ראש בראש: חדר שירות או ארון שירות?

לכולנו ברור איפה למקם את המקרר ואת הספה, אבל כשזה נוגע למכונת הכביסה ולקרש הגיהוץ אנחנו מתחילים להתבלבל. פנינו אל כמה מעצבים מובילים כדי להבין אחת ולתמיד מה עדיף – חדר שירות נפרד או ארון שירות, ועל הדרך גילינו עוד פתרון שיכול לעזור

כולנו מברכים על המצאת מכונת הכביסה והמייבש, אבל אין ספק שהמוצרים האלה תופסים מקום לא מבוטל בבית. כאשר מוסיפים למשוואה גם משטח גיהוץ, סלים לבגדים מלוכלכים ומקומות אחסון לחומרי הניקוי – ברור שיש כאן צורך שמחייב מענה.

אחת הדילמות השכיחות בעיצוב פנים היא האם לתכנן חדר שירות נפרד, או להסתפק בארון שירות שעל פי רוב יהיה בתוך חדר הרחצה או סמוך אליו. האמת, אין תשובה נכונה אחת, והבחירה תלויה בגודלו של הבית. .בדקנו עבורכם את הנושא, הנה כמה תשובות שיעשו לכם סדר.

מכונת כביסה עם מדפים

אחת הדילמות השכיחות בעיצוב פנים היא האם לתכנן חדר שירות נפרד

אחת הדילמות השכיחות בעיצוב פנים היא האם לתכנן חדר שירות נפרד

במידה וגודל הבית מאפשר זאת, נבחר בחדר שירות שיכיל מגוון פונקציות לאחסון וכביסה. במידה שהשטח מוגבל, עדיף לשלב ארון שירות יצירתי, שיסתיר את המכשירים ויראה טוב במצב סגור.

חדר שרות עם מכונה כביסה ומייבש

במידה וגודל הבית מאפשר זאת, נבחר בחדר שירות

במידה וגודל הבית מאפשר זאת, נבחר בחדר שירות

עדיף ארון שירות

לדברי מעצבת הפנים בטי יעקובסון, חדר שירות נפרד זו פריבילגיה שלא הרבה בתים זוכים לה. "היום הקבלנים בונים קטן וצפוף וכל מטרז' מאוד יקר, כך שצריך לנצל את השטח בחוכמה", היא מסבירה. "לכן, ברוב הפרויקטים אנחנו מתכננים ארון שירות שמכיל את המכונה והמייבש ועוד מקום אחסון עבור מוצרי הכביסה". המעצבת מדגישה כי החזית של ארון השירות צריכה להיות מעוצבת ולהתאים לסגנון של החלל ושל שאר פרטי הנגרות בבית.

מעצב הפנים גרשון צור מסכים שכאשר יש מגבלת מקום, רצוי לבחור בארון שירות. "ברוב העבודות שלי אני מעדיף אזור שירות נפרד", הוא אומר, "אך בפרויקט הזה לא הייתה ברירה ומסיבות של מרחבים קטנים הוחלט על אזור שירות בתוך מקלחת הילדים". למרות האילוץ, המעצב לא התפשר על העיצוב ותכנן ארון נסתר שמחופה אריחים ונראה ממש כחלק מהקיר.

בשורה התחתונה, מסתבר שארון שירות הוא הפתרון הנכון כאשר יש מגבלת שטח הבית. כמו שניתן לראות בפרויקטים הבאים, ארון כזה ממש לא צריך להפריע לעיצוב, ויכול להשתלב בקלות במראה של הבית ואפילו להיות סמוי מן העין.

מכונה כביסה

בשורה התחתונה, מסתבר שארון שירות הוא הפתרון הנכון כאשר יש מגבלת שטח הבית

בשורה התחתונה, מסתבר שארון שירות הוא הפתרון הנכון כאשר יש מגבלת שטח הבית

עדיף חדר שירות

ומה קורה כשיש מספיק מקום בבית? במקרה הזה נראה שרוב הלקוחות והמעצבים מעדיפים לתכנן חדר שירות נפרד שיכיל את כל הפונקציות הנדרשות. דוגמה לחדר שירות כזה אפשר לראות באחת העבודות של המעצבת טל מאיו הלוי. החדר תוכנן כך שהוא כולל מכונת כביסה, מייבש, משטח גיהוץ, משטח לקיפול הכביסה, סלי כביסה, מקום לאחסון חולצות מגוהצות, ומקומות אחסון לחומרי הניקוי השונים. "אין ספק שחדר כביסה שכזה – חדר שלם, עם כל המערכות והכלים הדרושים – מאפשר לשמור על הסדר בבית, כך שאף פעם לא נמצא כביסה מפוזרת בחדרים או 'לפני קיפול' בסלון", אומרת המעצבת. "ארון שירות, גדול ככל שיהיה, לא יצליח, בדרך כלל, לספק את אותו מענה לכלל הצרכים של המשתמשים בו".

במידה שמתאפשר גם לכם לתכנן חדר שירות נפרד, רצוי שתחשבו מראש על כל הפונקציות הנדרשות, ותקצו להן מקום. בנוסף, מאחר שמדובר בחדר שנועד לעבודה, חשוב לוודא שיהיה לכם נוח להתנהל בו ושיהיה בו מספיק מרחב כדי לפתוח מגירות, לזוז ולהתכופף.

 

מכונת כביסה ומייבש עם פתיחה עליונה

כך שאף פעם לא נמצא כביסה מפוזרת בחדרים או 'לפני קיפול' בסלון

כך שאף פעם לא נמצא כביסה מפוזרת בחדרים או 'לפני קיפול' בסלון"
ארון עם מכונה כביסה
ארון עם מכונה כביסה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...