שלא תעזו לזרוק: כך תהפכו ריהוט ישן ליחיד במינו

ה"לפני" אולי נראה זוועה, אבל לעולם לא תדעו איך ייראה ה"אחרי" אם לא תנסו לשדרג. כך נראים ארון, שידה, ספה ואפילו עציצים - רגע אחרי שבעליהם החליטו לשים עליהם יד, או יותר מדויק - שתיים

סלון אקלקטיעיצוב: יסמין ודותן כהן, סטודיו space changers. צילום: יונתן תמיר
אם גם אתם מסוג האנשים שבוחנים בשבע עיניים את הסביבה שבה אתם חיים, בטח יצא לכם להצביע על שידה שהגיע הזמן להיפטר ממנה לטובת רהיט חדש, על שולחן שעשה את שלו וצריך למצוא את מקומו באלטע זאכן או עציצים שהגיע הזמן להשליך לפח האשפה. כאן נעצור אתכם ונאמר "חכו רגע, למה למהר?", כי הרי תמיד אפשר לייצר מהם משהו אחר. השידה האפרורית והדהויה יכולה להתייפות ולשמש כדקורציה מרהיבה למבואת הכניסה, והמזנון הבלוי והלא מעודכן יכול להפוך לפוקל פוינט של הסלון. רגע לפני ההשלכה ההמונית – בואו תראו למה כדאי לשקול מחדש את שדרוג החפצים בבית.
ארון כביסה בפוקסיה

סלון בדירת שני חדרים קטנה תוכנן לדיירת יחידה עם חידושי פריטים רבים שנעשו משיקולי תקציב והקונספט של חיבור בין ניגודים, חומרים וצבעוניות עזה. שולחן הסלון הינו ארון כביסה ישן עם תריסים קבועים ("ארון אוויר") שהוסר מדירה ישנה ונצבע בוורוד פוקסיה. נוספו לו זכוכית 8 מ"מ כדי לאפשר הנחה של חפצים וכן גלגלים תעשייתיים. לספת הקפיטונז' החומה הוחלפו הרגליים בגלגלים גדולים היוצרים מראה תעשייתי, המנוגד לסגנון הספה הקלאסי, ומאפשרים שינוע בחלל. כריות עם הדפסים שונים וצבעוניים הונחו על הספה, והווילון הלבן מאזן את הצבעוניות ומוסיף לתחושת רכות.
סלון צבעוניעיצוב: יסמין ודותן כהן, סטודיו space changers. צילום: יונתן תמיר
דלת הארון הוסרה

ארון ספרייה פורק מתוך נישה בדירה אליה נכנסו הוריה של המעצבת גלית מלכי-דהן. כשראתה אותו לראשונה, החליטה להעניק לו חיים חדשים למורת רוחם של בני משפחה שביקשו להשליכו. כשהחליטה להסב את אחד מחדרי הבלגן בבית לחלל אירוח, פנאי ועבודה, שלחה את הארון לטיפול, שכלל הסרה של דלת אחת כדי ליצור מידוף פתוח וכן הסרה של הפורמייקה שהייתה דבוקה משני צידיו. הארון עבר שיוף, חיזוק ומילוי חורים ונצבע בכחול. הידיות המקוריות פורקו, רוססו בזהב והותקנו מחדש, וכעת הארון מהווה נקודת צבע דומיננטית בחדר ומשתלב עם פריטי תאורה וטקסטיל תואמים.
ארון ספרים כחולעיצוב: גלית מלכי-דהן. צילום: גיא טייב
נקודת ההתחלה
לגלות את הצבע 

שידה ישנה נקנתה בחנות יד שנייה כשהיא צבועה בצבע שמן לבן. כשבעליה עברו דירה, מצאו לה מיקום מסוים והחליטו שהגיעה הזמן לשפץ אותה מן היסוד בעצמם. הצבע הישן הוסר עד לקבלת צבע העץ המקורי, והיא  נצבעה מחדש. הידיות המקוריות, שהיו גם הן צבועות, נוקו עד שהתגלה הצבע המקורי, וכך נזנחה התוכניות לרכוש ידיות חדשות.
ארונית ירוקהעיצוב וצילום: אורלי אלקלעי
נקודת ההתחלה
להחזיר עטרה ליושנה

ספסל מרוקאי ישן ובלוי, שהיה ברשות דייר שנים רבות ושימש כרביצה והשחזת ציפורניים לחתולים, עבר ריפוד מחדש על ידי בד קטיפה עשיר, כולל התאמה של הבד בין המקטעים השונים כדי לצלוח את הקשתות במבנה הרהיט. מפריט לזריקה הפך לרהיט שמושך אליו את שתומת הלב בבית.
ספה מרופדתעיצוב: ליאת עברון. צילום: איתי בנית
נקודת ההתחלה
חור למען העבר

בדירה שכורה שעברה הלבשה כוללת, הוצא מן המחסן רהיט שבעל הדירה ציין כי אפשר לפנות אותו לרחוב. מאחר שעלה צורך בכוננית לספרים ותצוגה בסלון, הוחלט להשתמש בו למטרה זו, וכך הוא עבר חידוש בסטודיו של המעצבת דקלה מנחם. השידה עברה שיוף עמוק להסרת צבע שמן ישן, הגב הוחלף בחדש, והיא נצבעה בצבע יסוד ואז בצבע מתאים לעץ בגוון שהוא חלק מהפלטה הכללית בסלון. לבסוף נוספו זכוכיות, כולל חור שמדמה זכוכית ישנה.
ארון ספרים תכלתעיצוב: דקלה מנחם. צילום: טלי דוברת
נקודת ההתחלה
טמפלרים בגן הבוטני

בגן הבוטני לצמחי הבר של ישראל באוניברסיטה העברית הר הצופים הוקמה גינה עם תצוגה ביתית של צמחי בר של ארץ ישראל. כדי להשלים את העיצוב מוקמה על קיר אבנים מסגרת חלון מחולקת בשילוב זוג תריסי עץ ישנים אותנטיים ואדנית פורחת עם טפט בדוגמת וילון תחרה. כדלת נבחרה מסוחרי עתיקות בחיפה דלת טמפלרית בת כ-150 שנה עשויה מעץ ארז. הצבע קולף עד לחשיפת העץ המקורי, העץ שויף ונוקה, ופגמים תוקנו. גם חלקי זכוכית ישנה הוצאו ופרזול מקורי נוקה. חלק מהחלודה המקורית של מנעול הדלת נשמר למען מראה נושן, והדלת עצמה נצבעה בכחול אפרפר הזהה לגוון התריסים. לבסוף נמרחו שמן ולכה כגימור והגנה על העץ.
דלת חוץ מעץ תכלתשיפוץ, רסטורציה וצילום: ליאורי אלון, טאץ' ווד
נקודת ההתחלה
עציצים לעת מצוא

כחלק מעבודת העיצוב שלה, שמרה המעצבת חגית מוניץ שאריות של צבע אותן בדקה כששיפצה את ביתה. כשביקשה לחדש את העציצים במבואת הכניסה החיצונית של הבית, החליטה ליצור יש מאין והעניקה להם במו ידיה מראה חדש ומרענן, שלא נמצא באף חנות לעיצוב בית.
 
דלת זכוכיתעיצוב: חגית מוניץ. צילום: בועז לביא
עציציםנקודת ההתחלה
מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא לזרוק - לשפץ, לרפד
צריך עוד כתבות כאלה יש לי שתי כורסאות וולטר אוטנטיות מצרפת שזקוקות לחידוש. עזרו לי למצוא רפד רציני ומקצועי. תודה

זה כמו עוד שלב לפני שנזרוק עוד חצי שנה.
ולרפד דברים מחדש עולה כמו לקנות חדש. ניסיתי. פעמיים.

בודק...