אינטימיות באפלה: החדרים שלא מפחדים מקירות שחורים

כך פלש הצבע הכהה ביותר לחדרים האינטימיים בבית, והפך מכתם מזערי של חפצי נוי ליישום מלא בקירות הבית, חדרי הרחצה ואפילו חדרי השינה. אז אל תפחדו ממנו יותר

יחסינו עם הצבע השחור עברו כברת דרך מאז היה נגיעה קטנה בחדר, בעיקר בעזרת אביזרים שחורים, ועד שמילא חללים שלמים כפי שרואים היום במטבחים, בחדרי מגורים ואפילו בחדרי ילדים. מה שהיה טוב תמיד למלתחות בגדים שלמות ובגדי ערב יוקרתיים, הצטמצם בשל הדומיננטיות והקונוטציות השליליות שלו, כשזה הגיע לעיצוב הבית.

 

אולי שחור הוא לא הצבע הראשון שיעלה בדעתנו, כשנבקש להשתמש בצבע ניטרלי, אבל כן, הוא נחשב לניטרלי, הכול מתאים לו והכל הולך איתו, רק שהניטרליות הזו הינה בעלת נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה. הנגיעות הכהות הולכות ומתרבות, במיוחד בתקופה הזו, ואפילו חדרי רחצה או חדרי שינה מאמצים את הצבע, ולא רק כדי לעצב לילדים חדר בהשראה גלקטית.

 

לוח מבשר את הבאות


הפצעתו של לוח הגיר הייתה כנראה אות לבאות. מה שהתחיל כרוח שובבה ורעננה בפינות קטנות של המטבח בהן ניתן לרשום הודעות, או בארונות חדרי הילדים, בהם נותנים דרור ליצירתיות של הקטנים, המשיך לקירות של חדרי ילדים ומשחקים. "החדר שעיצבתי הוא חדר דינמי עם הרבה מאוד משחקים ומבחר גדול של צבעים", אומר מעצב הפנים ערן נעים מסטודיו EN design. "קיר גיר שחור מרכזי מכניס צבע לא אופייני לחדר ילדים, אך משמש כרקע מצוין לכל הצבעוניות של המשחקים וככזה מייצר סדר בעין". בנוסף, הוא מעודד הבעת יצירתיות של הילד ומסתיר היטב את מסך הטלוויזיה.

 

קיר גיר גדול בחדר משחקים עיצוב: EN design studio. צילום: יואב פלד 

 

הלבשה דרמטית 


בבית שכולו לבן, ועוצב בקו נקי מאוד עם נגיעות קטנות של צבע והדגשות בשחור, עוצבו חדרי הילדים בדגש צבעוני יותר, כך שלכל חדר נבחר צבע דומיננטי אחד. הטפט שנבחר לחדר הנער הבוגר היה בחירה ראשונית של בעלת הבית והמעצבת כאחד, והתחבר לתפיסה של השחור כצבע דרמטי להלבשת החלל.

 

טפט שחור בחדר שינה טפט שחור בעיצוב אורית טראוב בחדר של נער בוגר. עיצוב: עדי אדליס. צילום: טל ניסים

 

 

מבליט את בן הזוג


כשמאמצים את השחור כצבע דומיננטי בחדר, ניתן להוסיף לצידו פריטים מבריקים כמו מראות, מנורות וידיות או גוונים בהירים אחרים. כשהרקע הוא שחור, כל אלמנט שמופיע יחד איתו יקבל הבלטה יתרה, החל מתמונה על קיר שחור ועד שנדליר המשתלשל מהתקרה.

 

כיורי שירותים באווירה רומנטית קולקציית ROMA, ויה ארקדיה. צילום: יח"צ 

 

 

מגמה שתלך ותתעצם


לכל הגוונים הכהים והעמוקים, ולשחור במיוחד, יש יכולת ליצור קונטרסט חזק עם שאר האלמנטים בחלל, ועל ידי זה להעניק לו נופך דרמטי, אומרת ניבה יחיאב, מנהלת תחום אדריכלים ועיצוב בטמבור – "בדיוק כמו השמלה השחורה הקטנה של קוקו שאנל". גם אם בשנים האחרונות רואים יותר ויותר שימוש בגוונים כהים, חשש מסוים עדיין קיים, לדעתה, ולכן השחור תחום לאזורים מסוימים כמו קיר מגנטי במטבח, קיר גב מיטה או שירותים. "יחד עם זאת, אני מאמינה שהמגמה תלך ותתעצם".

 

קיר גב למיטה בשחור קלאסי קיר גב מיטה בצבע שחור מגנטי, "טמבור". צילום: יח"צ

 

 

ניגודיות מרגיעה


לבן הוא כמובן בן הזוג האולטימטיבי הנצחי של השחור. הניגוד ביניהם הופך את השילוב למעניין, והפשטות של שניהם משרה רוגע. למרות הנועזות שבשימוש בו, הצבע השחור הינו צבע חם, אינטימי ומקרב, טוענת מעצבת הפנים מירב בן ארי. "החוכמה היא לשלב את הצבע יחד עם תאורה מתאימה, אשר תיצור ניגודיות והרמוניה בו זמנית בחלל המעוצב".

 

חדר רחצה בחדר שינה עיצוב: מירב בן ארי. צילום: איה אפרים

 

 

חם ונעים


הצבע השחור חוצה את כל הסגנונות ומתאים למראה מודרני, תעשייתי, אורבני, כפרי ועוד. בחדר רחצה יושמו אריחים במראה מיושן, ולמרות קרירות החומר, התחושה הכללית חמה ונעימה.

 

אריחים במראה עץ מעושן אריחי גרניט פורצלן במראה עץ מיושן בלנד ארט, אלוני. צילום: יח"צ חו"ל

 

 


 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...