שיפוץ תחת תקציב: כך תממנו את שיפוץ הבית שלכם

שיפוץ הוא דרך נהדרת להעניק לבית מראה חדש, אך גם תהליך שכרוך בהוצאות כלכליות כבדות. אז איך ניתן לממן שיפוץ לבית בצורה הטובה ביותר ומהן האפשרויות המועדפות? ריכזנו עבורכם כמה נקודות חשובות

הכתבה נערכה בשיתוף בנק לאומי

לאחר שהחלטנו שברצוננו לשפץ את הבית, נפנה אל אפיקי המימון השונים כשבראשנו התהייה איזו אפשרות היא הטובה ביותר עבורנו. כמובן, שהאפשרות הטובה ביותר היא להשתמש בכספי חסכון ופקדון שחסכנו עם השנים ומספיקים לשיפוץ הבית. אך אם אין בידינו סכום כסף גדול דיו כדי לכסות את עלויות השיפוץ, הנה רשימה של האפשרויות המרכזיות שיש בידינו.

שיפוץ
שיפוץ 800

הלוואה מהבנק וחברות האשראי
הלוואה מהבנק היא אפשרות למימון כל מטרה ובמקרה שלנו, שיפוץ הבית. כמו כן, גם חברות האשראי השונות יוכלו להעמיד לרשותנו הלוואה לצורך שיפוץ הבית. הלוואה כזו היא אפשרות נוחה שיכולה להיסגר בשיחת טלפון אחת ובמקרה טוב יותר אף על ידי האפליקציה הייעודית. אך קיימות מספר בעיות בלקיחת הלוואה בצורה כזו. הראשונה שבהן היא הסכום. הלוואה מהבנק ומחברות האשראי מאושרת בדרך כלל עד סכומים קטנים יחסית בטווח ה-50 עד 100 אלף שקלים. בשיפוץ מורחב יותר, סיכוי לא קטן שתצטרכו סכום גבוה יותר. בעיה נוספת הקיימת בהלוואות מסוג זה, היא פריסת התשלומים. בעוד שמשכנתא מתפרסת לטווח של עד עשרות שנים, הלוואה מהבנק ומחברות האשראי תצטרכו להחזיר עד 6 שנים לכל היותר. בעיה נוספת ודי מרכזית היא אחוזי הריבית הגבוהים אותם תצטרכו להוסיף לפירעון התשלום.

משכנתא לשיפוץ הבית
אמנם זו משכנתא פחות נפוצה, אך ישנה אפשרות ללקיחת משכנתא מהבנק לצורך שיפוץ הבית. קיימות שתי אפשרויות ללקיחת משכנתא לשיפוץ הבית, הראשונה היא הוספת הסכום על המשכנתא הקיימת והשנייה היא משכנתא נוספת בבנק אחר, כשמשכנתא בבנק אחר מחייבת אישורים מיוחדים מהבנק בו לקחתם את המשכנתא הראשונה כיוון שהבית ממושכן לבנק הזה. במקרה שאתם מתכננים מחזור משכנתא בכל מקרה, חשבו גם את הסכום בו אתם מתכוונים לשפץ את הבית והוסיפו אותו לחשבון מחזור המשכנתא שלכם.
יחד עם קשיי הבירוקרטיה והפרוצדורה המייגעת שבבקשת משכנתא מהבנק, היא מציגה יתרונות מכובדים. המרכזי שבהם הוא כמובן סכום המשכנתא שיכול להגיע גם למאות אלפי שקלים במקרה הצורך. שימו לב שסכום המשכנתא אותו ניתן לקחת לצורך שיפוץ הבית לא יכול לעלות על למעלה מ-50% מערך הדירה ובחישוב גם המשכנתא הקיימת. כלומר, בדירה ששוויה 2 מיליון שקלים, סכום המשכנתא לא יוכל לעלות על מיליון שקלים, ובחישוב גם המשכנתא הקיימת, כך שאם ישנה משכנתא על סך 400 אלף שקלים, תוכלו לקחת רק את הפער על סך 600 אלף שקלים לצורך שיפוץ הבית, שווי חצי מערך הדירה ביחד. כמובן שככל הנראה לא תצטרכו סכום כל כך גדול לשיפוץ הבית.
יתרונות נוספים הם כמובן פריסת התשלומים ואחוזי הריבית. פריסת התשלומים, כמו בכל משכנתא, יכולה להתפרש לפי יכולותיכם הכלכליות ותנאיכם. היעזרו במחשבון משכנתא לצורך קביעת התשלום החודשי בהערכה מחודשת יחד עם המשכנתא לצורך שיפוץ הבית. אחוזי הריבית אף הם, נמוכים בהתאם למשכנתא שלכם. חשוב לדעת שגם במשכנתא לשיפוץ הבית, כמו בכל משכנתא, קיימת הגבלה של בנק ישראל על מסלול הפריים עד שליש מגובה המשכנתא. עם זאת, קיימת חריגה המאפשרת לבנק לאשר עד 120 אלף שקלים במסלול הפריים, אך כמובן בכפוף לחוקי ניהול החשבונות של הבנק.

לסיכום
תקופת השיפוצים היא תקופה מאתגרת גם מבחינה כלכלית, בכדי להבין מהי ההלוואה המשתלמת ביותר עבורכם, חשבו במחשבון המשכנתא את התשלום החודשי, בדקו האם הלוואה קטנה מספיקה לכם והשוו בין ההצעות. בהצלחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...