בתים עם הרבה סטייל ופחות צבע

אל תדאגו, לא נעלם לכם הצבע מהמחשב. יש גם בתים שנראים ככה, ולפעמים לא צריך יותר מזה. הרבה לבן, מעט שחור וזהו. עם בסיס טוב של שחור-לבן השמיים הם הגבול

 

מינימליזם בשחור-לבןמינימליזם בשחור-לבן. אדריכלות: מיקלה סימאונה. צילום: עודד סמדר

שחור לבן הוא בסיס טוב, שמבטיח שמירה על אסתטיקה כמעט עבור כל סגנון עיצובי שנבחר, וכשהבסיס כל כך יפה ונעים הצבעים יכולים רק להרוס.

 

לבן-שחור או שחור-לבן


זה קצת כמו לשאול אם הפסים של הזברה שחורים או לבנים. בשילוב הצבעים לא תמיד ברור מי השולט – האם מדובר בבית שבחר בלבן, והשחור הוא רק התוספת? להפך? או שכל ממלכת העיצוב נסובה סביב השילוב החזק של שני הצבעים הללו זה בזה. בכל מקרה, מובטחת תוצאה אסתטית, שיכולה לשמש מצע מצוין להלבשת הבית.

לבן-אפור-שחור


שחור-לבן זה ממש לא אפור. לא מדובר על חדרים שעוצבו על בסיס פלטת צבעים אפורה. האפור שנמצא על הרצף שבין שחור ללבן, הוא צבע בעל גוונים רבים, שמאפשר "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" – מצד אחד לא להתחייב, ומצד שני ליהנות ממונוכרומטיות בטוחה ומרגיעה, שכל צבע נוסף יכול להשתלב איתה בטבעיות. משחקים של שחור ולבן, לעומת זאת, הם כבר סיפור אחר לגמרי. הניגודיות החזקה בין שני הצבעים מייצרת חיתוכים והפרדות גסות ואמיצות יותר.

 

מטבח בשחור-לבןמטבח בשחור-לבן. עיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 

 

הבחירה הטבעית


קיצוני יהיה ליישם את הבחירה הזו על בית שלם, אבל בחדרים בודדים מתקבלים חללים יפים ונעימים במיוחד. אחד החדרים שזוכים להכי הרבה יישומים בשחור-לבן הם חדרי הרחצה. מבחר גדול של חיפויי קיר ומרצפות מאפשרים לייצר חדרי רחצה נעימים ואסתטיים עם אמירה עיצובית ברורה.

שחור-לבן עם פרזול מוזהב.שחור-לבן מחמיא מאוד לפרזול המוזהב. עיצוב: שרה ונירית פרנקל. צילום: איתי בנית

 

 

השילוב המנצח


השחור-לבן לא "נשבר" בקלות, שכן הנוכחות שלו מאוד דומיננטית. אבל הוא יקפיץ ויחמיא לכל צבע שנבחר לשלב איתו – כורסה צהובה, שטיח אדום וכד'.

אם לא נרצה למשוך תשומת לב מיוחדת ולשלב מעט צבע נוסף בלי לשבור את השחור-לבן, בחירה בצבעים טבעיים כעץ, קש וזהב ישמרו על השחור-לבן כשולט ויתמזגו בחלל באופן טבעי בלי למשוך את העין.

 

ביתיות בשחור לבןביתיות בשחור לבן. עיצוב: סער ברגר, ריצופים וחיפויים: בוטיק קרמיק. צילום: אורן גולן

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...