הכי יפה בשכונה: הרעיונות שלא חשבתם עליהם לקישוט הסוכה

לא בחנויות, לא בגני הילדים וגם לא בקבצים להורדה מהאינטרנט תמצאו את הרעיונות האלה לסוכה שלכם. איפה כן? במוחן הקודח של יוצרות ומעצבות, ששיתפו אותנו ב-DIY של הסוכות הפרטיות שלהן

מיד עם צאתו של יום הכיפורים תוקעים את היתד הראשונה של הסוכה, וניתן האות לבנייתו של המבנה הארעי היצירתי ביותר ביהדות. נשים וילדים אולי פטורים מהישיבה בה, אבל ככל הידוע לנו, מי שמעטר, מקשט ומוסיף את ה"בלינג" הייחודי לסוכה הם בדיוק אלה. ואלה, כידוע, עסוקים הרבה קודם לכן בהכנות שיגרמו לה להיות הכי יפה בשכונה. התפנינו מההכנות החג, וקיבלנו הצצה לעולמן של מעצבות, שגם עוסקות בתחום היצירתי ביום יום, כדי לראות איך הן עושות את זה אצלן בסוכה.

 

כשחוט וטבע נפגשים


רעיון וביצוע: יעל בן צבי ורוני רוסו, ארט סטיילינג ועיצוב חזותי מקדם מכירות

 

עיצוב סוכהצילום: יעל בן צבי

 

הסוכה שלנו: "סוכות מבחינתנו הוא חג שמתקשר לטבע וליצירה. כבר כשהיינו קטנות, חיכינו כל השנה כדי ליצור קישוטים לסוכה. השנה חיברנו את האהבות הללו למקום אחד: קישוט סוכה שמורכב מחומרים טבעיים וזמינים שמצאנו ליד הבית, קשורים ותלויים עם חוטי פשתן. חיבור החומרים והתלייה שלהם הופכים את קישוט הקיר לטרנדי, אך באותה מידה על זמני.

 

כדי להכין את הקישוט לבד צריך חוט פשתן, ענף מעניין, עלים מקסימים (אנחנו בחרנו בצמח הנוי 'אספרג מנוצה') ופרחים (כאן בחרנו פרח מעץ האלביציה ורודה) להשלמת הלוק. קשרנו על הענף חוטי פשתן באורכים שונים. לחלק גדול מקצוות החוטים קשרנו את העלים והפרחים, גם הם בגבהים שונים, ולבסוף קשרנו לשני קצוות הענף חוט לתלייה".

 

קישוטים לסוכהצילום: יעל בן צבי

 

 

להלך קסם על האורחים


רעיון וביצוע: גיל ואניטה, סטודיו SHUUGA

 

עיצוב סוכהצילום: גיל מורון-קורו ל-SHUUGA

 

הסוכה שלנו: "על הקיר המרכזי פרסנו מלמעלה וילון העשוי מרצועות של גלילי טריקו בצבעים פסטליים של טורקיז, זהב וגוונים של ורוד. משני הצדדים תלינו שתי שרשראות לדים עם שדרוג קטן של פרחי טול לבן לקבלת מראה קסום ופייתי

 

בסוכה תלינו גם את "עץ האושפיזין". כל אורח שמגיע לסוכה, מטביע את אצבעו באחת החותמות הצבעוניות שהבאנו ומשאיר סימן על ענף העץ. כך, בעצם, העץ מתמלא ככל שבאים יותר מבקרים לסוכה. למרגלות הקיר החלטנו להקדיש פינה לילדים. בזמן שהמבוגרים יושבים בשולחן או מארחים חברים, יש לילדים פינה משלהם שבה יוכלו לשחק, לצייר או להביט בכוכבים. על הדשא פרסנו שטיח PVC עם ציור של הבת (השטיח באדיבות iMadeiT.online). הוספנו גם פליי פאוץ' מדליק של  Noma – hand picked. כך אפשר להביא מגוון צעצועים לסוכה בשביל הילדים ולאסוף אותם בשניות ללא מאמץ.

 

בצד הוצב שולחן הילדים KIDS TABLE. הנחנו גזעי עץ בגדלים שונים, שעליהם צנצנות עם פירות יבשים וממתקים, קשים צבעוניים לשתייה וצנצנת דבש לשנה מתוקה. בצד אחר דליים מעץ עם פונפונים מנייר משי שהכנו במו ידינו, פולדרים עם דפי צביעה ברוח החג, שאליהם מחוברים צבעים, וכרטיסי ברכה לשנה החדשה, עם ציור נוסף של הבת (iMadeiT.online)".

 

עיצוב סוכהצילום: גיל מורון-קורו ל-SHUUGA

 

 

אגדות וחלומות


רעיון וביצוע: סיון ליבנה חכים, מעצבת פנים ובעלת הבלוג "שתיים סוכר"

 

עיצוב סוכהצילום: סיון ליבנה חכים

 

הסוכה שלנו: "כשעיצבתי ויצרתי את הסוכה הזו, חשבתי על סוכה חלומית ועליזה. ידעתי שהיא תכלול המון צבעים, חד קרן וקשת בענן, אלמנטים שמשמחים אותי מאוד. כדי ליצור את הקשת, מציירים עם עיפרון קשת עם עננים בצדדים על גבי פוליגל וגוזרים את הצורה שמתקבלת. חותכים מלבנים צרים וצבעונים מנייר קרפ עבור צבעי הקשת. פותחים אותם לקבלת סרטים ארוכים. מדביקים את ניירות הקרפ על גבי הפוליגל תוך כדי כיווץ הנייר. נותנים לניירות לעלות קצת זה על גבי זה. מדביקים נייר קרפ לבן מכווץ באזור העננים. יוצרים שני חורים בקשת העליונה ומשחילים חוטים לבנים לתלייה. חותכים פרפרים מניירות צבעונים ומדביקים אותם לבד הסוכה עם דבק דו צדדי. במרכז הקשת מוסיפים תמונה, ציור או בובה של חד קרן. יצרתי חד קרן מפוליגל לבן וקישטתי אותו בפרחים.

 

עיצוב סוכהצילום: סיון ליבנה חכים

 

 

פרחי לבד וסוקולנטים 


רעיון וביצוע: יעל אסולין, yaellala מוצרים מעוצבים בעבודת יד

 

עיצוב סוכהצילום: ניב ואלה מוסמן

 

הסוכה שלנו: "כדי להכניס את הירוק והטבע בגרסת DIY אלינו לסוכה, היא קושטה בפרחים ועציצי לבד (felt) שהוכנו בעבודת יד. האלמנט המרכזי הוכן על בסיס חישוק, עליו הולבשה רשת לולים ולופף חוט טבעי. במרכז הודבקו אותיות עץ 'חג שמח' צבועות. פרחים וסוקולנטים, אשר הוכנו בטכניקות הדבקה ותפירה מלבד, נשזרו על החישוק למראה טבעי ומלא סטייל. לצד החישוק הוכנו עציצי סוקולנטים מלבד, שהוכנו בתפירה והדבקה. הם שולבו בתוך אהילים מעוצבים, שעליהם הודבקו חלוקי נחל קטנים וחוט טבעי. האהילים הוכנו מקשים, ובאמצעות חוט ברזל עוצבו בצורות גיאומטריות. בסיום רוססו בספריי. בתחתית הקיר שולבה שרשרת דגלונים, עליה הודבקו אלמנטים של קקטוסים מלבד".

 

עיצוב סוכהצילום: ניב ואלה מוסמן

 

553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סוכת חלומות
הסוכה הכי יפה שראיתי בחיי. מדהימה. אפשר קישור לבלוג של סיון ליבנה חכים?

לא חשבנו, וטוב שלא. לא שייך לשים תמונות וגזעי עץ.

לא אהבתי
הקישוטים לדעתי לא יפים ולא קשורים בכלל לסוכה

בודק...