צבע, גם אם זה יעלה את מחיר העבודה בכמה מאות שקלים. ההשקעה הזו תביא תוצאות טובות ואיכותיות יותר", מסכם סיני.

234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...