אתגר השחור: עיצוב דרמטי, אלגנטי, טרנדי… וגם על זמני

לשחור מייחסים השפעות רבות: הוא מקטין, מחד מסמל אבלות ומנגד הכי אלגנטי, מתאים לעיצוב דרמטי, הוא טרנדי אבל... גם על זמני. לפניכם הכול על השחור

דודי מאור מני סייג

על אף הכותרת של הכתבה נתחיל בכך שעיצוב בשחור הוא לא בהכרח דרמטי. מה שכן, הוא מוסיף עניין ותוכן לחלל שברובו מעוצב בגוונים בהירים ולבן. סוג של קונטרה ללבן, אפשר לראות במרחב חברתי בו למטבח הפתוח לסלון, בחרה המעצבת  טלי מאיו הלוי את הגוון הלבן וכך גם לרהיטים בסלון בתוספת גווני פסטל בהירים. מול המטבח האי עיצבה קיר כוח שחור שמתחבר לפינת האוכל השחורה. אין ספק שהחיבור שתמיד מצליח בין לבן ושחור משרה בדירה אווירה נעימה שתתקיים במשך שנים רבות.

קיר בסלון פינת ואכל בשחור

קיר בסלון ופינת אוכל שחורים

4
צילום: אורן עמוס | עיצוב: טלי מאיו הלוי

אלגנטיות: שחור על לבן או לבן על שחור

אמרנו כבר ששחור ולבן זה שילוב שמאז ומתמיד משדר אלגנטיות. יכול להתאים לכל סגנון עיצוב מה שקובע הם הקווים. בסגנון מודרני תוספת משמעותית אל אלמנט שחור ולבן משרה אווירה מכובדת כמו שפפיון שחור יכול להפוך כל חליפה שחורה ללבוש טקסי וחגיגי. אלמנט שיכול להוות דוגמא עיצב אורן ביטון בבית בו בולט עיצוב מודרני עכשווי . גרם המדרגות עם מעקים צבועים בשחור ותחתית הגרם צבועה בלבן יוצר בחלל תחושה של פסל אמנותי מודרני.

 

גרם מדרגות שחור

גרם מדרגות שחור ולבן

2
צילום: מאור מויאל | עיצוב: אורן ביטו

שחור לתרחישי אווירה שונים במהלך היממה

כשחושבים על שילוב שחור בעיצוב, עולות כמה אפשרויות: קיר, מטבח או אלמנט עיצובי אחר מרהיט ועד אקססוריז. כל אלה תמיד יישארו קבועים במארג העיצובי. המעצב מיכאל אוחיון הויסף את הנגיעה הדרמטית של השחור בצורת ווילונות רשת המכסים את כל הפתחים וקירות הזכוכית בסלון. בדרך זו הדיירים יכולים לבחור בתרחישי אווירה שונים, בהסתת הווילונות לצדדים אור היום חודר פנימה והווילונות מהווים מסגרת בלבד, וברצונם באינטימיות רומנטית הווילונות נסגרים והאווירה משתנה.

ווילונות שחורים

ווילונות רשת שחורים מכסים את הפתחים וקירות הזכוכית.

5
צילום: אלעד גונן | עיצוב: מיכאל אוחיון

שחור לא בהכרח מקטין 

נהוג לחשוב ששחור מקטין, תלוי איך משלבים אותו בעיצוב. דוגמה לכך אפשר לראות בברור בעיצוב עליית גג שנעשה על ידי המעצבת רינת ברוך. בעליית גג לא גדולה עוצבה יחידת דיור בסגנון לופט פתוח. לצורך הגדרת שטח עליית הגג היא בחרה ברצפה שחורה שמהווה רקע נהדר לרהיטים הלבנים ומשרה בחלל תחושה של מרחב גדול. לתיחום שטח עליית הגג ויצירת אווירה אלגנטית, בחלקים הנמוכים של התקרה עוצב ארון בגדים וקיר הטלוויזיה שבאזור הסלון.

רצפה וארון שחורים

עליית גג עם רצפה שחורה

11
צילום: אלעד גונן | עיצוב: רינת ברוך

אפור גרניט אחיו הצעיר של השחור

נכון להיום רואים יותר ויותר מטבחים כהים שברובם הגוון הנבחר הוא אפור גרניט, בהיר במקצת משחור. הבחירה נעשית הן מטעמים אסתטיים והן מטעמים פרקטיים שמתאימים למטבח. אבל היות והנושא שלנו הוא שחור זה המקום לציין, שאלמנטים שחורים יכולים להוות השלמה נהדרת לאפור גרניט, לחזק את נוכחותו בחלל ובכך לצאת מתחומי המטבח ולהשתלב בעיצוב המרחב החברתי מפינת האוכל ועד הסלון. השילוב בין אפור גרניט, שחור ונגיעות מרעננות של גוון עץ טבעי יוצרים הרמוניה עיצובית מושלמת שיש בה אווירה נעימה הרחוקה להיות דיכאונית. הוכחה לכך אפשר לראות בעיצוב מרחב חברתי מרשים המתחיל במטבח מחוזק בגופי תאורה שחורים. גרם מדרגות שחור בשילוב מדרגות בגוון עץ טבעי וספרייה שחורה ואוורירית שכולה צבועה בשחור שמהווה רקע נהדר לאקססוריז ששולבו בה

מטבח אפור גרניט ספרייה שחורה וגרם מדרגות שחור

1
צילום: טלי קנדל | עיצוב: עדי שטיינהוף

שחור כפול שניים 

את האפקט המרשים של אלמנט שחור המשולב בחדר שברובו מעוצב בלבן וגוונים בהירים אפשר להעצים והגדיל את נוכחותו המרשימה באמצעות מראה או קיר זכוכית כהה. לדוגמה, פינת איפור ביחידת הורים אלגנטית, שעוצבה על ידי המעצב פרישר גוטמן. שטחו של הקיר השחור הוכפל והשתקפות הפינה הלבנה שקיבלה גוונים של אפור יוצרים משחק מרהיב של שילובי גוונים המתחברים ומוסיפים טאץ' אלגנטי ומעניין.

פינת אפור שחורה

פינת אפור לבנה על רקע של קיר שחור והשתקפותה בזכוכית כהה

10
צילום: אורי אקרמן | עיצוב: פרישר גוטמן

חלומות וורודים בולטים על רקע שחור 

בחדרי השינה נהוג לשלב גוונים בהירים, רכים ומלטפים. וזה נכון אבל אם רוצים להוסיף סוג של דרמה אלגנטית לחדר השינה, קיר שחור שמהווה רקע לכל ריהוט שיבחר יקפיץ את חדר השינה למקום שיגרום לכם לחלום חלומות וורודים ונעימים, כתוספת, ולאור העובדה שבחדר השינה רצוי שישרור חושך מוחלט בשעות השינה. לקיר מוסיפים ווילונות שחורים שביום מוסטים לצדדים ומאפשרים לאור היום לחדור פנימה.

חדר שינה עם קיר שחור

חדר שינה עם קרי שחור

8
צילום: דודי מאור | עיצוב: מני סייג

דרמטיות שמיועדת לאורחים 

העיצוב שנבחר לשירותי האורחים, מחד,  יכול להמשיך את שפת העיצוב הניכרת בכל הבית ומאידך לחדר הקטן שמיועד להרשים את האורחים בהתייחסות מיוחדת להם, יכול להיבחר סגנון עיצוב דרמטי שמתאים לו ביותר יהיה השחור. בסגנון עיצוב דרמטי לשירותי אורחים בחרה המעצבת ליאת הראל שהשתמשה בלוחות שיש טבעי שחור בהם בולטים גידים טבעיים בגוונים רכים של וורוד. אקססוריז מוזהבים משלימים את המראה הדרמטי.

שירותים שחורים

שירותי אורחים מרוצפים ומחופים בשיש שחור עם גידים וורודים

6
צילום: אלעד גונן | עיצוב: ליאת הראל
מרכזית
10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התקופה הוויקטוריאנית

שחור?
השחור מדכא, בולע את האור. שטחים גדולים בשחור הם ממש לא לעניין. פריטים בודדים משולבים במערך הכללי מתאימים יותר.

לא לטעמי. קיבלתי מועקה רק מלהביט בתמונות

התמונה הראשונה והאחרונה מעלפות !
אלגנטי ואמיץ !

בתור בית קברות זה די יפה...

רק שכחתם לציין שבתמונות שהיצגתם מדובר בחללים גדולים. בדירות רגילות השחור מדכא. והוא בכלל לא על-זמני. הטרנד הזה יחלוף. בהחלט יש מקום עיצובי לשחור, אבל במינון מתאיםץ

אפוא נרכשו התאורה?

איש לטעמו. על זמני זה בוודאי לא. כך לפחות אני מקווה.

אופנתי, טרנדי ומעכיר אווירה בבית.

לפי הפנג שווי אסור לצבוע בבית המגורים שטחים גדולים בכחול, שחור וכל צבע כהה, בגובה העיניים - למשל באריחים, בארונות מטבח, צבע הקירות, כיוון שהצבע הכהה בכמות גדולה יכול להשפיע על הנפש עד לדיכאון.

בודק...